גם ואן דייק עלול להיעדר, אך ברצלונה חוששת מסנסציה

ליאו מסי מול וירג'יל ואן דייק
ליאו מסי מול וירג'יל ואן דייק | Gettyimages

הבלם נעדר מהאימון המסכם של ליברפול לקראת גומלין חצי הגמר ובמועדון הדפו את האפשרות שנפצע, אך סימני שאלה רבים אם הוא לא יצטרף ביציע לפירמינו ולסלאח. הקטלונים עדיין כואבים ולא שוכחים את ההדחה לרומא

(גודל טקסט)

גומלין חצי גמר ליגת האלופות בין ליברפול לברצלונה ייערך הערב (שלישי) באצטדיון אנפילד, כשה-0:3 מהשבוע שעבר בקאמפ נואו מציב את הקטלונים בעמדה מצוינת להעפיל לגמר ראשון מאז 2015, בעוד המייטירדס אם יצליחו להדהים את אלופת ספרד יתייצבו למשחק הגמר היוקרתי שנה שנייה ברציפות.

ליברפול לא רק כואבת את ניצחונה הדרמטי אמש של מנצ'סטר סיטי שהוריד אותה בחזרה למקום השני בפרמיירליג, אלא גם חסרה את שני הכוכבים מוחמד סלאח ורוברטו פירמינו, כך שיורגן קלופ, שחקניו ועשרות אלפי האוהדים באנפילד יצטרכו לא רק להתעלות מכל בחינה אפשרית, אלא אפילו להתפלל למען סנסציה. אמנם סאדיו מאנה יפתח, אבל פרט אליו תעבור חוליית ההתקפה שינוי דרמטי – ומובן שספק אם לטובה. בנוסף לכך, וירג'יל ואן דייק, שנבחר לשחקן העונה על ידי שחקני הפרמיירליג, לא התאמן אתמול עם חבריו, ואמנם בליברפול טענו בפני עיתונאים כי הוא כשיר למפגש, אבל ישנם סימני שאלה רבים האם יעמוד לרשותו של יורגן קלופ.

הבחירה שנראית הטבעית ביותר היא שלצדו של מאנה יפתחו בחוד דיבוק אוריגי ודניאל סטארידג', שניים שכמעט לא זכו לקרדיט העונה מקלופ וכעת עשויים לפתוח במשחק שיכריע את גורלם בליגת האלופות לעונה זו. למעשה, סטארידג' כבש ארבע פעמים בלבד העונה בכל המסגרות ואילו אוריגי כבש חמישה, האחרון היה ב-2:3 על ניוקאסל בשבת. סטארידג' אמנם פתח בשני המשחקים האחרונים בהם נעדר פירמינו הפצוע, אך בקאמפ נואו – אז הברזילאי עלה מהספסל – הוא כלל לא התלבש. אוריגי פתח בפורטו כשפירמינו זכה למנוחה וישב על הספסל, אבל הוחלף כבר במחצית.


אוריגי וסטארידג' נגד ניוקאסל. קלופ זקוק להם במשחק גורלי (Gettyimages)

וישנה גם שאלת ג'רדאן שאקירי. הקשר השווייצרי, מי שבישל לאוריגי את שער הניצחון בסוף השבוע האחרון, ממעט לשחק בשלושת החודשים האחרונים אחרי שעד אותה תקופה היה בהחלט מעין ג'וקר שניצח לקלופ משחקים מהספסל. אם יפתח, הוא יוצב באגף ימין וככל הנראה יאפשר לקלופ להציב את מאנה במרכז ואת אוריגי בשמאל. 

מן העבר השני, ברצלונה מחפשת גמר חמישי ב-14 שנים, אבל גם ה-0:3 המבטיח מהשבוע שעבר לא מספק את הקבוצה שמתקשה לשכוח את ההדחה הכואבת לרומא בשנה שעברה, אז 1:4 לא הספיק לה והיא סיימה את דרכה ברבע הגמר. כמו ליברפול, גם ברצלונה תחסר שחקן התקפה, עוסמאן דמבלה הפצוע שלא הגיע עם הקבוצה לממלכה.

בסוף השבוע המאמן ארנסטו ואלוורדה החליף את כל ההרכב במשחק נגד סלטה ויגו שהסתיים בהפסד ובו גם נפצע דמבלה, כך ששחקני ברצלונה בהחלט טריים יותר ונחושים להכריע את ההתמודדות בשלב מוקדם – בתקווה ששער חוץ מהיר, שייאלץ את ליברפול להבקיע חמישייה, יגמור את הסיפור. 


ההפסד ברומא עוד יושב להם חזק בראש (Gettyimages)

גם בשל ההיעדרויות המשמעותיות בליברפול, בברצלונה מרגישים מאויימים בעיקר משני המגנים טרנט אלכסנדר ארנולד ואנדרו רוברטסון, שבישלו כל אחד 13 שערים העונה בכל המסגרות. בתקשורת בספרד סיקרו בהרחבה "ניסים" שכבר קרו בליגת האלופות, על אף הסטטיסטיקה שקבוצה לא חזרה במעמד חצי הגמר מ-3:0, אבל ציינו את גמר ליגת האלופות באיסטנבול ב-2005 בו ליברפול חזרה מ-3:0 לניצחון בפנדלים כמו גם את הקאמבק המופלא של ברצלונה נגד פ.ס.ז'.

כמובן שאת התקוות הרבות ביותר תולים בברצלונה בליאו מסי, שבחודש אוגוסט הצהיר ש"הגביע בעל האוזניים הגדולות" הוא בהחלט מטרה וכעת קבוצתו נמצאת במרחק 90 דקות ממשחק הגמר שייערך במדריד ב-1.6. "אם ליאו מסי ייראה כמו בשבוע שעבר, ברצלונה כבר יכולה לסגור לעצמה חדרים במלון שסמוך לוונדה מטרפוליטנו".


אם הוא בשיאו, אפשר כבר להזמין מלון במדריד. ליאו מסי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי