סביליה וליברפול בקרב על השמינית, ריאל מדריד בניקוסיה

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | Gettyimages

יורגן קלופ ושחקניו זקוקים לשלוש נקודות כדי להבטיח את הכרטיס לשלב הבא, אבל כך גם האנדלוסים שיארחו את המשחק במחזור החמישי באלופות. דורטמונד נואשת לניצחון על טוטנהאם. אסנסיו: "רונאלדו עוד יחזור לעצמו"

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חוזרת לשני המחזורים האחרונים של שלב הבתים, ומחר (שלישי) ייפתח המחזור החמישי ובמוקד תהיה זו ליברפול שתוכל להבטיח את מקומה בשמינית הגמר – אבל לשם כך תצטרך לנצח בסביליה, שבעצמה זקוקה לשלוש נקודות כדי לחגוג עליית שלב.

עוד במשחקי הערב מחר, שחטאר דונייצק יכולה לרשום עלייה מפתיעה על חשבון נאפולי, ולעומתו טוטנהאם, שכבר עלתה לשמינית הגמר, תתארח אצל דורטמונד שסיכוייה להעפיל קלושים עד מאוד.

בית 5
סביליה – ליברפול (21.45)
ליברפול יכולה להבטיח עלייה סופית עם ניצחון על סביליה, אבל זו לא תהיה משימה קלה הרי שגם סביליה תעלה שלב אם תנצח. ג'ואל מאטיפ לא ישוב להגנת ליברפול, לא שיחק גם נגד סאות'המפטון (0:3) בעקבות פציעה, אך ג'ו גומז עשוי לפתוח לאחר מנוחה בשבת. אדם ללאנה, שלא שיחק מאוגוסט, מתאמן עם שאר הסגל, אולם עדיין לא שותף וכעת עשוי לקבל דקות ראשונות.

יורגן קלופ התייחס בראיון ל"ליברפול אקו" על ההצלחה של מוחמד סלאח ואמר: "כשהוא היה בצ'לסי, הוא היה רק ילד והיה לו קשה מאוד שם. הטיימינג גם לא היה מוצלח בגלל שהקבוצה הצליחה מאוד אז. עכשיו הוא גבר והוא מאוד רגוע ונינוח. זו הסיבה לכך שהוא מצליח כל כך". העיתון "גאזטה דלו ספורט" בחר בקשר המצרי לשחקן השבוע באירופה.


שחקן השבוע באירופה אחרי שער יפהפה מול סאות'המפטון (AFP)

בסביליה המאמן אדוארדו בריסו מאושש בזכות הניצחון 1:2 על סלטה ויגו. הקבוצה מתחילה לחזור לעצמה ועלתה למקום חמישי בליגה. סטיבן אנזונזי קשר הקבוצה אמר: "יהיה לנו משחק לא קל נגד ליברפול, אבל אנחנו במגמה של השתפרות ויש לנו שני חלוצים מצוינים כמו לואיס מוריאל ו-וויסאם בן יידר. ננסה לנצח את ליברפול. זה יעזור להגברת הביטחון שלנו".

ספרטק מוסקבה – מאריבור (19:00)
ספרטק תבטיח את המקום השלישי אם תנצח ותמשיך לליגה האירופית. הקשר האחורי של ספרטק, רומן זובנין שלא שיחק מאז יוני, כשיר. סרדר טסקי שחקן ספרטק אמר לקרת המפגש מול מרואן קבהא וחבריו: "המאמן מאסימו קאררה ביקש מאיתנו לשחק כאילו ליברפול או סביליה הן היריבות". קאררה לובש חליפה זהה בכל משחקי ספרטק ונשאל אם זו חליפת המזל וענה: "זו אפילו לא חליפה שלי. קיבלתי אותה מהמועדון".

בית 6
מנצ'סטר סיטי – פיינורד (21:45)
הסיטיזנס עלו לשמינית הגמר וניצחון חמישי בשלב הבתים יבטיח את המקום הראשון, אם שחטאר לא תנצח את נאפולי. הסיטיזנס ניצחו במשחק הראשון ברוטרדאם 0:4, ב-12 משחקיהם האחרונים בבית באלופות גם לא הפסידו (9 ניצחונות, 3 תיקו) וכעת סיטי מחפשת את הניצחון ה-17 שלה העונה בכל המסגרות.

"סוד ההצלחה שלנו? אנחנו משחקים פשוט יותר. ברגע שאתה מחפש מסירות מתוחכמות אתה מפסיד כדורים וסופג במתפרצות", טען פפ גווארדיולה על ההצלחה של הקבוצה העונה. "למזלנו כבר עלינו לשלב הבא, אבל צריך רוטציות בגלל עודף המשחקים כדי למנוע פציעה של שחקן נוסף כמו ג'ון סטונס".


גווארדיולה. לא שוכח את הקטלונים (Gettyimages)

גווארדיולה, שהגיע למסיבת העיתונאים עם סמל צהוב על דש חולצתו המהווה תמיכה בקטלונים בספרד, הודה שהוא משחק רק עם חלוץ אחד בשלב זה ולאור יכולתו של לירוי סאנה קיימת בעיה לשחק יחדיו עם גבריאל ז'סוס וסרחיו אגוארו: "כל כך קשה לי להחליט מי מהם ישחק. קשה לי מאוד להשאיר את אחד מהם בחוץ, אבל אנחנו משחקים עם חלוץ אחד. יש כל כך הרבה משחקים והם צריכים להיות מוכנים לשבת על הספסל ולהיכנס כשהמצב לא טוב".


סאנה ואגוארו. משחקים יחד רק אם ז'סוס על הספסל ולהיפך (Gettyimages)

נאפולי – שחטאר (21:45)
נאפולי ביכולת מצוינת, שבאה לידי ביטוי גם ב-1:2 על מילאן בשבת. היא רשמה את הפתיחה הטובה שלה אי פעם בליגה עם 35 נקודות מ-13 מחזורים. עם זאת, חייבת נאפולי ניצחון על האוקראינים כדי להישאר בתמונת העלייה. נאפולי סובלת ממספר היעדרויות בחלק האחורי ועל כן הבלם הרומני ולאד קיריקש יערוך הופעה נדירה במקום קאלידו קוליבאלי המושעה. המגן הפורטוגלי מאריו רוי ימשיך לשחק במקום פאוזי גולאם הפצוע. מארק האמשיק אמר לקראת המשחק: "אנחנו יודעים שרק ניצחון ישאיר אותנו בתמונה, יש חשש שנעוף מהאלופות".

בית 7
מונאקו – לייפציג (21:45)
מונאקו לא מרשימה בליגה ומפגרת כבר בשש נקודות אחרי פאריס סן ז'רמן, אבל וגם באלופות היא זקוקה לניצחון על לייפציג כדי להישאר בתמונה. אתמול היה חג במונאקו לכבוד הנסיך ובמועדון מקווים שהחגיגות יימשכו גם מחר. אחרי ה-1:1 מול אמיין בשיטת 4-4-2 הקבוצה תעבור לשחק בשיטת היהלום – 4-1-2-1-2.

גם לייפציג זקוקה לנקודות, אחרי שבמשחק בגרמניה בין השתיים הן נפרדו ב-1:1. "בילד" כינה את השבוע הקרוב "רגע האמת של הכדורגל הגרמני". מאז 1992 היו שתי גרמניות שעלו לשמינית הגמר בכל שנה. העונה נראה עד כה שרק באיירן מינכן תעפיל. לייפציג רחוקה בליגה 6 נקודות מבאיירן וזקוקה להפסד של בשיקטאש וניצחון משלה כדי להישאר בתמונה.


תלויה גם בתוצאת המשחק המוקדם באיסטנבול. לייפציג חוגגת (AFP)

בשיקטאש – פורטו (19:00)
"הנשרים השחורים" סיימו ב-0:0 נגד אסקיסאירספור בליגה, פעם שישית שהם לא ניצחו משחק ביום שישי שמוקדם במיוחד כדי לסייע בליגת האלופות, אבל מרוחקים רק ארבע נקודות משתי המובילות בליגה המקומית. לעומת זאת מצבם באלופות מצוין ונקודה מול פורטו תעלה אותם לשמינית. הם לא נוצחו בבית 11 משחקים באירופה ושחקניו של סנול גונש יסיימו ראשונים אם לא יפסידו. תיקו של פורטו עשוי להבטיח לה את הליגה האירופית לפחות.

בית 8
אפואל ניקוסיה – ריאל מדריד (21.45)
הקפריסאים משחקים נגד ריאל מדריד עם הזדמנות להפתיע בעקבות המשבר של הבלאנקוס. סרחיו ראמוס, מעוז ההגנה, לא יצא למשחק בגלל אפו השבור. עובדה מדהימה עליה דנים בספרד היא שהמאזן של הבלאנקוס בליגה כעת (24 נק') זהה לחלוטין לזה שהיה לרפא בניטס בעונת 15/16 – והוא כידוע נבעט הביתה. זיזו לעומת זאת לא נראה כמי שיסיים את דרכו בקרוב. רופא מומחה לפציעות באף בשם חוסה גונסלס אמר ל"אס": "ראמוס יחזור לשחק תוך עשרה ימים". 


ראמוס. יזדקק לכעשרה ימי מנוחה (Gettyimages)

בקפריסין מרגישים שאפשר להפתיע בזכות האיצטדיון הביתי, ה-GSP, ומצבם הדי מעורער של המדרידאים. האוהדים מקווים שהחלוץ הנורבגי גאייס זהיד ימשיך את היכולת המצוינת שלו מהליגה אחרי שכבש צמד מול אפולון בדרבי בניצחון 1:3. הוא עשוי לדחוק את ג'ורג' אפרם שחזר מפציעה.

מרקו אסנסיו התייחס במסיבת העיתונאים לסוגיות הבוערות המועדון: "אני רואה את רונאלדו כמו תמיד, עם תשוקה. נכון שבליגה הוא עדיין לא כובש, אבל כריסטיאנו תמיד חוזר, וגם הפעם הוא יחזור למספרים הרגילים שלו". על מצבו האישי: "אני לא כמו מוראטה. הוא חזר למדריד ורצה להיות חלק חשוב יותר, ואני רק רק בן 21 ורוצה לנצל כל דקה שאני מקבל מהמאמן. אני אוהב שיש אחריות על הכתפיים שלי, אני לא מרגיש מזה לחץ, אלא כהזדמנות להוכיח מה אני יכול לתת".  

דורטמונד – טוטנהאם (21:45)
רק נס יעלה את דורטמונד לשלב הנוק-אאוט, מבחינת הצהובים-שחורים אפילו המקום לליגה האירופית לא מובטח. דורטמונד השיגה רק נקודה מחמישה משחקים בבונדסליגה בשבועות האחרונים, הפסידה ב-4 מ-5 משחקים אחרונים בכל המסגרות וירדה למקום החמישי בליגה. הוא לא הצליחה לנצח אפילו את אפואל, בבית ובחוץ. חלוץ דורטמונד פייר-אמריק אובמיאנג שהיה מושעה למשחק הליגה האחרון בגלל בעיות משמעת חוזר לסגל וצפוי לפתוח. המנהל המקצועי מיכאל צורק אמר: "הוא התאמן מצוין בשישי ושבת".

טוטנהאם שהפסידה לארסנל 2:0 תנסה להתאושש. השוער הוגו לוריס הצהיר שהקבוצה צריכה להפסיק לחלום על אליפות העונה ולהתרכז בהבטחת אחד משלושת המקומות הנוספים לליגת האלופות. ה"סאן" פרסם שדני רוז רוצה לעזוב את הקבוצה אחרי שלא היה בסגל לארסנל וזועם על המנג'ר מאורסיו פוצ'טינו.


דני רוז. שוב מערכת היחסים עם פוצ'טינו עלתה על שרטון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי