נשיא פיפ"א בעד, חלון ההעברות יינעל בסוף חודש יולי?

ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו | AFP

תקרת שכר, הגבלת סגל וקיצור החלון: בראיון ל-ESPN, ג'אני אינפטינו חשף כיצד הארגון מתכנן לשנות את ענף הכדורגל בשנים הקרובות: "צריכים להחזיר לכדורגל את הערכים שהפכו אותו למה שהוא"

(גודל טקסט)
האם שוק העברות השחקנים בכדורגל העולמי עומד בפני מהפכה אמיתית? העניין נראה בהחלט מציאותי בעתיד הקרוב בעקבות רפורמה שמתכננת פיפ"א שתעסוק בין השאר בעמלות סוכנים, מחלקות הנוער וחלון ההעברות.


בראיון ל-ESPN סיפר נשיא הארגון ג'אני אינפנטינו: "רק בהעברות בינלאומיות, חלון ההעברות גלגל 6.4 מיליארד דולר. פי שניים יותר מאשר לפני ארבע או חמש שנים. אפשר להגיד שהמערכת בריאה כי יש בה הרבה כסף, אבל הטרנד הזה מדאיג וזאת הסיבה שאנחנו צריכים לפעול. מדובר פה ב-6.4 מיליארד דולר שעוברים בין מדינה אחת לאחרת בטווח של כמה חודשים. העמלות שקיבלו הסוכנים עמדו על יותר מ-500 מיליון דולר".



אינפנטינו קרא ליותר פיקוח ושקיפות, ולמען הגברת האכיפה הציע בין השאר שמכל סכום העברה של שחקן עד גיל 23, חמישה אחוזים יועברו לחשבון בנק מרכזי של פיפ"א ומשם לקבוצה שמכרה את השחקן, כדי שתוכל להשקיע את הסכום הפיתוח מחלקות הנוער.



מנדש. "עליית עמלות הסוכנים הגיעה לנקודה מדאיגה" (Gettyimages)


"אני חושב שהעלייה של העמלות שמשולמות לסוכנים הגיעה לנקודה מדאיגה", התייחס נשיא פיפ"א לעמלות הסוכנים. "הרבה סוכנים מסכימים איתי והיו רוצים שיהיה יותר פיקוח. זו גם שאלה בנוגע למערכת האקולוגית של הכדורגל/ כיום אין חוקים בכל מקום וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. המציאות מראה שיש חשש לשוחד, שחיתות והלבנת כספים. לא אני אומר את זה, יש הרבה דיווחים מממשלות שמראים את זה".


בנוסף, הביע אינפנטינו עניין רב בהצעת הפרמייר-ליג לקצר את חלון ההעברות: "אני מאוד שמח על ההצעה. יותר הגיוני להתחיל את חלון ההעברות כשאתה יודע מה הסגל שלך ולשחק איתו. לא אמורה להיות לך את היכולת לשנות שבוע, שבועיים או חודש בתוך העונה עם הסיכון לאבד את השחקן הכי טוב שלך. זה לא דבר נכון. אנחנו צריכים לכבד את הערכים שהפכו את הכדורגל למה שהוא, בנוסף לעניינים של יושרה. לסגור את חלון ההעברות בסוף יולי במקום בסוף אוגוסט בוודאי יהיה טוב יותר ממה שאנחנו עדים לו היום".


Gianni Infantino tells football fans to expect major changes in the transfer market. https://t.co/75HLhvDfsJpic.twitter.com/M55Dx9VANv

— ESPN FC (@ESPNFC) February 15, 2018

ולא רק חלון ההעברות, השוויצרי התייחס גם לאיך קבוצות אמורות להיראות: "חשוב לחוקק גם תקנות בנוגע להגבלת גודל לסגלים של קבוצות והגבלות על השאלות שחקנים. לכולנו יש את האינטרס שהשחקנים הטובים ביותר וכיום הם מרוכזים בכמה ליגות ומועדונים בודדים. בנוסף אנחנו צריכים לחוקק חוקים בנוגע לשחקני בית".


"אם נסתכל על מערכות הספורט בארה"ב, נראה שיש בהן הרבה רגולציות בנוגע לפרסום ועניינים ספורטיביים, וזה לא מונע מהן להצליח מבחינה שיווקית. כמובן שיש הרבה חוקים שאנחנו לא יכולים ליישם, אבל אנחנו יכולים לחשוב על תקרת שכר ועוד תקנות שיחלקו טוב יותר את הכישרון" 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי