מספרי האלופות: שימוש היסטורי ב-VAR, ציון דרך לראמוס

VAR
VAR | Gettyimages

קפטן ריאל מדריד השלים 600 הופעות בניצחון באמסטרדם על אייאקס, מצלמות הטלוויזיה מנעו שער במפעל לראשונה בתולדותיו. בוומבלי, סון היה בלתי ניתן לעצירה גם ב-0:3 המוחץ של טוטנהאם על דורטמונד, ורטונחן כיכב

(גודל טקסט)

ערב נוסף של משחקי שמינית גמר ליגת האלופות הגיע לסיומו, כאשר באמסטרדם אייאקס נכנעה 2:1 דרמטי לאלופת אירופה ריאל מדריד ובלונדון טוטנהאם מחצה 0:3 את דורטמונד באצטדיון וומבלי, כשבמפתיע היה זה יאן ורטונחן, בלם במקור, שניצב מעל כולם. מספרי הערב לפניכם.

1 – אייאקס הכניעה את קורטואה וריאל מדריד במחצית ראשונה, אבל שימוש במצלמות הטלוויזיה זיהה נבדל והשער נפסל. הייתה זו למעשה ההחלטה הראשונה אי פעם בליגת האלופות שהתקבלה באמצעות ה-VAR.

1 – יונג מין סון, אולי הכוכב הגדול של טוטנהאם העונה, בוודאי כל עוד הארי קיין פצוע, כבש את שערו הראשון העונה בליגת האלופות בהופעתו השביעית.


סון. בכושר יוצא מן הכלל (AFP)

1 – שערו של סון נגד טוטנהאם גם הגיע בבעיטה הראשונה של התרנגולים למסגרת. דורטמונד, לעומת זאת, בעטה ארבע פעמים למסגרת במחצית הראשונה ולא השכילה לכבוש.

1 – שער ראשון בליגת האלופות היה זה גם לוורטונחן, שבנוסף לבישול כבש לראשונה בקריירה שלו במפעל היוקרתי.

1 – עקב הבישול לקארים בנזמה, ויניסיוס ג'וניור הפך למבשל הצעיר בתולדות ליגת האלופות בגיל 18, שבעה חודשים ביום.


ורטונחן. בישול שני נגד דורטמונד ושער ראשון באלופות (Gettyimages)

2 – יאן ורטונחן, בלם טוטנהאם, פתח כמגן שמאלי לאור מכת הפציעות ממנה סובל פוצ'יטנו. הוא מי שבישל לסון והיה זה בישול שני שלו בליגת האלופות עבור התרנגולים. גם הקודם היה במשחק בית בוומבלי מול דורטמונד, בעונה שעברה.

6 – קארים בנזמה כבש או בישל בכל אחד מששת משחקיו בליגת האלופות מול אייאקס. כבש ארבעה ובישל ארבעה.

8 – ויניסיוס ג'וניור הברזילאי, שבישל לבנזמה, הפך למבשל המצטיין של ריאל מדריד העונה בכל המסגרות.


בנזמה. הופעה 450 ושער 60 בליגת האלופות (Gettyimages)

16 – היה זה אולי שערו הראשון של סון העונה באלופות, אבל ב-12 המשחקים האחרונים בכל המסגרות הוא היה מעורב ב-16 שערים: כבש 11 ובישל 5.

60 – קארים בנזמה כבש את שערו ה-60 בליגת האלופות, הפך לכובש הרביעי בכל הזמנים במפעל, מפגר רק אחרי כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי וראול. הייתה זו גם הופעתו ה-450 עבור ריאל מדריד.

600 – הופעות יש לסרחיו ראמוס בריאל מדריד, אחת פחות מלבלם אגדי אחר, פרננדו היירו. הוא רשם 414 משחקים בלה ליגה מאז נרכש על ידי הבלאנקוס מסביליה, 45 בגביע הספרדי, 12 בסופר קאפ הספרדי, 4 הופעות בסופר קאפ האירופי ו-6 בגביע העולם למועדונים.


סרחיו ראמוס נצמד לזייך בהופעתו ה-600 בבלאנקוס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי