ה-VAR בשלום: אופ"א אישרה שהפנדל לזכות יונייטד חוקי

פנדל למנצ'סטר יונייטד בסיוע VAR
פנדל למנצ'סטר יונייטד בסיוע VAR | Gettyimages

ועדת השיפוט של ליגת האלופות התכנסה והכריעה בנוגע לשימוש במצלמות במשחקי השבוע: ידו של קימפמבה ניפחה את שטח הגוף ומנעה מהכדור לעשות את דרכו לשער, בשערו של טאדיץ' בברנבאו לא הוכח שהכדור יצא

(גודל טקסט)
אחרי שבוע סוער במיוחד בליגת האלופות, הרי שבהדחותיהן של ריאל מדריד ופריז סן ז'רמן היו מעורבות החלטות שהתקבלו בסיוע ה-VAR, אופ"א גיבתה היום (שישי) את צוותי השיפוט ואישרה כי גם הפנדל שנפסק למנצ'סטר יונייטד בתוספת הזמן, בעיטה שלמעשה העלתה את השדים האדומים ל-1:3 ולשלב הבא, וגם שערו של דושאן טאדיץ' מאייאקס לאחר שספק אם הכדור עבר את קו החוץ או שלא, היו נכונות.


"לאחר בדיקת האירוע מזוויות שונות, שופטי ה-VAR המליצו לשופט לבחון את אירוע הפנדל בשנית. השופט לא זיהה את האירוע בזמן אמת והסתייע במערכת המצלמות, ובסופה של הבדיקה זיהה כי הכדור נגע ביד, שלא הייתה צמודה לגוף ומכאן שניפחה את שטח הגוף ומנעה מהכדור לעשות את דרכו לשער. בתיאום עם אנשי ה-VAR, נפסקה בעיטת עונשין מ-11 מטרים".


באשר לשערו של טאדיץ', שהעלה את אייאקס ל-0:3 בברנבאו דרך ל-1:4 מוחץ, הבהירה אופ"א: "לא הייתה הוכחה לכך שהכדור יצא לחלוטין משדה המשחק מכל זוויות הצילום האפשריות. הקוון, שעמד במיקום מושלם, לא ראה שהכדור עבר את הקו במלואו ולכן ההחלטה הייתה לאשר את השער".


This week's #UCL VAR decisions explained.https://t.co/QD1zYfKYrf

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) March 8, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי