בקרואטיה לא ממש מתרגשים מהמפגש נגד באר שבע

בן בסט, ממן, עזרא
בן בסט, ממן, עזרא | אודי ציטיאט

אוהדי האלופה שהגיעו לזאגרב גילו עיר שעדיין חוגגת את גמר המונדיאל ולא מגלה עניין ממוקדמות ליגת האלופות. "אין שום מוקדי התקהלות, בשבילם זו נפילה". דודו גורש צפוי לפתוח, עדן בן בסט יערוך הופעת בכורה

(גודל טקסט)

לוחמה פסיכולוגית, או שהמשחק נגד הפועל באר שבע ממש לא בראש שלהם? דינמו זאגרב, שתארח הערב (21:00, שידור ישיר בספורט1) את האלופה הישראלית בשלב המוקדמות השני של ליגת האלופות, משדרת אדישות לקראת המשחק. הראש של הקרואטים עדיין במונדיאל, ולא מזדרזים שם להצטייד בסולם שיוריד אותם מהעננים.

על הקרקע, כמה עשרות מאוהדי הפועל באר שבע הקדימו את נחיתתם ביעד, והופתעו מחוסר העניין שמתלווה להתמודדות בין שתי האלופות. אלי עמר, אדום עתיק, נמצא בזאגרב ממוצאי שבת, ולמרות מאמציו הוא טרם נחשף לסממנים של קנאות ספורטיבית מצד המארחים.

"אין מוקדי התקהלות של אוהדי דינמו ואין בינתיים שום פעילות ברחוב הספורטיבי שלהם לקראת המשחק נגדנו", מפרשן עמר שמקפיד לחרוש את אירופה בשלוש השנים האחרונות יחד עם האלופה. "הקרואטים בעצמם לא מודעים מי יודע מה למשחק. הם עדיין שיכורים מהמסיבות שאחרי מהמונדיאל, ובשבילם מוקדמות הצ'מפיונס היא סוג של נפילה. בכל מקום מוכרים חולצות ומזכרות של הנבחרת, ובטלוויזיה המקומית משדרים בלי הפסקה את הניצחון (0-3) על ארגנטינה".

ועדיין, אלופת סגנית אלופת העולם היא יריבה מעולם אחר יחסית לפלורה טאלין המצחיקה, שחטפה מבאר שבע שביעייה בצמד המפגשים.

שחקני דינמו זאגרב באימון המסכם. העיר משדרת אדישות (אודי ציטיאט, קרואטיה)
שחקני דינמו זאגרב באימון המסכם. העיר משדרת אדישות (אודי ציטיאט, קרואטיה)

השוער היווני יאניס אנסטיס חש שהוא עדיין לא ערוך ומוכן למעמד, ומסתמן שהכפפות יועברו לידיו של דודו גורש. לואי טאהא ושיר צדק יוצבו בעמדת הבלמים, כאשר בקישור האחורי קיימת התלבטות בין דן איינבינדר לבין ג'וליאן סטו. עדן בן-בסט צפוי לערוך הערב את הופעת הבכורה במדים החדשים.

הקרואטים החליפו חצי קבוצה, ותקציב השחקנים שלהם גבוה בהרבה לעומת היריבה מארץ הקודש. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, הקשר האיראני סידאג' מוחרמי לא לקח סיכונים מיותרים וחילץ את עצמו מהמפגש מול הקבוצה הישראלית בסיוע "פציעה" מסתורית. מומלץ לעורכי ויקיפדיה להקדיש לקשר האיראני כמה שורות במסגרת הערך "פציעה דיפלומטית".

בן בסט. צפוי לפתוח לראשונה (אודי ציטיאט, קרואטיה)
בן בסט. צפוי לפתוח לראשונה (אודי ציטיאט, קרואטיה)

מבין השתיים, באר שבע נראית בשלה יותר לעבור לסיבוב הבא. הניסיון האירופי, הוותק של שועלי קרבות מסוגם של מאור מליקסון, ג'ון אוגו, ובן שהר, שמעמידים את האדומים מבירת הנגב בעמדת יתרון מול יריבה לא מחוברת וכנראה גם לא מתואמת. במשחק ההכנה האחרון שלה, דינאמו זאגרב סיימה בתיקו מאופס מול קבוצה מהליגה השנייה ונראתה איום ונורא. אוהדיה לא מסתירים את חששותיהם והיו שתרגמו את רחשי הלב לפוסטים מתלהמים ברשתות החברתיות. "לא ברור לנו מדוע הפועל משחקת באירופה. שכל קבוצה תשחק במסגרת הגיאוגרפית שלה", כתב אוהד מקומי בדף הבית של דינאמו זאגרב.

אצטדיון מקסימיר מכיל 38 אלף מקומות, ותייר הספורט הבאר שבעי יוכל להכיר את הקומפלקס מבפנים על-ידי רכישת כרטיס ב- 5 יורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי