דיווח: משחקי ליגת האלופות יועברו לימים שבת וראשון

אלכסנדר צ'פרין
אלכסנדר צ'פרין | AFP

נשיא אופ"א נפגש יו"ר איגוד הקבוצות ונשיא יובנטוס כדי להתייעץ לגבי שינויים עתידים במפעל הבכיר ביבשת. פרט להזזת ימי המשחקים לסוף השבוע, הוצע להקטין את הליגות הגדולות ולהוריד את מספר הבתים במפעל לארבעה

(גודל טקסט)

אופ"א מודעת למצב שהמתכונת נוכחית של ליגת האלופות עשויה להשתנות בשנים הקרובות, דווקא מכיוון הקבוצות הגדולות ביבשת שרוצות לבצע שינויים הכוללים אפשרותלהקמת ליגה נפרדת. לכן, נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין, ויו"ר איגוד הקבוצות האירופי ונשיא יובנטוס אנדראה אניילי, נפגשו במטרה לראות אלו שינויים מהירים ניתן לערוך בליגת האלופות.

לפי דיווחים היום (רביעי) באירופה, צ'פרין מציע להזיז את משחקי ליגת האלופות לסופי השבוע, לימים שבת ורואשון, כך שיהיו יותר צופים בטלוויזיה למפעל ואולי גם יותר צופים במגרשים בשל העובדה כי מדובר במועדים נוחים יותר. אניילי עובד איתו על השינויים והציע להקטין גם את מספר הקבוצות בליגות הבכירות ביבשת ובמקביל להקטין את מספר הבתים במפעל לארבעה בלבד.

להצעה יש כאמור כוח כלכלי, מפני שלפי כל המחקרים שנבדקו ליגת האלופות תמשוך הרבה יותר צופים סביב העולם בסופי שבוע ופירוש הדבר חוזים שמנים יותר מזכויות שידור ברחבי העולם והכנסות גדולות יותר לקבוצות שמחפשות את הכסף בראש ובראשונה. בכמה יבשות בעולם ובעיקר בשוק של אסיה שהולך ומתפתח, אי אפשר לראות את המשחקים המתקיימים בימי שלישי ורביעי בערב בעוד שבסוף השבוע יהיה ניתן לקיים את חלק מהמשחקים בצהריים או בשעות אחר הצהריים המוקדמות. לצורך הדוגמא בסין, שם נמצא השוק העיקרי שאופ"א רוצה 'לכבוש', מתקיימים המשחקים סביב השעה ארבע לפנות בוקר.


מעוניין להקטין את הליגות. אנדראה אניילי (Gettyimages)

אם תתקבל ההחלטה להזזת ימי המפעל לסוף השבוע, יהיה על הקבוצות הגדולות לדאוג לכך שמחזורי הליגות המקומיות יתקיימו באמצע השבוע. לפי "בילד", ההתאחדות הגרמנית יודעת על ההצעה ומתנגדת לה עקב פגיעה אפשרית במשחקי הבונדסליגה וייתכן שגם בפרמיירליג וב"לה ליגה" יתנגדו, בעוד שבליגות הקטנות באירופה להחלטה כמעט שלא תהיה השפעה.

כאמור הצעה נוספת היא להקטין את מספר הבתים משמונה בתים של ארבע קבוצות כל אחד לארבעה בתים עם שמונה קבוצות, כדי לעורר יותר עניין בשלב המוקדם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי