ריאל מחפשת היסטוריה בגרמניה, מינולה ישלם את המחיר?

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

אלופת אירופה תתארח אצל דורטמונד (שלישי, 21:45) בתקווה לחגוג לראשונה בזיגנאל אידונה פארק. קאריוס יועדף בשער ליברפול לקראת ספרטק, קיין יחגוג בקפריסין?

(גודל טקסט)
ליגת האלופות חוזרת לסיבוב השני של הבתים וכבר מחר (שלישי) יתקיימו כמה משחקים מרתקים. בורוסיה דורטמונד נגד ריאל מדריד בבית 8 המשחק הכי מסקרן, אבל גם מונאקו מול פורטו בבית 7, ספרטק מוסקבה תארח את ליברפול בבית 5 ומנצ'סטר סיטי תפגוש את שחטאר דונייצק בבית 6.  




בית 5

ספרטק מוסקבה – ליברפול

שתי הקבוצות לא משכנעות בליגה העונה וסיימו בתיקו את משחקיהן בסיבוב הראשון. ליברפול ללא פצועים חדשים וליורגן קלופ שטען, כי הוא יודע מה 

לעשות עם ההגנה שלו, יש סגל כמעט מלא למעט ג'ו גומס המושעה. לוריס קאריוס עשוי לפתוח בשער במקום סימון מניולה. דניאל סטארידג' צפוי לפתוח בהתקפה, כמו גם סאידו מאנה. ליברפול עם שישה משחקים ללא נצחון באלופות, המאזן הכי גרוע שלה במפעל. היא גם ספגה הכל שמונה משחקיה האחרונים באלופות. ספרטק עם מאזן רע במיוחד באלופות. היא ניצחה רק 2 מ-17 משחקיה האחרונים בבית באלופות. מאמן ספרטק, מאסימו קאררה, אמר: "דיברתי עם אנטוניו קונטה לגבי ליברפול, אבל דיברנו יותר על המשפחה ודברים אישיים. כל שחקן של ליברפול מוכר ובעל איכות". ארטם רברוב שוער ספרטק, המדורגת רק שביעית בליגה, אמר: "אנחנו יודעים מה הבעיות שלנו. עדיף לדבר פחות ולשנות דברים על המגרש". קווינסי פרומס ההולנדי של ספרטק בספק בגלל פציעה.


סביליה – מאריבור 

הנציגה הסלובנית, שהדיחה את הפועל באר שבע כבר צברה נקודה בבית, אבל מועמדת להשאיר שלוש בספרד. סביליה כבר ניצחה 11 מתוך 15 משחקי הבית האחרונים שלה באלופות. סביליה הפסידה לאתלטיקו מדריד 2:0 בליגה, אבל עדיין עשתה פתיחה טובה של העונה. מאמנה אדוארד בריסו שירצה עונש הרחקה מהמשחק נגד ליברפול לא יישב על הספסל ואת מקומו ימלא עוזרו ארנסטו מרקוצ'י. בריסו סיפר: "אם אנחנו פייבוריטים אנחנו צריכים להוכיח זאת על כר הדשא. נצטרך לתקוף עם יותר שחקנים, כי הם סוגרים טוב באגפים. נוליטו כשיר לשחק, הבלם סימון קיאר החלים כמעט לחלוטין". במאריבור דרקו מילניץ' המאמן אמר לפני בואה של הקבוצה לספרד: "נצטרך להיות בשיא המוטיבציה, לרצות מאוד להצליח ולהפתיע במתפרצות. מזג האוויר חם? אמרו לנו את זה גם לפני ששיחקנו בישראל וזה לא השפיע". שלושה משחקני ההרכב הראשון פצועים בהם מרקו שולר. 



בכושר מפלצתי. קיין (AFP) 


בית 6

מנצ'סטר סיטי – שחטאר דונייצק 

מפגש ראשון בין הקבוצות אי פעם. האוקראינים אומנם הפתיעו במשחק הראשון את נאפולי עם ניצחון 1:2, אבל זו תהיה סנסציה אם סיטי, שמצויה בכושר מעולה לא תשיג שלוש נקודות. שחטאר מוליכה בליגה האוקראינית ומאמנה פאולו פונסקה הפורטוגלי-מוזמביקי עושה עבודה טובה. הקשר הברזילאי מרלוס והחלוץ הארגנטיני פאקונדו פאריירה השחקנים המסוכנים וכבשו כל אחד 5 שערי ליגה. פפ גווארדיולה אמר במסיבת העיתונאים: "היכולת שלנו טובה, אבל השחקנים יודעים שזה רק ספטמבר. אנחנו לא חושבים יותר רחוק מהמשחק הבא. קווין דה בריינה רוצה להישאר הרבה זמן כאן ואנחנו רוצים אותו. יהיה לו חוזה חדש". בנג'מין מנדי יעבור מבחן כשירות. אילקי גונדואן חזר חלקית להתאמן, אבל ייעדר. קייל ווקר המשחק בתפקיד יותר התקפי בסיטי אמר: "התאקלמתי טוב. פפ היה סבלני ונתן לי זמן. זה פרק מרגש בקריירה שלי. אחת הסיבות שחתמתי בסיטי היתה שפפ אוהב מגינים תוקפים. הוא כל הזמן נותן לנו מוטיבציה חיובית". 


נאפולי – פיינורד 

הפרטנופי צריכה להתאושש מההלם של הניתוח שעבר ארקדיוש מיליק בברכו. הפולני ייעדר לפחות ארבעה חודשים וגם מההפסד לשחטאר. 'קוריירה דלו ספורט' תיאר את מצבו של מיליק: "אם מייק טייסון היה נותן לו אגרוף זה היה כואב פחות". בעקבות ההצטיינות של דריס מרטנס, הפציעה של מיליק תהווה בעיה גדולה יותר על הנבחרת הפולנית. "מרטנס חלוץ ברמה עולמית. חבל שלא גילינו אותו קודם לכן", אמר מאוריסיו סארי. מההרכב יחסרו ניקולה מארקוביץ', פיוטר ז'ילינסקי ואמדו דיאוורה ששיחקו נגד ספאל ב-2:3. פיינורד נראית כמו טרף קל לנאפוליטנים. הוא הפסידה בליגה לנאק ברדה 2:0 ומדורגת רק רביעית. סיטי ניצחה אותה 0:4 בהולנד בסיבוב הראשון. נאפולי ניצחה לאחרונה קבוצה הולנדית בגמר גביע הירידים ב-1969 עם ניצחון על אייאקס 0:1, ומאז מעדה בחמישה מפגשים.



יצליח לשמור על שער נקי? קלופ (AFP) 


בית 7

מונאקו – פורטו 

שתי הקבוצות נפגשו רק פעם אחת עד כה בגמר ליגת האלופות 2003/4 כשהדרקונים עם ז'וזה מוריניו ניצחו וזכו בתואר, כשמונאקו נחושה להשיג נקמה. זה גם אולי דרבי הקבוצות שמכרו יותר שחקנים בקיץ האחרון ועדיין מצליחות להחזיק מעמד בצמרת. פאריס סן ז'רמן מקדימה את מונאקו רק בנקודה בליגה למרות שעברה מהפכה בסגל, ופ.ס.ז' הביאה את ניימאר וקיליאן אמבפה. הלהיט הגדול של מונאקו הוא רדמאל פלקאו, שכבש העונה כבר 11 שערי ליגה. פורטו גם מכרה שחקנים רבים (בכסף יותר קטן), אבל מובילה בליגה עם 21 נקודות לפני 19 של ספורטינג.


בשיקטאש – לייפציג 

מפגש ראשון כמובן בין הקבוצות. הגרמנים סיימו ב-1:1 נגד מונאקו במשחק הקודם למרות, אחוזים מזעזעים של טימו ורנר (אפס מ-5 למסגרת של החלוץ הגרמני). הטורקים לא ניצחו בבית בששת משחקיהם האחרונים באלופות. הניצחון האחרון היה על מארסיי 1:2 ב-2007.



שוב נעדר. מרסלו ׁ(AFP) 


בית 8

בורוסיה דורטמונד – ריאל מדריד 

שתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה וסיפקו 2:2 ענק. דורטמונד אומנם מרשימה בליגה, אבל הפסידה במשחק הראשון מול טוטנהאם 3:1 בוומבלי והיא חייבת להשיג נקודות. הקבוצה של פטר בוס מציגה יכולת טובה יותר מזו של אלופת אירופה וכבשה בשלושה משחקי ליגה השבוע 14 שערים. היא מחזיקה באחוזים יותר בכדור מבאיירן מינכן (65.8 אחוז לעומת 61.9), אבל ההגנה שלה מפעילה לחץ גבוה ובריאל מדריד יוכלו לנצל זאת למתפרצות יעילות. הבאלנקוס התאוששו מעט אחרי שניצחו את אלאבס 1:2 מצמד של דני סבאיוס, אבל דורטמונד היא אחת משמונה קבוצות אותן לא ניצחה ריאל מעולם. שתי הקבוצות שיחקו ביניהן כבר 12 משחקים ללא אף כרטיס אדום כשריאל שיחקה שש פעמים (3 תיקו, 3 הפסדים) בזיגנאל אידונה פארק, זה מפגש תשיעי בין ריאל לדורטמונד מאז עונת 2012/13. המפגש הכי משוחק מאז אותה עונה. בליגה כבשה דורטמונד שמונה שערים יותר מריאל וספגה רק שער אחד. הבשורה עבור זינדין זידאן מגיעה מכיוונו של טוני קרוס, שלא התאמן ביומיים האחרונים בגלל מכה שקיבל בצלע, אבל שידר אופטימיות לקראת שיתופו בהרכב. מרסלו וקארים בנזמה הפצועים ייעדרו.


אפואל ניקוסיה – טוטנהאם

הוגו לוריס לא זוכר לטובה את איצטדיון GSP אחרי שהודח שם עם ליון על ידי אפואל ב-2011/12 בשמינית הגמר בפנדלים אחרי שכל קבוצה ניצחה 0:1. הארי קיין צפוי להמשיך את כושר ההבקעה המפלצתי שלו אחרי שהבקיע שישה שערים בליגה ובאלופות ושמונה בסך הכול יחד עם הנבחרת. אפואל לא שמרה על רשת נקייה באלופות בבית ב-9 משחקים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי