גיגס: "רונאלדו יכול לשחק עד גיל 40. יש לו את הרעב"

גיגס ורונאלדו
גיגס ורונאלדו | Gettyimages

מאמן נבחרת ווילס התראיין באתר "גול" והחמיא לפורטוגלי: "הוא המקצוען הכי גדול ששיחקתי איתו". על ההפסד בגמר ליגת האלופות לברצלונה ב-2009: "זה היה המשחק המאכזב בחיי"

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן שיימשוך את מרבית תשומת הלב הערב (שלישי, 22:00), כשינסה להוביל קאמבק משוגע נוסף בשמינית גמר ליגת האלופות ולהעלות את יובנטוס על חשבון אתלטיקו מדריד, אחרי 2:0 במשחק הראשון בבירת ספרד.

הפורטוגלי בן ה-34 חולם לזכות בתואר בפעם השישית בקריירה שלו ולעשות זאת עם מועדון שלישי, אחרי מנצ'סטר יונייטד וריאל מדריד. מי ששיחק יחד איתו במנצ'סטר יונייטד הוא ראיין גיגס, מאמן נבחרת ווילס כיום, שטען בראיון ל"גול" ש-CR7 יכול לשחק עד גיל 40 אפילו.

"הוא הסתגל במשחקו למציאות החדשה של גילו. הוא שינה את הכדורגל שלו, משחקן כנף שעבר וניצח מגינים ואז הבקיע שערים, לחלוץ שרק מבקיע", אמר תחילה גיגס על ההבדל בין רונאלדו בן ה-20 לשחקן שהוא כיום, "הוא כובש הרבה שערים ברחבה גם בנגיחות וממשיך לבעוט כדורים חופשיים. הוא המקצוען הכי גדול ששיחקתי איתו אי פעם. הדרך בה הוא דואג לעצמו מדהימה. הדרך בה הוא אוכל, מתאמן ולא רק על המגרש מרשימה. לכן אני לא מתפלא שהוא עדיין משחק ברמה הכי גבוהה".

גיגס המשיך: "אתה עדיין צריך שיהיה לך את הרעב, התשוקה לרדת לכר הדשא ולהתאמן ולדאוג לעצמך נכון בכל דבר. לא לשתות למשל משקאות חריפים, לישון מספיק. ליהנות מזה. כל עוד יש לו את הרצון הוא יכול לשחק עד גיל 40".


גיגס עם רונאלדו. "אני לא מתפלא שהוא משחק עדיין ברמה גבוהה". (Gettyimages)

יונייטד זכתה בליגת האלופות בפעם האחרונה ב-2007/8 עם ניצחון על צ'לסי של אברם גרנט ושנה לאחר מכן הפסידה בגמר לברצלונה: "יכולנו להיות הקבוצה הראשונה שזכתה במפעל פעמיים רצופות וזה היה המשחק המאכזב של חיי. לא שיחקנו טוב ולא הופענו למשחק. הייתי מאוד מאוכזב. בגמר של 2010/11 שוב הפסדנו לברצלונה וגם אז הם היו אז קבוצה ענקית. היה לנו קשה, אבל עדיין גם הקשנו עליהם", סיפר גיגס.

על המשחקים נגד ברצלונה: "הפסדנו נגד ברצלונה פעמיים בגמר, אבל שיחקנו נגד אולי הקבוצה הכי טובה בעולם עם ליאו מסי, קרלס פויול, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, ג'רארד פיקה. ברור שהייתי רוצה לזכות יותר פעמים בתואר. מאושר שעדיין זכיתי בו פעמיים (גם בגמר המפורסם של 1999). נגד ליאו מסי אתה לא יכול לעשות כלום חוץ מלנסות שהכדורים לא יגיעו אליו".

מי טוב יותר, רונאלדו או מסי: "לדעתי הם שני שחקנים ענקיים וזה תלוי בדעה האישית של המתבונן. אבל יש הבדל שרונאלדו זכה בתואר בינלאומי עם הנבחרת כמו אליפות אירופה וזכה בתארים במספר ליגות גדולות – באנגליה, ספרד ואיטליה (סופר קאפ). מסי עושה דברים שאף אחד אחר לא יכול לעשות. הוא כובש שערים, מבשל. הם זכו בכל כך הרבה תארים שאי אפשר לומר שמישהו טוב יותר".


גיגס ושחקני יונייטד. הפסידו פעמיים לברצלונה בגמר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי