דרמה קווין: מנצ'סטר יונייטד עלתה לרבע הגמר לאחר 1:3 בדקה ה-90 על פ.ס.ז'

מרכוס ראשפורד
מרכוס ראשפורד | Gettyimages

אחרי הפסד 2:0 באולד טראפורד סולשיאר היה בדרך הביתה, אבל ה-VAR העניק פנדל דרמטי וראשפורד נתן את האות לחגיגות. לוקאקו (2, 30) הדהים עם צמד, בראנט (12) רק איזן. פורטו עלתה לאחר 1:3 על רומא בהארכה

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

בצד אחד מנצ'סטר יונייטד ואולה גונאר סולשיאר, שני שמות שתמיד אפשר לצפות מהם לדרמות, ובצד השני פריז סן ז'רמן, שלפני שנתיים כבר איבדה יתרון 0:4 מהמשחק הראשון והודחה. למישהו היה ספק שלא תהיה כאן דרמה אדירה? השדים האדומים ניצחו היום (רביעי) 1:3 את אלופת צרפת ועלו לרבע גמר ליגת האלופות לאחר 2:2 בסיכום שני המשחקים בזכות שערי חוץ. גם במשחק השני קיבלנו דרמה, כשלאחר 1:2 לפורטו בסיום 90 דקות הקבוצות הלכו להארכה, וגם שם ה-VAR נתן לפורטו פנדל, אותו היא ניצלה לשער ולכרטיס לרבע הגמר.

פריז סן ז'רמן – מנצ'סטר יונייטד 3:1
כל הסימנים היו נגד יונייטד: ההרכב שחסרו ממנו 10 שחקני מפתח, הרצף הנהדר של הצרפתים בתקופה האחרונה, הפיגור 2:0 מהמשחק הראשון והעובדה שאף קבוצה לא חזרה מתוצאה כזו בבית להעפלה בחוץ. אבל את הרוח של הקבוצה הזו אי אפשר לשבור. כבר תוך שתי דקות היא כבר עלתה ליתרון, וכשיריבתה השוותה היא לא נכנעה והבקיעה שוב. אבל זה לא הספיק, הסיום התקרב והשער המכריע לא נראה באופק. אז תסמכו על סולשיאר שידאג ללחץ הדם לעלות. המאמן הנורבגי שלח למערכה את שחקני האקדמיה, צעירים ולא מנוסים, והם החזירו לו בענק. דיוגו דאלוט הפורטוגלי היה אחראי על המהלך, מרכוס ראשפורד הלוהט בעט את הפנדל ובדקה ה-93 קבע 1:3 והעלה את מנצ'סטר יונייטד לרבע הגמר.

ומה אפשר להגיד על פריז סן ז'רמן? פרויקט המיליארדים של קטאר שוב הולך לפח. האליפות בצרפת כבר מובטחת מזמן, אבל לא בשביל זה הם הביאו את ניימאר, קבאני, בופון ועוד. בפעם השלישית ברציפות, פ.ס.ז' מודחת בשמינית גמר ליגת האלופות, ולא ברור מה היא עושה לא נכון. הרי כישרון יש ויכולת יש, והערב הם דווקא נראו טוב. אבל מי שמתעסק עם יונייטד וסולשיאר, כנראה, מתעסק עם הגורל.

שחקני יונייטד חוגגים. אל תורידו עליהם את המסך (Gettyimages)
שחקני יונייטד חוגגים. אל תורידו עליהם את המסך (Gettyimages)

הרכבים:
פריז סן ז'רמן: ג'אנלואיג'י בופון, טילו קהרר, טיאגו סילבה, פרנסנל קימפמבה, חואן ברנאט, מרקו וראטי, מרקיניוס, דני אלבס, יוליאן דרקסלר, אנחל די מריה, קיליאן אמבפה

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אשלי יאנג, כריס סמולינג, אריק באיי (דיוגו דאלוט 36), ויקטור לינדלוף, לוק שואו, פרד, סקוט מקטומיניי, אנדראס פריירה, מרקוס ראשפורד, רומולו לוקאקו

מהלך המשחק
לא לקח למנצ'סטר יונייטד הרבה זמן כדי להיכנס למוד מלחמה: כבר בדקה השנייה רומלו לוקאקו זיהה טעות בהגנה הצרפתית וניצל אותה כדי לחטוף את הכדור, לעבור את בופון ולהבקיע לשער הריק את ה-0:1 של מנצ'סטר יונייטד. השער המוקדם הכניס את יונייטד לטירוף, ובדקות הבאות היא תקפה עוד פעמיים. אלא שפריז לא התכוונה להיכנע ויצאה להתקפות משלה, ובדקה ה-12 אמבפה הצליח להעביר כדור רוחב שמצא את חואן בראנט שדחק פנימה, משווה ל-1:1.

לוקאקו חוגג. שער מוקדם זה בדיוק מה שיונייטד היתה צריכה (AFP)
לוקאקו חוגג. שער מוקדם זה בדיוק מה שיונייטד היתה צריכה (AFP)

הקצב המהיר של המשחק נמשך, והתקפות שני הצדדים הגיעו לעוד ועוד הזדמנויות עוד לפני שכל הצופים הספיקו להתיישב. המצבים המסוכנים הגיעו בעיקר מכיוון המארחת, אבל בדקה ה-30 מרכוס ראשפורד בעט מרחוק בעיטה שאמנם בופון קלט, אך הוא השמיט את הכדור במפתיע ולוקאקו השתלט על הריבאונד וגלגל פנימה, מעלה את מנצ'סטר יונייטד ל-1:2 ורושם צמד שלישי ברציפות בכל המסגרות.

בניגוד למחצית הראשונה עמוסת האירועים והשערים, במחצית השנייה קיבלנו בעיקר משחק טקטי וחיפוש אחר מצבים. אף אחת מהקבוצות לא התקרבה בצורה משמעותית – אם כי שער של די מריה נפסל טענה מוצדקת לנבדל. אמבפה הגיע לכמה הזדמנויות נהדרות אבל התבלבל ברגליים יותר מפעם אחת, ובדקה ה-82 נעצר אצל דה חאה בהצלה נהדרת. רק בדקות הסיום יונייטד חזרה להתקיף, ובדקה ה-90 דאלוט בעט ממרחק 20 מ' והכדור פגע ביד של קימפבמבה. הכדור הלך לקרן, אבל השופט הלך ל-VAR וקבע פנדל דרמטי.

מרכוס ראשפורד היה האיש עליו הוטלה המשימה מול בופון. האנגלי הצעיר, שפורח תחת סולשיאר, שלח את בעיטת העונשין לרשת הגוהה ואת חבריו לחגוג מול היציעים העמוסים אוהדי יונייטד. המשחק לא נגמר, ובתוספת הזמן שנשארה פריז ניסתה לסיים אותו עם שער שיעלה אותה לרבע, אבל אף אחת מהבעיטות לא מצאה כתובת וכשהשופט שרק לסיום, היו אלה שחקני הקבוצה האנגלית הצעירים שחגגו סנסציה אדירה.

אמבפה לא מאמין. כישרון ענק אבל חוסר מזל (AFP)
אמבפה לא מאמין. כישרון ענק אבל חוסר מזל (AFP)

פורטו – רומא 1:3
ייתכן שאלה היו 90 הדקות האחרונות של אוזביו די פרנצ'סקו כמאמן רומא. על פי התקשורת האיטלקית, בעקבות התוצאות האחרונות ובראשן ה-3:0 המשפיל בדרבי ללאציו בשבת, רק העפלה לרבע גמר ליגת האלופות היתה מצילה אותו מסיום דרכו – והמאמן לא עמד במשימה. רומא היתה טובה יותר במחצית השנייה, אבל חוסר מזל מול השער ובעיקר הרבה אופי מצד פורטו גרמו להדחתה כבר בשמינית, אחרי שהשנה שעברה הדהימו את אירופה כל הדרך לחצי הגמר.

עבור פורטו זה היה הניצחון הראשון בשלב נוק-אאוט מאז 2015, אז עלו לרבע הגמר והודחו על ידי באיירן, והפעם הם יקוו לעשות לפחות צעד אחד יותר. זוהי גם נקמה פרטית עבור פפה ואיקר קסיאס, ששבמדי ריאל מדריד ב-2008 הודחו על ידי רומא בשלב הזה עם הפסד 2:1 בברנבאו.

מוסא מראגה חוגג. פורטו חוזרת לרבע הגמר (Gettyimages)
מוסא מראגה חוגג. פורטו חוזרת לרבע הגמר (Gettyimages)

המשחק החל באיטיות מסוימת, בטח לעומת הטירוף שהתרחש במגרש המקביל, אבל לאחר 27 דקות של לחץ הצליחה התקפה פורטו לפרוץ את ההגנה האיטלקית: מרגאה עבר את הבלמים ומסר כדור רוחב, טיקיניו סוארס היה שם כדי להבקיע. עשר דקות לאחר מכן רומא קיבלה הזדמנות לחזור למשחק, כשפרוטי הוכשל ברחבה ודניאלה דה רוסי ניגש לבעוט את הפנדל. הוא ביצע אותו ללא תקלות והחזיר את רומא ליתרון בסיכום הכללי.

לקראת סיום המחצית הראשונה דה רוסי נפצע והוחלף, ובמחצית השנייה האורחת לא נראתה אותו הדבר בלעדיו. קורונה הרים כדור לתוך הרחבה, ומוסא מארגה התרומם נהדר ונגח פנימה את השער שהחזיר את היתרון לפורטו. התוצאה הזו נשמרה גם אחרי הדקה ה-90 וכשהשופט שרק, שחקני שתי הקבוצות הבינו שעליהם לשחק עוד 30 דקות כדי להשלים את העבודה. חצי השעה הזו היתה הזמן של רומא, והיא התקרבה להבקעה יותר מפעם אחת, אבל אדין דז'קו נכשל פעם אחר פעם מול השער – כולל בעיטה חלשה אחת שהורחקה מקו השער על ידי פפה. בצד השני ותוך פחות משתי דקות, פלורנצי הכשיל את פריירה. השופט התייעץ עם ה-VAR, העניק פנדל לפורטו וטלס ביצע אותו ללא תקלות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי