מלקום: "מצפה עכשיו ליותר דקות, רוצה לעשות היסטוריה"

מלקום
מלקום | AFP

הברזילאי שהגיע מבורדו כבש בנגיעה הראשונה בכדור בהופעת הבכורה באלופות והבהיר: "חלמתי להגיע לברצלונה ואני עובד קשה כדי להראות את יכולותיי". וגם: ואלוורדה הסביר מדוע מסי לא שותף והתייחס להקמת סופרליג

(גודל טקסט)
ליאו מסי ישב אתמול (שלישי) ביציע בסן סירו במילאנו וצפה בקבוצתו מסיימת בלעדיו ב-1:1 מול אינטר, תוצאה שהבטיחה לברצלונה את העלייה לשמינית גמר ליגת האלופות, אבל עדיין לא את ראשות הבית.


ברצלונה אמנם ספגה בדקה ה-87 מרגלי מאורו איקרדי והייתה ראויה לניצחון, אבל בתקשורת בקטלוניה מודאגים מכך שהקבוצה ניצחה רק שני משחקי חוץ במפעל מתוך תשעת האחרונים. "מארקה" בחר להתייחס בכותרת להיעדרו של "הפרעוש": "עלו לשמינית בלי מסי".


במקביל גם התמקדו בעיתון בכניסתו של מלקום למגרש ותהו מדוע שחקן ברצלונה היחיד שהבקיע אמש זוכה לדקות כה מועטות העונה: "מישהו יכול להסביר למה מלקום שיחק עד עכשיו בברצלונה רק 105 דקות (בכל המסגרות, י.ז)? האנרגיה שלו והמהירות מחייבים את המאמן לתת לו יותר הזדמנויות". "מונדו דפורטיבו" הקדיש למלקום את הכותרת: "מלקום איקס" וכתב שהוא הבטיח עלייה בפעם ה-15 ברציפות לשלב הנוקאואט. העיתון "ספורט" כתב בכותרת: "מלקום חי וקיים".


Portadas @sport & @mundodeportivo | Miércoles 7 de Noviembre pic.twitter.com/H4Rt8zG66i

— Noticias Barça (@news_viscabarca) 7 בנובמבר 2018

When you score in the @ChampionsLeague just two minutes after coming on! pic.twitter.com/lUEcwAhhag

— FC Barcelona (@FCBarcelona) 6 בנובמבר 2018


המאמן ארנסטו ואלוורדה התייחס אחרי המשחק לכך שליאו מסי לא היה בסגל בסופו של דבר: "לא יכולנו לסכן אותו. אימונים זה דבר אחד ולשחק במשחקים אינטנסיביים בהם מקבלים מכות זה דבר אחר. דיברנו איתו על זה והוא הבין. נצטרך להשיג את המקום הראשון בשני המשחקים האחרונים שנותרו – זו הייתה המטרה הראשונה שלנו ואנחנו חוזרים הביתה מרוצים. מלקום הצליח בצורה בלתי רגילה ואנחנו שמחים עבורו".


לשאלה אם צריך לשנות את המפעל לסופרליג כפי שהקבוצות הגדולות באירופה מתכננות, אמר המאמן: "לא יודע. לא מבין בדברים האלה, אבל לדעתי ליגת האלופות היא כבר סופרליג. יש בה משחקים גדולים על כר הדשא ואווירה מדהימה ביציעים".


מלקום שכבש את השער הראשוו שלו במדי ברצלונה היה יכול להיות הגיבור של הקבוצה אחרי שנכנס כמחליף בדקה ה-81 וכבש שער יתרון בדקה ה-83, אבל מאורו איקרדי הרס לו את החגיגה כשהשווה. מלקום החליף את עוסמן דמבלה ששוב איכזב ופרץ בבכי לאחר הבקעת השער, אולי גם בגלל שלפי ידיעות בתקשורת מלקום מאוכזב ממעמדו וביקש לעזוב – דבר אותו מיהר להכחיש – ואולי כי היה זה שערו הראשון בהופעת בכורה באלופות. 


"לשחק עבור ברצלונה היה חלום ילדות שלי", סיפר הקשר, "לשחק לראשונה אלופות ועוד לכבוש זה דבר שיישאר אצלי תמיד כזיכרון מתוק. עכשיו אני רוצה לחגוג את ההישג הזה עם המשפחה. אני רוצה לשחק הרבה יותר ממה ששיחקתי עד עכשיו ואני מצפה עכשיו לקבל יותר דקות. אני עובד קשה כדי להראות לקבוצה למה אני מסוגל. אני רוצה לעשות בברצלונה היסטוריה ומצפה לדברים גדולים".



מלקום מתקשה לעצור את הדמעות אחרי שער הבכורה (AFP)


דווקא סרחיו בוסקטס התאכזב מהתיקו ואמר: "שלטנו במשחק, אבל במחצית השנייה אינטר הפעילה עלינו לחץ גבוה. הצלחנו להבקיע, אבל הם השוו מטעות טיפשית שלנו בהגנה. הייתה לנו מחצית ראשונה מצוינת, הגענו למצבים, עשינו הגנה כמו שצריך, אבל כשלא מבקיעים, המחצית השנייה הופכת להיות פתוחה וקשה יותר".  


בלם ברצלונה קלמון לאנגלה ששיחק מצוין אמר: "אני הולך להקשות על המאמן ואלוורדה לבחור מי יהיו שני הבלמים שלו כשסמואל אומטיטי יחזור. אני יכול לשחק אפילו יותר טוב. אני עובד על זה".


מן העבר השני, באינטר יכולים להיות מרוצים מכך שחזרו ברגע האחרון מהפסד וכמו נגד טוטנהאם היה זה מאורו איקרדי שכבש שער חשוב. המאמן לוצ'יאנו ספאלטי טען: "ברצלונה קבוצה נהדרת, הם הבינו שאנחנו מתקשים לשלוט מולם בכדור וביצעו לחץ גבוה שלא אפשר לנו לשחק בצורה בה רצינו. לקח לנו הרבה זמן להסתגל למשחק הזה, אבל אחרי הספיגה התגובה שלנו הייתה פשוט נהדרת. מאורו איקרדי הוא חלוץ מהטובים בעולם והריצה שלו בשער השוויון אומרת את הכל. הוא רצה לנצח וזה האופי של אינטר הנוכחית".


איקרדי שכבש שער שלישי באלופות בארבעה משחקים אמר ל"סקאי ספורט האיטלקי: "שיחקנו נגד הקבוצה הכי טובה בעלום והם הבקיעו שער טיפוסי לברצלונה, אבל לא הרמנו ידיים. נלחמנו עד שהבקעתי. אנחנו מאמינים גדולים בעצמנו בטורניר הזה וכבשנו שער מאוחר כמו שעשינו נגד טוטנהאם. אז הפנו את התוצאה וכאן פשוט הזמן נגמר לנו".



"הפעם פשוט נגמר לנו הזמן". איקרדי מספיק בשוויון (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי