טאדיץ': "הדחנו את האלופה, למה שלא נזכה בליגת האלופות?"

דושאן טאדיץ'
דושאן טאדיץ' | AFP

הכוכב הגדול של אייאקס ב-1:4 בברנבאו על ריאל מדריד, מי שכבש ובישל פעמיים, הצהיר: "אשאר בעונה הבאה ואנסה לשכנע אחרים לא לעזוב". דה יונג: "ביכולת כזו נעבור כל יריבה", זייך: "הכדורגל ההולנדי חזר ובגדול"

(גודל טקסט)
אייאקס אמסטרדם חזרה לבמה המרכזית של הכדורגל העולמי, והיא עשתה את זה בדרך הכי מפוצצת שיכולה להיות. הניצחון המדהים בסנטיאגו ברנבאו 1:4 על ריאל מדריד והעובדה שהדיחה את אלופת שלוש השנים האחרונות, כבר מכניסים אותה לספרי ההיסטוריה של הכדורגל האירופי ולפתע גל חדש של אוהדי כדורגל שלא הכיר אייאקס הישנה והטובה, ששלטה בעבר באירופה, יתוודע מעכשיו למועדון הסימפטי שמגדל כוכבי על דרך באמצעות מורשת ה"טוטאל פוטבול" של קרויף ונפרד מהם בזה אחר זה תמורת סכומי עתק.


בלם אייאקס, מתיאס דה ליכט שנחשב גם הוא כמי שבעונה הבאה ישחק באחת הקבוצות הגדולות בעולם, מועמד בין השאר לברצלונה, למנצ'סטר סיטי ולפריז סן ז'רמן, הביט בתוספת הזמן על חברו פרנקי דה יונג, מי שכבר חתם בברצלונה לעונה הבאה, ואמר לו: "אנחנו הולכים לעשות את זה".


אחרי המשחק אמר דה ליכט: "ידענו שזה אפשרי לנצח את ריאל מדריד בברנבאו. תמיד האמנו בעצמנו שאם נשחק את הכדורגל שלנו נוכל לעשות בעיות לריאל מדריד. ראינו את זה כבר במשחק הראשון באמסטרדם, למרות שהפסדנו. ראיתם את אייאקס בגרסה הכי טובה שלה, זו הייתה הופעה קבוצתית אמיתית. הדרך בה החלוצים ירדו להגן על השער הייתה מרשימה. עשינו בעיות לבאיירן מינכן בשלב הבתים, זו קבוצה שיכולה לזכות, ועכשיו הדחנו את האלופה, אז מי יודע כמה רחוק נוכל להגיע?".



"הדחנו את האלופה, מי יודע כמה רחוק נוכל להגיע?" (Gettyimages)


דה יונג גילה עוד לפני המשחק כי בברצלונה ביקשו להדיח את היריבה המושבעת מליגת אלופות ואחרי המשחק הוא הוסיף: "זו סנסציה עולמית שתשים את השם של אייאקס חזרה על המפה של הכדורגל העולמי". בעיתון "מארקה" נכתב כי כעת דה יונג יוכל להיכנס בשערי קאמפ נואו כגיבור גדול, ככזה שיש לו כבר נקודות זכות אצל ברצלונה.


התקשורת ההולנדית התלהבה מהביצועים של דה יונג וכתבה שהיה לו משחק שלא יישכח, במהלכו גבר פעם אחר פעם על לוקה מודריץ' שזכה בתואר שחקן השנה ב-2018, אבל הקשר ניסה לשמור על צניעות: "אני לא מסתכל על זה בצורה כזאת, כאילו ניצחתי את השחקן הכי טוב בעולם. אני מרוצה יותר מהמשחק הקבוצתי שלנו. למודריץ' יש הרבה זכויות בכדורגל העולמי ויש לי עוד דרך ארוכה כדי להגיע אליו. אני עוד צריך להוכיח את עצמי. האם ברצלונה מרוצה ממני? אני חושב ככה, לא? בכל מקרה אני מרוכז רק באייאקס כרגע. אם נשחק ככה ברבע הגמר נעלה ולא משנה מי תהיה היריבה. אנחנו צריכים הרבה אומץ וכדורגל איכותי".


חאקים זייך
שרק לפני שנתיים אוהדים של אייאקס דרשו את שחרורו מסיבות מקצועיות, נהנה מעוד ערב גדול. "עבורנו הניצחון הזה שווה הרבה. הראינו לעולם שהכדורגל ההולנדי חזר ובגדול. קשה לתאר בכלל מה קרה כאן על כר הדשא. ברור שהניצחון וההישג הזה הם שיא הקריירה שלי, עזרנו אחד לשני והאמנו בעצמנו. אפשר לומר שעברנו מחסום אש".



טאדיץ' במרכז החגיגה. ייכנס לספרי ההיסטוריה של ריאל (Gettyimages)


דושאן טאדיץ'
, הכוכב הראשי של אייאקס שסיפק שני בישולים פנומנליים וגם כבש בבעיטה לחיבורים, ייכנס להיסטוריה של ריאל מדריד כשחקן שאחראי לאחת ההשפלות הגדולות בתולדותיה: "בשביל זה באתי לאייאקס. הפגנו משחק קבוצתי מושלם. אני יודע שאחרי ערב כזה חלק יעזבו, דה יונג כבר חתם בברצלונה, אבל אנסה לשכנע את כולם להישאר עוד עונה ואז נוכל להציג כדורגל אפילו הרבה יותר יפה. אני מבטיח שאשאר גם בעונה הבאה באייאקס. מבטיח במאה אחוז. מגיע קרדיט גדול למאמן שהעמיד אותנו בצורה כזאת בשני המשחקים נגד ריאל מדריד, אבל עכשיו אנחנו צריכים לצוד אחרי התואר. למה שלא נזכה בליגת האלופות אם הדחנו את האלופה? אנחנו עושים מסע נפלא".


מאמן אייאקס אריק טן האג הודה: "פשוט ישבתי ונהניתי מכל רגע. שיחקנו כדורגל שהיה קרוב לשלמות. בסיכום שני המשחקים, ללא ספק הגיע לנו לעלות. בואו לא נשכח שהתחלנו את המסע בשלב המוקדמות. אנחנו עדיין במירוץ לזכות בטרבל ולא הרמנו ידיים גם בכל הקשור לאליפות בהולנד. אנחנו רוצים לזכות בכל התארים השנה. היריבה המועדפת? אין לי שום השפעה על ההגרלה, כך שכל היריבות שנקבל יהיו חזקות וגדולות, אבל גם ריאל מדריד הייתה כזאת".


How about that… pic.twitter.com/jz6KvaB3p3

— Kasper Dolberg (@Dolbergofficial) 5 במרץ 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי