הביקורת על לופטגי נמשכת: "לא הבטיח את עתידו בריאל"

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | AFP

הבלאנקוס היו רעים גם ב-1:2 על פלזן ובתקשורת שוב הטיחו ביקורת במאמן: "ניצחון שהביא שקט, חושב רק על הקלאסיקו נגד ברצלונה ביום ראשון", אמר. וגם: איסקו לא לחץ את ידו של לופטגי, מרסלו נגד גרינפלד

(גודל טקסט)
ריאל מדריד אמנם גברה בביתה 1:2 על וקיטוריה פלזן בליגת האליפות, אבל זה לא היה ניצחון שעשה רושם על אף אחד – בטח לא על התקשורת במדריד ששוב עוסקת בכך שמעמדו של ז'ולן לופטגי מעורער מתמיד. המאמן יהיה על הקווים בקלאסיקו בקאמפ נואו מול ברצלונה ביום ראשון, כך מסתמן, אבל אם לא ינצח ככל הנראה ישלם את המחיר.


היה זה ניצחון ראשון של הבלאנקוס אחרי חמישה משחקים, וגם במהלכו זכתה האורחת מצ'כיה למספר מצבים קורצים להרעיד את הרשת ולגרום להלם בברנבאו. "מארקה" כתב על המשחק: "ניצחון ולא יותר" עם משחק מילים על שמה של ויקטוריה פלזן (ויקטורי=ניצחון). העיתון הוסיף: "בברנבאו חיפשו לילה שקט עם ניצחון קל ונקלעו לסרט בלהות. לא השער המוקדם ולא היתרון 0:2 יכלו להרגיע, מכיוון שאחרי שפלזן צמצמה היא נראתה כמו באיירן מינכן בברנבאו. ריאל מדריד נראתה כמו חבורה של שחקנים עצבניים וזה לא תיקן שום דבר לקראת הקלאסיקו".


בעיתון גם לא התלהבו מכך שלופטגי חזר על הרעיון של זינדין זידאן להציב את לוקאס ואסקס כמגן ימני, למרות שהוא בישל לקארים בנזמה את השער הראשון: "הרעיון של לופטגי גרם להרמת כמה גבות. אולי ואסקס בישל, אבל לא היה קיים בהגנה. האם כל זה יציל את לופטגי לפני הקלאסיקו? לא ברור". ב-"אס" כתבו דברים דומים: "זה ניצחון שלא הביא שקט נפשי". כל השחקנים קיבלו רק לב (כוכב אחד) בעיתון על משחקם למעט קיילור נבאס, מרסלו, בנזמה והמחליף ואלוורדה.

#LaPortada El Madrid por fin vence, pero… no convence pic.twitter.com/4c5mgcZeu6

— MARCA (@marca) 23 באוקטובר 2018

ולמרות כל זאת, לופטגי היה מרוצה בסיום: "הניצחון הביא שקט לקבוצה. שברנו את רצף ההפסדים. מעכשיו אנחנו צריכים לגדול בצורה רגועה. השאלות על עתידי לא צריכות להיות מופנית אלי. אני חושב על איך להתכונן למשחק ביום ראשון בקאמפ נואו. לצעיר לא הכרענו את המשחק מוקדם יותר והיינו צריכים להבקיע יותר שערים. היו לנו הרבה הזדמנויות להבקיע. הקבוצה עדיין לא שקטה. כאשר לא כובשים מתחילים העצבים ויש חוסר ריכוז".

האחראי על יחסי הציבור בריאל מדריד אמיליו בוטרגניו אישר מצידו שלופטגי יהיה על הספסל בקאמפ נואו:" אין שינוי בקבוצה. לופטגי יהיה שם ואני מקווה שנציג משחק טוב. במצבים כאלה צריכים להיות רגועים ומרוכזים. היה חשוב לנו שהאיצטדיון היה מלא נגד פלזן. האוהדים תמיד רוצים לראות ארבעה-חמישה שערים, אבל במצבים העדינים שלנו אנחנו תמיד צריכים את העזרה שלהם. יכולנו לנצח בקלות גם 1:4, אבל הניצחון היה חשוב".


מי שכבש שני משחקים רצופים הוא המגן הברזילאי מרסלו, שגם נפגע אתמול ותחילה הדאיג את אנשי ריאל. בסיום הוא אמר: "זה קשה לא לנצח חמישה משחקים, אבל ההרגשה היא שהתקשורת מנסה לפגוע בנו על ידי הדיבורים על משבר. כל העיתונאים מנסים לפגוע בנו, אולי שהם מקנאים בנו כי הם לא יודעים לשחק כדורגל. לדעתי לופטגי עושה עבודה טובה מאוד. יהיה נפלא אם יישאר המאמן גם בקלאסיקו".



על הפציעה שלו אמר, תוך שהוא למעשה מעביר ביקורת על אוראל גרינפלד שניהל את המשחק: "חטפתי מכה ברגל, אבל אני בסדר. נכנסו בי חזק והשופטים צריכים לראות דבר כזה".



גרינפלד ומרסלו בברנבאו. הברזילאי העביר ביקורת (AFP)


בנזמה שכבש עונה 14 ברציפות באלופות, כמו ליאו מסי וראול אמר בסיום: "אנחנו תמיד חושבים על ניצחון. אני יודע שאני צריך להבקיע יותר, אבל לופטגי מאמן טוב מאוד. חשוב שיש אמון בינו לשחקנים. יש לי מוטיבציה גדולה מאוד לכבוש וכל פעם שאנחנו על כר הדשא כולם נותנים את המקסימום. לשחק בלי כריסטיאנו רואלדו? איתו שיחקתי יותר כחלוץ שני ועכשיו אני החלוץ המרכזי".


בכאוס השורר בריאל מדריד ניתן להרגיש גם באמצעות הדברים הקטנים, ולראיה איסקו שהרשה לעצמו להתעלם ממאמנו כשהוחלף בדקה ה-54 – וזהו עוד חילוף שנועד לשמור אותו לקלאסיקו. איסקו נראה בהלם כשהשופט הראה את המספר שלו להחלפה. במקומו נכנס פדה ואלוורדה האוורגוואי לכמה דקות נדירות. איסקו יצא מהמגרש באיטיות ופלט מספר מילים ליד הספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי