אליסון: מוחמד סלאח מפחיד העונה בדיוק כמו ליאו מסי

אליסון
אליסון | AFP

שוער רומא נערך לגומלין חצי גמר ליגת האלופות: "ליברפול רעים, במובן הטוב של המילה ופירמינו פנומן. אבל אם ניצחנו את צ'לסי ובארסה 0:3 באולימפיקו, אפשר לעשות זאת ולעלות. כבר שוחחתי עם אלוהים על זה"

(גודל טקסט)
"ליאו מסי הוא השחקן הכי גדול ששיחקתי נגדו, אבל העונה מוחמד סלאח מפחיד בדיוק כמו שחוששים מהפרעוש", כך אמר אליסון, שוער רומא שיפגוש בעוד שעות ספורות באולימפיקו את הכוכב המצרי למשחק הגומלין בחצי גמר ליגת האלופות. הברזילאי יודע בדיוק על מה הוא מדבר משתי סיבות. במשחק הראשון סיים סלאח עם צמד ושני בישולים לרשתו של אליסון ב-2:5 של ליברפול באנפילד על רומא. הסיבה השנייה היא שהשוער מכיר טוב מאוד את החלוץ. אחרי הכל הם שיחקו שנתיים בג'אלורוסי.


וזאת בדיוק הסיבה שהמראיינים ב"גזאטה דלו ספורט" רצו לשמוע איך אליסון מסביר את ההתקדמות העצומה של סלאח. "כישרון תמיד היה לו", מסביר השוער הברזילאי שנחשב לאחד הטובים בעולם, מה ששונה העונה הוא שנוסף למומו (כך מכנים את המצרי באיטליה) ביטחון עצום ביכולת שלו. הוא נותן עונה מדהימה והוא בהחלט יכול לרוץ ל-"כדור הזהב". גם אם הבחירה תהיה אחרי ליגת האלופות ובעיקר אחרי המונדיאל".


אליסון בקר (זה שם משפחתו של השוער אבל איש לא משתמש בו) מגיע ממשפחה של חובבי אפודה וכפפות. "סבא ואבא שלי היו שוערים. היו לנו במשפחה גם שוער כדוריד", מתוודה הברזילאי, "כשאני ואחי גדלנו רצינו לחקות את מנואל נוייר. אחי מוריאל בן ה-31 הוא השוער הראשון של בלננשש".



סלאח לא חוגג מול אליסון. "כישרון תמיד היה לו, מה שנוסף הוא ביטחון עצום"


מי טוב יותר כצמד אחים שוערים, אתם או האחים ג'יג'י וטוני דונארומה או בקר? "ברור שאני מצביע עבורנו אבל יהיה אתגר גדול להוכיח". ומה עם ג'יג'י בופון? "ברור שאני מעריץ אותו ובסריה A אני מאוד מעריך את מיראנדה ומאורו איקרדי".


"הרגשתי חסר אונים, נעשתי ממש חולה מהתבוסה"
הערב יעבור אליסון את המבחן הגדול בקריירה שלו. כדי שרומא תעבור את ליברפול הברזילאי יצטרך לשמור על שער נקי מול אותו חוד שחורר לו את הרשת באנפילד. "זה היה אחד הערבים הגרועים בחיי, הרגשתי חסר אונים ונעשיתי ממש חולה מהתבוסה הזאת", מתוודה השוער, "למזלנו זה נגמר 5:2 ובמשחק הבא ניצחנו 1:4 את קייבו. בכדורגל תמיד יש את המשחק הבא שנותן לך צ'אנס  להירפא מהפצעים".


המניעים לתבוסה נגד ליברפול:
"התחלנו טוב, אבל אחרי השער הראשון שספגנו הייתה לנו נפליה מנטלית ופיזית. אולי שיטת המשחק לא היתה נכונה, אבל מה שקובע הכל זו הגישה של הקבוצה. אתה חייב להיות זהיר מול קבוצה כמו ליברפול שדורסת בלי רחמים".


איך אפשר להפוך את היוצרות ולעלות לגמר: "אני לא רוצה לתת להם טיפים נגדנו, אבל רק משחק קבוצתי מושלם יעצור אותם. הבעיה שגם ליברפול משחקת מדהים מבחינה קבוצתית. הם רעים במובן הטוב של המילה, מהירים. לדעתי רוברטו פירמינו הוא פנומן".



מוריאל. מי יותר טוב האחים דונארומה או האחים בקר? (טוויטר)


אליסון מאמין לא קטן באמונות טפלות  "בכל פעם שאני מגיע למתקן האימונים שלנו בטריגוריה אני עושה ג'סטות קטנות שקשורות בעבר של הקבוצה. למשל, לתת נשיקה לתמונה של השוער הראשון שזכה באליפות עם רומא גידו מאסטי. או לתמונה של פלקאו  (הברזילאי זכה עם הג'אלרוסי באליפות ב-1983 והגיע לגמר האלופות שנה אחר כך). כל פעם שאני רואה אותו אני אומר לעצמי 'אולי נוכל לעשות היסטוריה כמוהו'".


ואי אפשר לחתום את הפרק הזה מבלי נימה אופטימית: "יש לנו 50% לעלות לגמר. אנחנו מודעים לכוח שלנו והאוהדים באולימפיקו הם השחקן ה-12 שלנו. לא ספגנו שער ביתי במסגרת האירופית העונה. ניצחנו את צ'לסי וברצלונה 0:3. זה נותן לנו ביטחון".


"אני מנגן טוב בגיטרה, אבל שר נורא"
לא רק סלאח עשה התקדמות מדהימה העונה, אלא גם אליסון. קצת קשה להאמין אבל בעונה שעברה הוא היה מחליפו של וויצ'ך שצ'סני ולא שיחק כלל בליגה. "סבלתי כשהגעתי לרומא. הייתי שוער הנבחרת ועדיין ישבתי על הספסל, למרות שהיחסים עם  שצ'סני היו טובים", מסביר הברזילאי, "גם לא הסתדרתי עם לוצ'יאנו ספאלטי, הוא מאמן טוב אבל פחות חיובי בחדר ההלבשה. בכל מקרה אוזיביו די פרנצ'סקו הגיע והכל השתנה כי לא הייתי סובל עוד שנה על הספסל".


על העניין מצד ליברפול וריאל מדריד: "אני אוהב שמתעניינים בי, אבל לא יודע מה יקרה. אני יודע מה אני שווה ככדורגלן, אבל אני מתרכז רק במה שקורה עכשיו. זה קרה לי גם לפני שהגעתי לרומא והייתי במו"מ עימה".


 

Tem coisa melhor na vida?! #amormaior #paidemenina #qualéamusica?

A post shared by Alisson Becker (@alissonbecker) on




על הסיכוי לזכות בליגת האלופות וגם במונדיאל:  "אנחנו יודעים שברזיל טובה, אבל גרמניה וספרד יותר פייבוריטיות מאיתנו. ארגנטינה תמיד משתפרת כשהיא מגיעה לטורניר גדול. מה אני מוכן לעשות כדי להצליח במונדיאל? קעקוע? מה פתאום, אני מעדיף לדבר עם אלוהים וכבר שוחחנו על ליגת האלופות והמונדיאל".


אליסון מכונה בברזיל "הפנים" בגלל יופיו. "רצו שאהיה דוגמן, אבל תמיד רציתי להיות רק כדורגלן. אני מנגן טוב בגיטרה, אבל שר נורא. עכשיו גם קניתי פסנתר, אבל אני מבטיח לכם שאני כדורגלן הרבה יותר ממוזיקאי".






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי