טוטנהאם עלתה לשמינית הגמר אחרי 1:1 נגד ברצלונה

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | AFP

דמבלה כבש ראשון (7) ונראה היה שהספרס בדרך החוצה מליגת האלופות, אך מורה (85) הבקיע שער דרמטי שהעלה את הקבוצה האנגלית לשלב הבא. מנגד, אינטר מעדה בבית עם 1:1 נגד פ.ס.וו, לוסאנו (13) ואיקרדי (73) כבשו

(גודל טקסט)

הערב הראשון של המחזור השישי והאחרון של שלב הבתים הגיע לסיומו כשבבית ב' נערך צמד משחקים דרמטים בין ברצלונה לטוטנהאם ואינטר נגד פ.ס.וו איינדהובן. שני המשחקים הסתיימו ב-1:1, וטוטנהאם עלו לשלב הבא מהמקום השני ואינטר המאוכזבת סיימה במקום השלישי המוביל אל הליגה האירופית. 

במשחקים המוקדמים של הערב, פורטו ניצחה בחוץ 2:3 את גלאטסראיי, ולקומוטיב מוסקבה לא ניצלה את המפלה הטורקית כשהפסידה 0:1 לשאלקה משער של אלסנדרו שוף האוסטרי בדקה ה-90. אלופת רוסיה נשארה במקום האחרון בביתה וגלאטסראיי תמשיך את הקמפיין האירופי שלה בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית. פורטו ושאלקה כזכור הבטיחו את המקום הראשון והשני בהתאמה כבר בשלהי המחזור החמישי.

ברצלונה – טוטנהאם 1:1
טוטנהאם פגשה בקאמפ נואו את ברצלונה שעלתה בהרכב משני בידיעה שהיא תלויה רק בעצמה. אלופת ספרד הייתה זאת שכבשה ראשונה עם השער היפה של הערב כשעוסמאן דמבלה פרץ לעבר 50 מטרים ודייק מול לוריס, בהמשך טוטנהאם הייתה טובה יותר אבל סילסן ההולנדי הציג משחק אירועי בין הקורות של ברצלונה והותיר את התרנגולים אובדי עצות. פוצ'טינו הכניס את לוקאס מורה בדקה ה-71 ורבע שעה לאחר מכן הברזילאי כבש את השער המיוחל שהעלה את הקבוצה האנגלית לשמינית הגמר.


ליאו מסי על ספסל ברצלונה (Gettyiamges)

הרכבים
ברצלונה: יאספר סילסן, חואן מירנדה, קלמון לאנגלה, תומאס ורמאלן, נלסון סמדו, ארתור, איבן ראקיטיץ', קרלס אלנה, פיליפה קוטיניו (סרחיו בוסקטס 46), מוניר אל חדדי (ליאו מסי 64), עוסמאן דמבלה.

טוטנהאם: הוגו לואיס, יאן ורטונחן, מוסא סיסוקו, טובי אלדרווירלד, דני רוז, הארי ווינקס (אריק לאמלה 61), קייל ווקר, דלה עלי, הון-מין סון (לוקאס מורה 71), כריסטיאן אריקסן, הארי קיין.

מהלך המשחק
דקה 7: ברצלונה עלתה ליתרון 0:1: עוסמאן דמבלה חטף כדור במרכז המגרש ופרץ לבדו על השער כשבדרך היטל במספר שחקני הגנה של וסיים באלגנטיות מול השער. גול גדול של הצרפתי הצעיר.

דקה 32: אריקסן העביר כדור עומק לסון שעבר בקלות את ורמאלן והיה במצב של אחד על אחד מול סילסן, והשוער ההולנדי סיפק עצירה נהדרת.

דקה 45: קוטיניו עם מבצע אישי אדיר פרץ אל תוך הרחבה כשבדרך עבר מספר שחקנים לבנים ובעט אל הקורה.

דקה 85: טוטנהאם השוותה ל-1:1: קיין קיבל כדור מלאמלה והעביר כדור רוחב אל לוקאס מורה המחליף שכבש את השער הדרמטי של הערב.


שחקני ברצלונה חוגגים (Gettyimages)

אינטר – איינדהובן 1:1
אינטר הייתה חייבת לנצח את פ.ס.וו האחרונה ולקוות שטוטנהאם תמעד נגד ברצלונה כדי לעלות לשלב הבא במשחק הביתי בסן סירו. דווקא ההולנדים כבשו ראשונים אחרי שער מקודם של לוסאנו בדקה ה-13, אך באותו זמן גם טוטנהאם הייתה בפיגור. איקרדי השווה את התוצאה בדקה ה-73 אחרי שער אדיר בנגיחה והחזיר את אינטר למקום השני. כאמור הנראזורי לא היו תלויים בעצמם ובגלל שער השוויון של טוטנהאם היוצרות התהפכו לבסוף אינטר המאוכזבת נשרה אל הליגה האירופית, אבל היא יכולה לבוא בטענות אך ורק לעצמה.


מאורו איקרדי (AFP)

הרכבים
אינטר: סמיר האנדנוביץ', דנילו ד'אמברוסיו, מילאן שקריניאר, ספטן דה פריי, אנטוניו קאנדרבה, קוואדו אסמואה, מרסלו ברוזוביץ', בורחה ואלרו, איבן פרישיץ', מאורו איקרדי, מתאו פוליטנו.

איינדהובן: ירואן זואט, אנחלינו, ניק פירגבר, אריק גוטיירז, דנזל דומפריס, פבלו רוסאריו, יוריט הנדריקס, סטיבן ברגווין, טרנט סייסבורי, הירווינג, לוסאנו, לוק דה יונג.

מהלך המשחק
דקה 13: פ.ס.וו איינדהובן עלתה ליתרון 0:1: סטיבן ברגווין חטף לאסמואה בסמוך רחבה והרים ללוסאנו שדייק מקרוב.

דקה 73: אניטר השוותה ל-1:1: פוליטנו הגביה לאיקרדי שזינק אל הכדור וכבש בנגיחה את השער המכריע שאולי יעלה את הנראזורי לשמינית הגמר.

איינדהובן חוגגת בסן סירו (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי