אלגרי: "מסיר את הכובע בפני אייאקס", נשיא יובה: "המאמן ימשיך"

שחקני יובנטוס מאוכזבים
שחקני יובנטוס מאוכזבים | AFP

אכזבה ביובנטוס לאחר ההדחה מליגת האלופות ב-2:1 לאייאקס. המאמן סיפר: "הייתי משונכע שנקבל מחצית שנייה שונה". במארקה לעגו לרונאלדו: "אסור לפרק נישואים קדושים". מניות הגברת הזקנה צנחו ב-22%

(גודל טקסט)
אוהדי יובנטוס היו אתמול (שלישי) בהלם מוחלט ממה שעשתה להם אייאקס, שניצחה 1:2 בטורינו והדיחה אותה מליגת האלופות. למעשה, זה היה הפסד ביתי שני העונה במפעל, אחרי שהפסידו גם למנצ'סטר יונייטד 2:1 בשלב הבתים. העונה יובנטוס לא הבריקה בליגת האלופות, וכנראה שלא היה מגיע לה לעלות לחצי הגמר למרות שכריסטיאנו רונאלדו עשה כמיטב יכולתו וגם כבש שער חמישי רצוף במפעל.


"גאזטה דלו ספורט" הראה את כריסטיאנו רונאלדו מליט את פניו בידיו וכתב: "סוף המירוץ", והעניק ציון 4.5 לאלגרי על ניהול המשחק לעומת 8 למאמן אייאקס. רונאלדו קיבל ציון 6. העיתון "קוריירה דלו ספורט" כתב: "אפוקליפסה. רונאלדו כבש ואז הכל התמוטט". העיתון של טורינו המקורב ליובנטוס, "טוטו ספורט", פירגן לאייאקס עם הכותרת: "אייאקס הגדולה. הקבוצה שהגיע לה ניצחה", וציטט את אלגרי שאמר: "אני נשאר".


יש ביקורת גדולה באיטליה על היכולת של יובה ברבע הגמר. דווקא שחקן העבר שלה אנדראה פירלו נשמע עם הביקורת הכי חזקה, כשאמר ל"סקאי האיטלקי": "יובה שיחקה היטב למשך חצי שעה כשדחפה קדימה ולחצה את אייאקס לשחק על כדורים ארוכים. לאחר השיוויון, במיוחד שחקנים שאמורים להראות אופי כמו מיראלם פיאניץ' ופדריקו ברנרדסקי, נראו עייפים וחיוורים". בתקשורת האשימו את ברנרדסקי שלא רץ מהר מספיק להגנה בשער של סטפן דה ליכט.


רונאלדו מול שחקני אייאקס החוגגים.
רונאלדו מול שחקני אייאקס החוגגים. "הכל התמוטט" (AFP)


לא רק יובה עצמה הפסידה מההדחה, אלא גם מחזיקי המניות: באתר "אינדיאן אקספרס" דווח כי לאחר ההפסד, המנייה של קבוצת הפאר האיטלקית צנחה ב-22% בשוק המנית האיטלקי. אייאקס, במקביל, זכתה לעלייה של 10.2% בשווי המניות שלה.


באתר האיטלקי "קאלצ'ומרקטו" מתחו ביקורת על אלגרי: "הוא כנראה אף פעם לא יזכה בליגת האלופות. יובנטוס הושפלה וחייבת לחשוב על מאמן אחר ולהחזיר את אנטוניו קונטה. במחצית השנייה יובה ירדה על בירכיה ופחדה לשחק. היא נעלמה מנטלית ופיזית והכי גרוע על כר הדשא היה ברנרדסקי". אגב, קונטה היה כישלון מוחלט ביובה בכל הקשור לליגת האלופות כשאימן את ה"גברת הזקנה".


ב"מארקה" הספרדי נהנו לעקוץ את רונאלדו שנטש את ריאל מדריד בקיץ, וכתבו: "יש נישואים שחייבים להיות קדושים. ברגע שכריסטיאנו רונאלדו פירק את הנישואים עם הבלאנקוס, גם הקבוצה וגם כריסטיאנו רונאלדו לא עלו לחצי גמר האלופות. מה שהיו שנות תהילה לרונאלדו וריאל מדריד ביחד כבר איננו. ברגע שהקשר פורק כל אחד לבד לא היה מסוגל להגיע לאותו הישג. ריאל מדריד חסרה את רונאלדו ממש כמו שהוא חסר את ריאל מדריד".


נשיא יובנטוס אנדראה אניילי ניסה להראות את חצי הכוס המלאה: "הזכיה בצ'מפיונס היתה המטרה העונה, והיא תהיה המטרה גם בעונה הבאה. מאסימיליאנו אלגרי? הוא יהיה שוב על הספסל שלנו. היה מגיע לאייאקס לעלות לחצי הגמר, ואני נמצא כאן ברגעים מסוימים כדי לעשות הערכות לגבי ההמשך. אנחנו קבוצה יציבה שבחמש-שש השנים האחרונות הופיעה ברבע גמר ליגת האלופות, ואני רוצה להמשיך את המעגל הזה. היינו מדורגים בעבר במקום ה-43 באופ"א וכיום מקום חמישי, וזה אומר הכל".


La prima pagina della #gazzetta in edicola
⚽️ Juve addio Champions: fine corsa
‍♂️ Campenaerts supera Wiggins: record dell'ora a 55,089 km
Cecchinato e Sonego super: a Montecarlo il Principato è azzurrohttps://t.co/QoAurgu4d9pic.twitter.com/Ws9eQjKC1e

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 17 באפריל 2019


אלגרי דיבר על המשחק: "היינו טובים במחצית הראשונה, אבל הכדורגל יכול להיות אכזרי כי ספגנו משער מקרי. עלינו במתח למחצית השנייה והיינו צריכים לסגל גישה שונה. אייאקס הרוויחה את התוצאה ואת ההעפלה לחצי הגמר. עבדנו טוב במחצית הראשונה, מעט פחות אחרי ההפסקה. המשחק הראשון היה יותר מאוזן מהערב, הייתי משוכנע שנקבל מחצית שנייה שונה לחלוטין, אך זה לא היה המקרה. עלינו להוריד את הכובע בפני אייאקס ולתת להם את הקרדיט על מחצית שנייה יוצאת מן הכלל".


בנו יותר מדי על כריסטיאנו רונאלדו: "ממש לא. רונאלדו נתן לנו הרבה לאורך הקמפיין, אך כשאתה מגיע לרבע הגמר, אתה זקוק לכל שחקן. היה לנו משברון במהלך התקופה האחרונה וזה לא היה יכול להימשך לאורך זמן בלי שיהיו תוצאות שליליות. חסרנו ארבעה או חמישה שחקנים הערב. דניאלה רוגאני ולאונרדו בונוצ'י נתנו 50 דקות טובות, אבל איבדנו את האחדות והסדר שלנו. לצערי שניים משלושה שערים שספגנו מאייאקס בשני המשחקים היו מתנות שלנו". העתיד של המאמן: "פגשתי את הנשיא לפני מספר ימים והוא אמר לי שאשאר ביובנטוס. נשב עם המועדון ונחשוב על העתיד יחדיו, אבל אני אשאר בקבוצה. אם לא היתה לי מוטיבציה הייתי אומר לו את זה מיד. זכינו בחמש אליפויות ביחד, הגענו פעמיים לגמר וזה אף פעם לא קל".


ברנרדסקי, שנחשב לאחד השחקנים הבולטים ביובנטוס העונה, איכזב במשחק הכי חשוב. הוא סיפר לאחר המשחק: "בסופו של דבר אני בטוח שנזכה בליגת האלופות. אם לא השנה אז בשנה הבאה. עבורי היה חשוב לשמוע שהנשיא ואלגרי ימשיכו לעבוד ואלה סימנים חשובים עבור יובנטוס של יציבות. הנשיא בנה את הקבוצה בעונות הקודמות, העונה וימשיך לבנות. באחת העונות הבאות אני מבטיח שגביע האלופות יגיע ליובנטוס".


The words of President Agnelli: "Congratulations to Ajax." https://t.co/BpmVHWHPNepic.twitter.com/eUmRrMk5Qn

— JuventusFC (@juventusfcen) 16 באפריל 2019




מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי