פפ: "תומך ב-VAR, אבל אולי מזווית אחרת יורנטה נגע ביד"

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | AFP

מאמן מנצ'סטר סיטי היה שבור לאחר ההדחה מליגת האלופות למרות ה-3:4 על טוטנהאם: "בעתיד ההחלטות יהיו הוגנות יותר. החמצת הפנדל במשחק הראשון היתה משמעותית". באנגליה מתחו ביקורת: "שוב נכשל על הבמה הגדולה"

(גודל טקסט)
מי שאוהב את פפ גווארדיולה הרגיש אתמול (רביעי) שנעשה איתו קצת חוסר צדק. מנצ'סטר סיטי שיחקה כדורגל התקפי ענק, וקווין דה בריינה שקיבל ציון 9 בעיתוני אנגליה נבחר למצטיין במשחק – שלא לדבר על ראחים סטרלינג שהבקיע צמד ושער נוסף שלו נפסל בזמן פציעות. סיטי ניצחה 3:4, וזה לא הספיק לה לעלות לחצי גמר ליגת האלופות. גווארדיולה לא מצליח להשתחרר מהקללה שהוטלה עליו לא לזכות בליגת האלופות מאז שעזב את ברצלונה. העיתון "מירור" הגדיר זאת בצורה הכי יפה עם הכותרת: "So near yet so VAR". העיתון "טיימס" כתב: "טוטנהאם וה-VAR הרסו לסיטי את חלום הזכייה בארבעה תארים".


העיתון "מארקה" טען שה-VAR כאילו רימה את השופט קונייט צ'אקיר, בכך שלא הראה לו את הזווית ממנה נראה בברור שהשער של יורנטה הובקע ביד. אגב, הקללה של הראפר דרייק ממשיכה לעבוד. הוא הצטלם עם סרחיו אגוארו שהפסיד לטוטנהאם במשחק הראשון 0:1 וכעת הודח מהטורניר.


מנצ'סטר סיטי תנסה לנקום בתרנגולים בשבת, כשתארח אותה שוב במשחק במסגרת הפרמיירליג שהיא חייבת לנצח על מנת להמשיך את הריצה לאליפות (14:15, שידור ישיר בספורט1). גארי ליניקר צייץ על כך בהומור: "כל הכבוד לשחקני טוטנהאם. אתם בטח עייפים מאוד אז תנוחו קצת בשבת".


An amazing game and well done to Spurs . All your players must be really tired . Take a rest Saturday !

— Gary Neville (@GNev2) 17 באפריל 2019


TIMES SPORT: Spurs and VAR destroy City's quad dream #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/af5dU0HSvS

— Neil Henderson (@hendopolis) 17 באפריל 2019


באנגליה יש ביקורת על פפ גווארדיולה, ששוב לא הצליח להביא את סיטי לפחות לחצי הגמר. נכתב עליו: "קבוצת המילינים הודחה על ידי יריבה שלא הוציאה אפילו ליש"ט אחד בקיץ, לא בשביל זה הגיע פפ לסיטי. הוא שוב נכשל על הבמה הגדולה". גווארדיולה לא הצליח להעפיל אפילו לחצי הגמר עם סיטי מאז הגיע לקבוצה. בעונת 2016/17 הודח על ידי מונאקו בשמינית ובעונת 2017/18 על ידי ליברפול ברבע הגמר. הפרשן אנדי דאן כתב ל"מירור": "ממש לא מתפלא שפפ נראה לפעמים כמו אחד שרוצה לברוח מכל זה. הוא לקח שנת שבתון אחרי שאימן את ברצלונה ועכשיו הוא כבר מדבר על מי שיירש אותו בסיטי. פסיכולוגית הוא נראה מיובש אחרי כל הדרמות האלה שהוא עובר. כל אחד יכול רק לדמיין לעצמו מה הוא עבר אתמול בזמן פציעות. משמחה אדירה לדיכאון עמוק. אפילו בשבת מצפה לו עוד משחק מורט עצבים נגד אותה טוטנהאם בקרב על האליפות. צריך עצבים של ברזל למשחקים כאלה".


גווארדיולה, שהשתולל משמחה בשער של סטרלינג לפני שבוטל, הרגיש שבור בסיום. אחרי השער של פרננדו יורנטה הוא הראה למצלמות הטלוויזיה שהשער שהבקיע היה ביד, אבל השופט התעלם ממנו. אחרי המשחק אמר: "אני תומך ב-VAR, אבל אולי מזווית אחת זה היה יד ומזווית אחרת שהראו לשופט זה לא היה יד. אני מאמין שבעתיד ההחלטות יהיו יותר הוגנות וצריך לתת לשופט יותר כלים להכריע".


אגוארו שבור. צריך להתכונן למשחק נוסף בשבת (AFP)
אגוארו שבור. צריך להתכונן למשחק נוסף בשבת (AFP)


ביטול השער שכבש סטרלינג בהארכה: "האנשים למעלה הכריעו את המשחק לטובת טוטנהאם בטענה של נבדל בזמן פציעות. ברגע שאנחנו חגגנו והיינו כל כך קרובים לחצי הגמר הם הרסו את הכל וזה כל כך אכזרי, אבל לצערי זה מה שזה ואנחנו צריכים לקבל את זה". פפ יכול לרשום לעצמו כישלון, אבל מתעקש: "החמצנו פנדל במשחק הראשון שיכול היה להיות משמעותי, אבל אני גאה בשחקנים ובאוהדים. אף פעם לא שמעתי רעש כזה באצטדיון מאז הגעתי למנצ'סטר, אבל הכדורגל יכול להיות בלתי צפוי".


הקאטלוני הודה שהוא צריך כעת להתרכז בליגה: "מחר ומחרתיים יהיה לנו קשה, אבל אחר כך כבר נהיה מוכנים. יש לנו עדיין הרבה משחקים, כולל גמר הגביע".


לצד הכישלון, חייבים לשבח את סטרלינג שרשם שיאים חדשים בקריירה שלו. הוא היה מעורב ב-43 שערים (29 שערים ו-14 בישולים) ב-50 משחקים העונה בכל המסגרות.


43 – Raheem Sterling has been involved in 43 goals (29 goals & 14 assists) in 50 games in all comps in 2018/19 (club + national team), more than any other English player from the top 5 leagues. Treasure. pic.twitter.com/HTR1G2mEEy

— OptaJean (@OptaJean) 17 באפריל 2019



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי