עלי: "אם ננצח את ברצלונה זה יהיה ההישג הגדול בקריירה שלי"

דלה עלי
דלה עלי | Gettyimages

ליגת האלופות: טוטנהאם תהיה חייבת לגבור על הקלטאנים כדי להבטיח את העלייה מהמקום השני, אינטר תקווה שאלופת ספרד תעשה את המוטל עליה. וגם: פ.ס.ז' שרוצה כרטיס לשלב הבא תתמודד נגד הכוכב האדום בסרביה

(גודל טקסט)

המחזור השישי והאחרון של שלב הבתים של ליגת האלופות ייצא לדרך כאשר שני 'בתי המוות' ישחקו כבר מחר (שלישי) – בית ג' של נאפולי, פאריס סן ז'רמן, ליברפול והכוכב האדום פתוח לחלוטין בעוד שבבית ב' אינטר וטוטנהאם ינסו לחבור לברצלונה בשלב שמינית הגמר.

בית ב'
ברצלונה – טוטנהאם (22:00)
בארסה תעלה משוחררת למשחק לאחר שעלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית,אך לעומתה טוטנהאם תגיע בחלץ כבד מאוד מכיוון שהספרס חייבים לנצח את ברצלונה בקאמפ נואו. במידה שאינטר תנצח את איינדהובן והמועדון האנגלי לא ינצח, הנראזורי יעפילו לשלב שמינית הגמר. לפני המשחק פורסמו ידיעות בתקשורת האנגלית כאילו ברצלונה תציע על הארי קיין 200 מיליון ליש"ט בקיץ הבא כדי לרכוש אותו. האם מדובר במלחמה פסיכולוגית או בידיעות מבוססות?

מאוריציו פוצ'טינו מאמין שהמשימה לעבור את בארסה אפשרית ויש לו מוטיביציה אישית גדולה מאוד לעשות זאת כשחקן ומאמן אספניול בעבר מול היריבה העירונית של בארסה, אבל הוא גם ריאלי. פוצ'טינו שהחל את המשחק נגד לסטר עם הארי קיין וכריסטיאן אריקסן על הספסל מאמין שהשניים יחד עם דלה עלי שכבש את שערו ה-50 במדי טוטנהאם בניצחון על לסטר 0:2 מסוגלים לספק את ההפתעה, אבל הוא גם אמר: "המשחק הזה לא קובע כלום לברצלונה, אבל הם לא ירצו להפסיד במגרש שלהם באלופות והם יעלו עם הרכב חזק. אנחנו נצטרך לתת מאתיים אחוז מכל שחקן כדי שיהיה לנו סיכוי ואני מודע לכך שהסיכוי לא גדול".


"נצטרך לתת מאתיים אחוז". מאוריציו פוצ'טינו (AFP)

דלה עלי הודה: "אם ננצח את ברצלונה זה יהיה אולי ההישג הכי גדול בקריירה שלי ושל כל הקבוצה הנוכחית. ברור שהיא אחת הקבוצות הכי טובות בעולם ויש להם שחקנים גדולים. כילד אתה תמיד חולם לשחק יום אחד בקאמפ נואו ואנחנו הולכים לשם לעשות כמיטב יכולתנו. הייתי מצונן קצת השבוע, אבל בטוח שאשחק. צינון קטן לא יפריע לי להגשים את החלום. יהיה משחק קשה, אבל כל שחקן רוצה לאתגר את עצמו במשחקים כאלה".

המגן הימני הצעיר קייל ווקר-פיטרס בן ה-21 ששיחק העונה רק 13 דקות במשחק הליגה האחרון מול לסטר אמור לשחק בגלל פציעתם של קיירן טריפייר וסרג' אורייה. טוטנהאם האריכה היום את חוזהו במועדון עד 2023. הוא שיחק בנבחרות עד גיל 20 ו-21 של אנגליה.

בעיתון "ספורט" הקאטלאני נכתב כי יהיה קשה מאוד לנחש מה יהיה ההרכב של בארסה והמאמן ארנסטו ואלוורדה ייתן מנוחה לכמה שחקנים. יאספר סילסן צפוי לפתוח בשער ונלסון סמדו כמגן ימני. ייתכן שחואן מיראנדה הצעיר יפתח כמגן שמאלי. אחד מהשניים סרחיו בוסקטס או איבן ראקיטיץ' עשויים לפתוח על הספסל. דניס סוארס שהרשים בגביע המלך גם בתמונת ההרכב יחד עם ארתור הברזילאי. מלקום פצוע וייתכן שעוסמאן דמבלה יוענש על האיחור שלו אתמול ומוניר אל-חדדי ופיליפה קוטיניו יפתחו בחוד. נראה שליאו מסי יעלה לשחק וסוארס יישב על הספסל.


ארנסטו ואלוורדה. "דמבלה נותן לנו הרבה על כר הדשא, אבל יש לנו דרך התנהגות מסוימת" (AFP)

בגלל שהמשחק נגד טוטנהאם לא קובע לברצלונה רוב השאלות היו על דמבלה, אבל ארנסטו ואלוורדה גם אמר שברצלונה רוצה לנצח את טוטנהאם. על איך הרגיש שדמבלה איחר אתמול בשעתיים: "לא הרגשתי כלום. היו נסיבות מסוימות וננסה לתפור את הבעיה בתוך המועדון. זה לא מצב חדש. יש לו כישרון וננסה לתפור לו את הבעיות. הוא נותן לנו הרבה על כר הדשא, אבל יש לנו דרך התנהגות מסוימת". על פוצטינו: "כבר ב-2006 ידעתי שהוא הולך להיות מאמן. יהיו שינויים נגד טוטנהאם כי אנחנו לא יכולנו להרשות לעצמנו לתת לשחקנים לנוח כמו שהארי קיין נח נגד לסטר. מסי ישחק? בעוד 24 שעות אענה לכם. אנחנו מודעים לכך שיש עוד יריבה שתלווה בתוצאת המשחק".

הבלם קלמון לנגלה התייחס למשחק: "כרגיל כי ברצלונה רוצה לנצח כל משחק ולהפגין משחק טוב לאוהדים. עוסמאן דמבלה? אנחנו רק שחקני כדורגל וצריכים לשפוט אותנו לפי מה שאנחנו עושים על כר הדשא. הבעיה שהתקשורת גם מתייחסת לדברים אחרים".

אינטר – איינדהובן (22:00)
להולנדים אין מה להתאמץ כי הם איבדו את סיכוייהם לעלות למקום השלישי בבית שמוביל לליגה האירופית, אבל אינטר גם לא יכולה להסתפק בתיקו כל עוד במהלך המשחק תדע שלטוטנהאם יש סיכוי לנצח. אינטר חייבת להשיג תוצאה טובה מבארסה להבטיח עלייה. ספאלטי אמר במסיבת עיתונאים: "אסור לנו לעשות את הטעות ולדאוג כל הזמן מה התוצאה במשחק של ברצלונה. אנחנו חייבים לנצח את המשחק שלנו ולא לדאוג לבארסה שהיא קבוצה הכי מקצועית שיש. כולם מודעים לחשיבות המשחק. לפעמים אנחנו משלמים מחיר על טעויות קטנות פה ושם ועלינו לדאוג שלא יקרו נגד פ.ס.וו".

ספאלטי דיבר על התרומה של איבן פרישיץ' לאינטר: "הוא חשוב מאוד לקבוצה מעבר לשערים ולבישולים. הוא לא מפסיק לרוץ במשחק וזוכה בהרבה כדורים אבודים. הנוכחות הפיזית שלו חשובה גם להגנה". על האוהדים: "הם חלק חשוב מאוד של הקבוצה והם לובשים ראשונים את חולצת המועדון. הם תמיד מתאמנים טוב לקראת כל משחק ונותנים הצגה במהלכו".


"פרישיץ' מאוד חשוב לאינטר" (AFP)

גם המגן האיטלקי של הנראזורי דניאל דאמברוזיו, התייחס אל המשחק: "אנחנו לא צריכים לחשוב על ברצלונה אלא לנצח ולעשות את שלנו. עלינו להתרכז בדברים הטובים שעשינו בהפסד 1:0 ליובנטוס ולשכוח את הרעים. הגענו ליום האחרון של הבית עם סיכוי גדול לעלות וזו תהיה מכה אם לא נעלה".

בית ג'
הכוכב האדום – פאריס סן ז'רמן (22:00)
פ.ס.ז' תעלה בוודאות לשמינית אם תנצח ואם ליברפול לא תנצח את נאפולי, אלופת צרפת תעפיל לשלב הפלייאוף גם ללא ניצחון. הכוכב האדום יכולים עדיין להבטיח את הכרטיס לליגה האירופית אם יפתיעו וינצחו את פאריס וליברפול תפסיד. תסריט שנראה כמעט בלתי אפשרי אך פ.ס.ז' לא יכולה לזלזל בכוכב האדום שסיימה ב-0:0 בבית נגד נאפולי וניצחה את ליברפול 0:2. מאמנה ולאדן מילוייביץ', אמר לקראת המשחק: "אם היינו יכולים לבחור משחק לסיים את 2018 היינו בוודאי בוחרים במשחק נגד פ.ס.ז' בבית מול האוהדים שלנו. הייתה לנו שנה מוצלחת. אין מה לדבר יותר מדי על פ.ס.ז', כי כולם יודעים עד כמה הקבוצה הזאת תחרותית וכמה כוכבים יש לה, אבל אנחנו לא חוששים מאף אחת". במשחק הראשון פ.ס.ז' ניצחה 1:6, אבל בבית הכוכב קבוצה אחרת לחלוטין. המאמן אמר: "אני מצפה למשחק במראקנה מול האוהדים שלנו. זה אירוע גדול למועדון, לסרביה ולכל האוהדים שלנו בכל העולם".

לפי ה"ל'אקיפ" המאמן תומאס טוכל מתכנן מהפיכה בשער כאשר ג'יאנלואיג'י בופון יירד לספסל ואלפונס אראולה יהיה השוער הפותח. שני השוערים מפגינים ביצועים דומים העונה כך שטוכל מנסה לתת לכל אחד לשחק, אבל מוזר שדווקא במשחק בו הוא צריך את הניסיון של השוער בן ה-40, הוא יחליף אותו. ניימאר שהיה פצוע טס לבלגראד וכל הסימנים מראים שהוא ישחק. הוא לא התאמן השבוע, אבל צפוי היה להתאמן באימון לפני המשחק.


יירד לספסל. ג'יאנלואיג'י בופון (Gettyimages)

בית א'
מונאקו – דורטמונד (22:00)
דורטמונד ואתלטיקו מדריד ינסו לסיים ראשונות את הבית כשאתלטיקו מובילה. מונאקו תשחק על הכבוד בלבד. דורטמונד זקוקה לניצחון ומעידה של אתלטיקו כדי לסיים ראשונה.

קלאב ברוז' – אתלטיקו מדריד (22:00)
הבלגים סחטו תיקו מפתיע מדורטמונד והבטיחו את השתתפותם בשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית, אבל יקוו לסיים את הבית עם טעם מתוק. הקולצ'ונרוס תלויים בעצמם כדי לסיים ראשונים, אבל סובלים ממכת פציעות קשה למרות הניצחון על אלאבס 0:3.

בית ד'
גלאטסראיי – פורטו (19:55), שאלקה – לוקומוטיב מוסקבה (19:55)
פורטו כבר ראשונה ושאלקה תסיים בכל מקרה שנייה. המאבק הוא רק הכרטיס לליגה האירופית בין אלופת טורקיה וקבוצה הרוסית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי