יותר אוגו מאיינבינדר: על הבכורה של ז'וליאן סטו בבאר שבע

ז'וליאן סטו
ז'וליאן סטו | דני מרון

שחקנים זרים זקוקים לזמן, אך הדקות הראשונות של הצרפתי מלמדות שהוא יעניק לשחקני ההתקפה שקט ממשימות הגנתיות. וגם: הבשורה שהביא בן ביטון, היכולת של מאור מליקסון והצורך בטוני וואקמה. שרון ניסים מסכם

(גודל טקסט)

שלב החימום של מוקדמות ליגת האלופות הסתיים והפנים כבר אל עבר יריבה ברמה אחרת לגמרי: אלופת קרואטיה דינמו זאגרב, יצרנית כדורגלנים מדופלמת וקבוצה ברמה הרבה יותר גבוהה מאלופת אסטוניה החביבה. למרות זאת, בואו נחזור למשחק שהתקיים אמש בטרנר. על פלורה טאלין ככל הנראה לא שמעתם עד ההגרלה, וסביר להניח שגם בשמה של אלופת ליטא סודובה מעולם לא נתקלתם. באר שבע הגיעה מוכנה והעפילה לשלב הבא, בעוד הקבוצה הצנועה מליטא הדהימה את אפואל ניקוסיה. כן, נו, זו שפגשה בעונה שעברה את דורטמונד וריאל מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות צריך להעריך כל ניצחון, גם על יריבה לא ממש איכותית מאסטוניה.

אפתח עם הקפטן, מאור מליקסון, שנראה פשוט נפלא בשני משחקי הפתיחה של העונה. הבחור כבר לא ילד, אך הוא שומר על עצמו בצורה מצוינת. שיתוף הפעולה שלו עם ביטון בכנף ימין מרשים וכשחנן ממן מגיע לקו, המשולש הזה הופך לקטלני. בן ביטון עשה קפיצת מדרגה במהלך השנתיים האחרונות, אך אחת הבעיות שלו הייתה כמות לא מספקת של בישולים. ביטון קורא את המשחק נפלא והתנועות שלו לעומק מגוונות את משחק ההתקפה של באר שבע, אבל במסירה האחרונה משהו כמעט תמיד חסר. בשני המשחקים הראשונים של העונה הוא בישל שלוש פעמים, נתון יוצא דופן מבחינתו ואם זה מרמז על כך שבהמשך הוא ינצל את העמדות הטובות אליהן הוא מגיע, האלופה תהפוך לקבוצה שיהיה קשה מאוד לסגור ואולי אפילו תהיה תחרות עם אורן ביטון שידוע בבישוליו הרבים.

פגשנו גם את שני הזרים החדשים של באר שבע – יאניס אנסטיס וז'וליאן סטו. על קנקנו של הראשון קשה לתהות. האסטונים איימו מעט מאוד אל עבר השער. מצד אחד הוא עצר את שחקני ההתקפה של פלורה טאלין פעמיים באחד על אחד, אבל מנגד הוא ספג שער שעם קצת יותר ריכוז הוא היה צריך לעצור. שוער, אולי יותר משחקן שדה, זקוק לתיאום עם שחקני ההגנה והמבחן האמיתי שלו יהיה בעוד שבוע בזאגרב. לגבי סטו, תמיד טענתי שזרים צריכים זמן, לפעמים אפילו לא מעט, אך יש דברים שניתן לזהות כבר עכשיו. נראה שהצרפתי יותר קשר אחור מאשר שחקן 50/50. זה אומר פחות טכניקה וניהול משחק, יותר חילוצים כדור ועוצמה במרכז המגרש. לא מדובר בשחקן שיתרום לחלק התקפי, אבל עם כל הכישרון שיש לאלופה בהתקפה, יכול להיות שהמחשבה של שבכר בהבאתו היא לנעול את האמצע ולאפשר לחלק הקדמי להתעסק פחות במשימות הגנתיות.


שיתוף פעולה שקרוב לשלמות. ביטון ומליקסון (מאיר אבן חיים)

טוני וואקמה הוא הסוגיה המשמעותית ביותר בבאר שבע כיום. איך פותרים את הפלונטר בעניינו ונותנים לו לפרוח שוב? התרומה המכרעת של הניגרי ברורה גם לברק בכר ולמרות הפוקר פייס, בבאר שבע לא ימהרו לוותר על הגנרל. לתחושתי, בסופו של דבר, הצדדים יצליחו למצוא פתרון והוא יגיע כבר בימים הקרובים כך שוואקמה יוכל לסייע לקבוצה בצמד המשחקים מול אלופת קרואטיה. אחד הלקחים שבאר שבע הפיקה מהעונה שעברה הוא הבאתו של עדן בן בסט. לא עוד חלוץ רחבה גבוה, חזק ולא מהיר, פקהארט סטייל אם תרצו. סוג כזה של שחקן פחות מתאימה לקבוצה מבירת הנגב שזקוקה לשחקנים עם מהירות, טכניקה ויכולת לשחק בנגיעה אחת.

דינמו זאגרב היא קבוצה טובה לפחות כמו באר שבע, מנוסה יותר וכנראה גם מוכנה פחות. הקרואטים הופיעו שש פעמים בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל הם שחררו שלושה שחקנים חשובים בקיץ הנוכחי וצירפו שמונה חדשים. לכל קבוצה לוקח זמן להתחברו להתגבש וזאגרב עדיין לא הספיקה לקיים משחק רשמי. היא אמנם ניצחה בחמשת משחקי ההכנה שלה, אך זה כידוע לא מדד לשום דבר. העובדה שהגומלין ייערך בטרנר יכולת לתת לבאר שבע יתרון מסוים אם היא תצליח לחזור מקרואטיה עם תוצאה טובה.


לא ימהרו לוותר עליו. טוני וואקמה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי