1:2 לוולנסיה על מנצ'סטר יונייטד, יובנטוס הפסידה ליאנג בויז

שחקני ולנסיה חוגגים
שחקני ולנסיה חוגגים | AFP

סולר (17) ועצמי של ג'ונס (47) כבשו, ראשפורד צימק (87) ומוריניו במקום השני. בשווייץ, צמד של הורו (30 בפנדל, 68) הדהים, דיבאלה צימק בשער ענק (80). ליון עלתה עם 1:1 נגד שחטאר, 3:3 ענק בין אייאקס לבאיירן

קבוצות: ולנסיה
(גודל טקסט)
רוב הקבוצות ששיחקו הערב (רביעי) במחזור הסיום של שלב הבתים בליגת האלופות כבר העפילו לשלב הבא עוד לפני המשחק. היו עוד דברים לשחק עליהם כמו מיקומים, זהות היורדות לליגה האירופית וכרטיס אחד אחרון לשמינית הגמר, אבל רוב התוצאות לא שינו את הדירוג בבתים. ועדיין, קיבלנו ערב מרתק, מהנה ורב שערים: ולנסיה ניצחה 1:2 את מנצ'סטר יונייטד, יאנג בויז הדהימה את יובנטוס עם 1:2 משלה, אייאקס ובאיירן מינכן נפרדו ב-3:3 מדהים וב-10 שחקנים לכל קבוצה, בנפיקה ניצחה 0:1 את א.א.ק אתונה, מנצ'סטר סיטי חזרה מפיגור לניצחון 1:2 על הופנהיים וליון סחטה 1:1 משחטאר דונייצק ועלתה לשמינית הגמר מהמקום השני.


ולנסיה – מנצ'סטר יונייטד 1:2
השדים האדומים היו חייבים ניצחון במקביל להפסד או תיקו של יובנטוס במשחק המקביל כדי לסיים את הבית במקום הראשון ולקבל יריבה נוחה יותר בשמינית. הם אפילו לא הצליחו לעמוד בחלק הראשון של המשימה. העטלפים הראו נוכחות מרשימה בכל חלקי המגרש ועלו ליתרון מוצדק בדקה ה-17, כשקרלוס סולר ניצל בלבול ברחבה האנגלית כדי לכבוש.


UEFA Champions League last 16!
CONFIRMED ✅

Best team left in the #UCL? pic.twitter.com/7ecHZBlyNL

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) December 12, 2018


למחצית השנייה קיוותה יונייטד לעלות בכוחות מחודשים בניסיון להשוות, אבל נתקלה במזל רע וספגה שער עצמי של פיל ג'ונס תוך שתי דקות. זה כבר הרס את החבורה של מוריניו, שבעטה יותר ברגלי הקשרים של ולנסיה מאשר לשער (אריק ביילי, אנטוניו ולנסיה ומרקוס ראשפורד קיבלו צהובים). ראשפורד עוד צימק בנגיחה בדקה ה-87 אבל שלא כמו בטורינו, זה לא הספיק ליונייטד לחזור מפיגור לניצחון דרמטי. מוריניו יסתפק במקום השני ויתרכז בהגרלה שביום שני ובמפגש נגד ליברפול ביום ראשון (18:00, שידור ישיר בספורט1)


הרכבים
ולנסיה: יאומה דומנש, מוקטאר דיאקאבי, כריסטיאן פיצ'יני, אנטוניו לאטורה, רובן וסו, ג'ופרי קונדוגביה, דניס צ'רישב, דני פרחו, קרלוס סולר, סנטי מינה, מיצ'י באטשואי.


מנצ'סטר יונייטד: סרחיו רומרו, מרכוס רוחו, פיל ג'ונס, אריק ביילי, אנטוניו ולנסיה, פול פוגבה, אנדרס פריירה, פרד, מרואן פלאיני, רומלו לוקאקו, חואן מאטה.


פול פוגבה. חזר להרכב השדים האדומים (AFP)
פול פוגבה. חזר להרכב השדים האדומים (AFP)


מהלך המשחק
דקה 1: השופט הבולגרי גאורגי קבאנוב הוציא את המשחק לדרך במסטאייה.


דקה 17, ולנסיה עולה ל-0:1: קרלוס סולר השתלט על ריבאונד שהורחק על ידי הגנת יונייטד, בעט כדור שטוח לפינה הרחוקה והכניע את רומרו.


דקה 44: באטשואי השתחרר נהדר והוציא בעיטה חזקה לכיוון שהער, אך היא חלפה מעל המשקוף.


דקה 47, 0:2: ולנסיה יצאה להתקפה מתפרצת, פיל ג'ונס ניסה להרחיק לקרן אבל הכדור שבעט התגלגל פנימה.


השער העצמי של פיל ג'ונס (Gettyimages)
השער העצמי של פיל ג'ונס (Gettyimages)


דקה 87, 1:2: התקפה נהדרת של יונייטד הסתיימה עם הגבהה של אשלי יאנג למרכז הרחבה, שם חיכה מרקוס ראשפורד ונגח פנימה. השדים האדומים יחזרו מפיגור בדקות הסיום?


יאנג בויז – יובנטוס 1:2
כל מה שיובנטוס היתה צריכה לעשות הוא לקוות שיונייטד לא תנצח בספרד. ובכן, זה קרה, ולכן ההפסד ליאנג בויז מפתיע ככל שיהיה לא מעציב יותר מדי את אוהדי הגברת הזקנה. את אלגרי כן, כי למרות ששלטה במשחק והיתה יכולה לסיים עם ארבעה שערים או יותר יובה הצליחה להבקיע רק שער אחד וגם זה בפיגור כפול.


השער שהעלה את השווייצרים ליתרון היה כמו ששער בניגוד למהלך המשחק צריך לקרות: בפנדל. גיום הורו כבש בעיטת עונשין ורשם שער ראשון לחובת הזברות מאז תחילת נובמבר (ההפסד ההוא 1:2 למנצ'סטר יונייטד) אבל אם זה לא הדאיג את יובנטוס, השער השני של הורו דווקא כן. אלופת איטליה נתפסה עם הגנה לא מוכנה והיתה בפיגור כפול לראשונה מאז ההפסד לריאל ברבע גמר ליגת האלופות בעונה שעברה.


דיבאלה סיפק את רגעי הנחת עבור יובנטוס, עם שער מדהים בדקה ה-80 ועד אחד מדהים אפילו יותר בדקה ה-93, אלא שזה נפסל. יובנטוס הפסידה, אבל זה לא אמור להדאיג אותה: היא עלתה מהמקום הראשון, תקבל יריבה נוחה יחסית בהגרלה בשני הבא ותמשיך לשייט בסרייה A בלי אף קבוצה שתסכן אותה.


רונאלדו מאוכזב. לא מכיר הרבה את טעם ההפסד (AFP)
רונאלדו מאוכזב. לא מכיר הרבה את טעם ההפסד (AFP)


הרכבים
יאנג בויז: מרקו וולפי, קווין אמבאבו, מוחמד עלי קמארה, לוריס בניטו, אוליסס גרסיה, סנדרו לאופר, ג'יבריל סו, מישל אבישר, מומי אנגמאלו, כריסטיאן פסנאכט, גיום הורו.


יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, מתיאה די שיליו, לאונרדו בונוצ'י, דניאלה רוגאני, חואן קוואדרדו (אלכס סנדרו 23), דגלאס קוסטה, מיראלם פיאניץ', רודריגו בנטנקור, פדריקו ברנרדסקי, מריו מנדז'וקיץ', כריסטיאנו רונאלדו.


מהלך המשחק
דקה 1: השופט הגרמני טוביאס סטילר הוציא את המשחק לדרך.


דקה 14: רונאלדו עשה סיבוב גדול להגיע לאחד על אחד מול וולפי, אבל בעט החוצה.


שחקני יאנג בויז חוגגים. השער הראשון שיובנטוס ספגה מאז ההפסד ליונייטד (AFP)
שחקני יאנג בויז חוגגים. השער הראשון שיובנטוס ספגה מאז ההפסד ליונייטד (AFP)


דקה 30, יאנג בויז עולה ל-0:1: אלכס סנדרו הכשיל את אנגמאלו ברחבה והשווייצרים קיבלו פנדל. גיום הורו ניצל אותו והעלה את המארחת ליתרון, בניגוד למהלך המשחק.


דקה 68, 0:2: אנגמאלו שלח כדור עומק גאוני שהורו רץ והצליח להגיע אליו, וממרחק 15 מטר הפתיע את שצ'סני.


דקה 80, 1:2: רונאלדו מסר לפאולו דיבאלה, שמחוץ לרחבה שלח וולה אדיר לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי