קורטואה: "בחדר ההלבשה יש הרגשה שאנחנו בדרך לטרבל"

קורטואה
קורטואה | Gettyimages

השוער הבלגי של ריאל מדריד דיבר לקראת המשחק בשמינית גמר ליגת האלופות נגד אייאקס: "יש אווירה של ווינריות, אין שחקן יותר גדול מהמועדון". דה יונג לא ישחק אצל ההולנדים שנמצאים בתקופה רעה

(גודל טקסט)

כשנערכה הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות ההרגשה היתה שריאל מדריד בכושר העלוב שלה מ-2018 תתקשה מול אייאקס אמסטרדם הזוהרת עם שני הצעירים המוכשרים פרנקי דה יונג וסטפן דה ליכט, ועשויה להיות מודחת כבר בשלב מוקדם, אבל מאז כבר הכל התהפך והעניינים חזרו למסלולם. אצל ההולנדים יש נפילה בלתי מוסברת מאז שדה יונג חתם בברצלונה ודה ליכט חולם להצטרף אליו. אצל הבלאנקוס קרה בדיוק ההפך, הם משחקים את הכדורגל הכי טוב שלהם העונה, טיפסו למקום השני בליגה, והפער מהמוליכה ברצלונה הצטמצם לשש נקודות בלבד. מחר (רביעי ב-22:00) ביוהאן קרויף ארינה אלופת אירופה תנסה להוציא תוצאה טובה לקראת הגומלין בברנבאו.

מרקוס יורנטה ואיסקו הפצועים לא הצטרפו לטיסה לאמסטרדם, בעוד שסנטיאגו סולארי לקח את כל שאר השחקנים. קארים בנזמה לא התאמן אתמול באופן מלא בגלל פציעה בצוואר, אבל רק הפתעה גדולה תמנע ממנו לשחק. פרנקי דה יונג כנראה לא ישחק בגלל פציעה בירך אחרי שנאלץ לצאת בדקה ה-79 נגד הראקלס. הוא כבר היה בספק למשחק הליגה בגלל אותה פציעה, עבר מבחן כשירות ועלה לשחק אך נפצע שוב. המחליף שלו באותו משחק קספר דולברג צפוי לפתוח מול ריאל מדריד. המאמן אריק טן האג עלול להחסיר גם את המגן הארגנטינאי ניקולאס טגליאפיקו שפצוע בברכו, אבל ייתכן שבמועדון יצליחו להכשיר אותו.

טיבו קורטואה התראיין לעיתון הספרדי ABC ואמר: "בחדר ההלבשה יש הרגשה שאפשר לרוץ העונה לשלושת התארים. אליפות, אלופות וגביע המלך. יש אווירה של ווינריות. על חסרונו של חלוץ מספר 9 חדש חוץ מקארים בנזמה הוסיף: "לא אני האיש שצריך להחליט על רכש של חלוץ חדש או לא. כריסטיאנו רונאלדו היה אגדה בריאל מדריד, אבל כל פעם אומרים לי שאף שחקן לא גדול יותר מהמועדון. עכשיו כולם מדברים על קארים בנזמה, ויניסיוס ג'וניור, לוקה מודריץ' וגארת' בייל. אייאקס? אנחנו צריכים לתת להם את כל הכבוד כי הם קבוצה מסוכנת. התוצאות האחרונות שלהם בליגה לא משפיעות עלינו".


טיבו קורטואה. "אווירה של ווינריות" (Gettyimages)

בנזמה, שצפוי לשחק בכל זאת, יחגוג 14 שנה בליגת האלופות אחרי ששיחק כבר בגיל 17 ו-53 ימים במפעל במדי ליון. בשלוש עונות בליון הוא כבש 12 שערים ב-19 משחקים, ובריאל מדריד כבש 47 שערים ב-91 משחקים. הוא מדורג בצמרת הכובשים בצ'מפיונס אחרי רונאלדו, ליאו מסי וראול.

באשר לאייאקס, היא נמצאת בצרות בליגה אחרי שהשיגה בשבעת המשחקים האחרונים רק שלושה ניצחונות בכל המסגרות. היא הובסה 6:2 על ידי פיינורד ובשבת האחרונה הפסידה 1:0 להראקלס מהמקום השמיני. ההולנדים לא זכו כבר ארבע שנים באליפות ולא הוליכו את הטבלה יותר מאלף ימים ומרוחקים כעת שש נקודות מאיינדהובן המובילה. בעיתון "אס" נכתב שאייאקס מגיעה למשחק במצב של כאוס. אחד האוהדים של הקבוצה אמר לשליח העיתון: "אייאקס פשוט יצאה מכלל שליטה. לא ברור מה קורה בראש של השחקנים. נגד פיינורד הם הלכו כמו כבשים לשחיטה".

התקשורת ההולנדית מדווחת שיש מחנות בחדר ההלבשה בגלל שעד לקיץ האחרון הייתה תקרת שכר לכל השחקנים, והמשכורת הגבוהה ביותר הייתה מיליון יורו. כעת, שחקן כמו דיילי בלינד מרוויח 3 מיליון יורו ויש קנאה בין השחקנים. ולנטין דריסן, עורך הספורט של העיתון הנודע "דה טלחראף", כתב שהשחקנים הוותיקים בקבוצה לא נותנים כבוד לקפטן מתיאס דה ליכט בגלל שהוא רק 19: "במחנה האימונים האחרון בפלורידה השחקנים הצטלמו עם כרישים, אבל מאז נדמה שאומץ הלב נטש אותם לחלוטין".


פרנקי דה יונג. יחמיץ את המשחק נגד ריאל מדריד (Gettyimages)

מי שגנב את ההצגה לרעה היה השוער הקמרוני אנדרה אוננה שגדל ב"לה מאסיה" בברצלונה ושגה קשות במשחק נגד הראקלס כשמסר לשחקן יריב שבעט פנימה. הטעות של אוננה בן ה-22 הוגדרה כנוראית למרות שמדובר בשוער טוב, ומדברים על כך כי בקיץ הוא עשוי לעזוב לליגה גדולה יותר. לאייאקס יש ללא ספק בעיה בעמדת השוער. המחליף של אוננה עד ינואר היה קוסטס למברוס, שוער יווני שגובהו רק 1.76 מטר והוא ספג רביעייה בתיקו 4:4 נגד הירנביין. אייאקס נאלצה ממש בסיום מועד ההעברות להחתים בהשאלה את השוער הפורטוגלי ברונו וארלה. המספרים של אייאקס מסבירים את הסיפור שלה העונה. ב-17 המחזורים הראשונים היא ספגה 8 שערים בלבד, ובארבעה מחזורים ב-2019 ספגה 11 שערים.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי