פפ: "אם לא ננצח את טוטנהאם פעמיים, נפסיד שני תארים"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מנג'ר סיטי מתכונן לשני המשחקים המכריעים של קבוצתו נגד התרנגולים ומוסיף: "לא הגעתי לכאן כדי לזכות בליגת האלופות, יש עוד דברים חשובים". דה בריינה: "הם ניצחו אותנו גם בלי קיין, אסור לנו להיות רגועים"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי הפסידה רק שני משחקים ב-2019, מתוך 24 משחקים ששיחקה בכל המסגרות. אחד מהם היה 1:0 לטוטנהאם באצטדיון החדש שלה לפני שבוע. ההפסד ערער אולי מעט את התחושה שסיטי תעבור די בקלות את התרנגולים בדרך לחצי גמר ליגת האלופות.


הקבוצה של פפ גווארדיולה עדיין יכולה להשיג ארבעה תארים העונה, הישג שאף קבוצה אחרת בבריטניה לא רשמה קודם לכן. היא עומדת כעת בפני שני משחקים רצופים באיתיחד, בצ'מפיונס ובליגה, נגד קבוצה שתשחק ללא הארי קיין שגמר את העונה ואולי גם ללא דלה עלי שנמצא בספק. כל משחק יכול להכריע את גורלה בשני המפעלים. על פי הסטטיסטיקה, שתי הקבוצות מצליחות בליגת האלופות. סיטי ניצחה בשישה משבעת משחקיה האחרונים בבית, וטוטנהאם הפסידה משחק אחד בלבד בחוץ בשמונת האחרונים במפעל. נתון די מדהים כשמדובר בקבוצה שמוגדרת כאחת הלוזריות באנגליה.


גווארדיולה התייחס לשאלה האם אפשר לנצח בשני המשחקים ואמר: "אני לא חולם יותר מדי על דברים רחוקים. אני רוצה קודם לעלות לחצי גמר האלופות. לא משנה מה יקרה מחר (רביעי), אנחנו נהיה שוב בהגרלה לשלב הבתים במונאקו באוגוסט. אני יודע שהשחקנים שלי מפוקסים מאוד למשחק. הם רוצים לעלות לחצי הגמר. האם הרצון שלהם מספיק? לא יודע. עליתי פעם לגמר עם בעיטה אחת לשער, ופעם השחקנים שלי בעטו 33 פעמים למטרה ולא עלינו. כדורגל הוא משחק כזה".


גווארדיולה.
גווארדיולה. "בדרך כלל 84 או 85 נקודות מספיקות לזכייה" (Gettyimages)


כשירות השחקנים: "אני חושב שכולם כשירים. אולי אולכסנדר זינצ'נקו לא יתאמן היום. פרננדיניו היה פצוע וחזר לאימונים בצורה קלה, אבל חזר. סרחיו אגוארו לא בכושר? הוא צריך לשחק הרבה זמן כדי לחזור למיטבו. מחר לא משנה העניין הפיזי".


למנג'ר הקטלאני מצפים שלושה משחקים שייקבעו את כל העונה. פעמיים נגד טוטנהאם ואז נגד מנצ'סטר יונייטד בליגה באולד טראפורד: "אם לא ננצח פעמיים את טוטנהאם השבוע נפסיד שני תארים. העונה יש לנו יריבות בלתי רגילה מליברפול. בדרך כלל 84 נקודות או 85 מספיקות לזכייה בתואר. התואר מגיע לשתי הקבוצות, אבל רק אחת תזכה בו".


בנוסף, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הוסיף גוארדיולה: "לא הגעתי למנצ'סטר סיטי כדי לזכות בליגת האלופות. אני אוהב את האתגר הזה וכמובן שזו מטרה בשבילי אבל בכדורגל יש עוד דברים ואתה בדרך כלל מפסיד יותר מאשר מנצח. אני מרוצה מהצורה בה הקבוצה משחקת בזמן שאני נמצא בה. אני מנסה לתת את הטוב ביותר שלי וכך גם כולם".


PEP If we don't win these games this week, we lose both titles.

This season we had an incredible opponent in Liverpool. Usually 84, 85 points is enough to win the title. We both deserve it but only one can get it.

— Manchester City (@ManCity) 16 באפריל 2019


קווין דה בריינה, שחזר ליכולת הטובה שלו ברגע המכריע של העונה, טען שלא צריך לשמוח יותר מדי על כך שהארי קיין לא ישחק: "אסור לנו לעלות רגועים למשחק ולחשוב שאם קיין איננו, לאחר שקרע רצועות בקרסולו, הניצחון בכיס. זה יהיה חוסר כבוד שלנו לחשוב עליהם בצורה כזאת. אל תשכחו שטוטנהאם ניצחה אותנו בלעדיו כשהוא נפצע בדקה ה-57. יש להם שחקנים נפלאים גם בלעדיו. הם ניצחו הרבה משחקים העונה כשהיה בחוץ. ברור שהוא שחקן גדול, אבל היעדרו לא ישנה כלום. זה אמור להיות משחק ענק. אווירה מדהימה. זה על הכל או לא כלום".


דה בריינה גם דיבר אתמול בראיון על ההצלחה של ראחים סטרלינג ואמר: "בהתחלה הייתי בטוח שהוא די גרוע. לפני שעברתי לסיטי לא ידעתי בכלל איך להתייחס אליו. בצהובונים כתבו שהוא שחצן וחשבתי שיש לו אישיות שונה לחלוטין, ואז כשפגשתי אותו אמרתי לעצמי 'חכה, הבחור הזה ממש מגניב. מה בדיוק קורה כאן'. רק כשהכרתי אותו טוב הגנתי עד כמה הוא מיוחד וחכם והוא גם אחד הנחמדים והצנועים שהכרתי".


דה בריינה.
דה בריינה. "בהתחלה הייתי בטוח שסטרלינג די גרוע" (Gettyimages)


הבלם ג'ון סטונס הזהיר אף הוא מטוטנהאם: "קודם כל, אני לא יודע אם אני משחק כי אף אחד לא יודע. קיין לא ישחק? לטוטנהאם יש סגל חזק מאוד והם לא מתבססים רק על קיין. להגיד שבטח נעלה כי קיין ודלה עלי לא משחקים זו פשוט שטות".


טוטנהאם תשהה מחוץ ללונדון עד אחרי משחק הליגה נגד מנצ'סטר סיטי במנצ'סטר בשבת, שיהיה ללא ספק משחק העונה (14:15, שידור ישיר בספורט1). פוצ'טינו ושחקניו יעבירו את הזמן כנראה בליברפול, היריבה הישירה למאבק של סיטי לאליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי