פוצ'טינו: "אנחנו כאן בגלל מזל? אני צוחק על הדיבורים האלה"

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

מאמן טוטנהאם דורש ריספקט לקבוצתו: "הסתדרנו בלי קיין שהוא המסי שלנו", טוען שטרם החליט על ההרכב: "גם השחקן ה-12 או ה-13 יכול לנצח". וגם: משווה בין המפגשים בין אייאקס לסיטי ומספר על החשיבות של הגמר

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

טוטנהאם עשתה עונה יוצאת דופן בליגת האלופות, אחרי שכמעט סיימה את דרכה בשלב הבתים, הצליחה להשתחל לשלב הנוקאאוט בזכות תיקו מכובד בקאמפ נואו משם הדהימה את בורוסיה דורטמונד בשמינית והציגה שני מותחנים בלתי רגילים שהסתיימו בשנייה האחרונה נגד מנצ'סטר סיטי ואייאקס.

התרנגולים שהגיעו למעמד הגמר לראשונה בתולדותיה תנסה להשיג לראשונה את הגביע עם האוזניים הגדולות נגד ליברפול, ולקראת המשחק המותח באצטדיון וונדה מטרופוליטנו, התראיין מאמן טוטנהאם מאורסיו פוצ'טינו בראיון בלעדי ל'מארקה'.

מתי הפסקת לבכות אחרי המשחק נגד אייאקס? "זה היה מעין פריקה של אנרגיה, מתח, לחץ שהצטבר והכל יצא עם דמעות. גם במדריד אני עלול לבכות, לא יודע אם אהיה רגוע. הדמעות מייצגות את כל העבודה והדרך שלנו עד לכאן".


"אני עלול לבכות גם במדריד" (Gettyimages)

מה זה אומר עבור טוטנהאם לזכות בליגת האלופות? "זה יהיה רגע ענק וציון דרך מדהים עבור המועדון, וגם ברמה האישית כמאמן כמובן. יש רק משחק אחד גדול כמו הגמר הזה – גמר המונדיאל. המועדון שלנו השתנה".

מה גדול יותר, רבע הגמר נגד מנצ'סטר סיטי או חצי הגמר נגד אייאקס? "אני חושב שהמשחקים נגד סיטי, איך שזה נגמר, אלה היו רגשות מדהימים, מלמעלה למטה תוך שניות, זה השאיר אותך חסר מילים, ובסופו של דבר הדחנו את אלופת אנגליה. המשחק נגד אייאקס היה מהנה יותר, שלושה שערים ב-35 דקות ודרמה בדקה ה-96".

"הייתה שמחה עצומה, כי ראיתי את עצמי מחוץ לגמר, ופתאום הכל השתנה. כדורגל. לך תבין. פיגרנו כבר 2:0 באמסטרדם, נותרו לנו רק 45 דקות כדי לכבוש שלושה שערים. כבשנו שער מצמק די מהר והיה לנו מספיק זמן להבקיע עוד אבל לא שיחקנו מספיק טוב. כבשנו את השער השני בכוח וזה גרם לנו להאמין. הדרך שלנו הייתה קשה".


"הניצחון על אייאקס היה מהנה יותר". לוקאס מורה כובש את שער העלייה לגמר (Gettyimages)

חלק דיברו על הרבה מזל ועל ה-VAR שבזכותם הגעתם לגמר: "אני צוחק על הדברים האלה. אני לא יודע מה הפירוש של 'מזל' עם הגעה לגמר. עברנו את מנצ'סטר סיטי, אם השער של אגוארו היה נפסל בגלל נבדל, המשחק היה נגמר. מעבר לכך, נגד אייאקס היינו טובים יותר בסיכום שני המשחקים".

"ברור שיש רגעים של מזל, כפי שקרה לברצלונה של פפ גווארדיולה ב-2009 נגד צ'לסי עם הגול של אינייסטה, אבל הגענו לגמר בזכות. הפסדנו גם ברבע הגמר וגם בחצי הגמר וידענו להתאושש. אהבו את אייאקס כי היא קבוצה צעירה ומוכשרת שהדיחה יריבות גדולות, אבל לא התייחסו אלינו. אף אחד לא יכול להגיד אחרת. בעצם, לא אכפת לי מה אומרים. אנחנו צריכים ליהנות. אנחנו מגיעים אחרי שלושה שבועות של חופשה ומחכים למשחק ייחודי. אני כן מרגיש כבוד באנגליה, התקשורת יותר נעימה ממה שחושבים".

"חשבנו שנתחיל את העונה באצטדיון שלנו וזה לא קרה. נאלצנו לשחק נגד מנצ'סטר סיטי ביום שני או ביום רביעי נגד ווסטהאם משום שוומבלי היה תפוס לטובת קונצרטים או משחקי NFL, אנחנו הקבוצה היחידה שלא החתימה במשך שני חלונות העברות. למרות כל המכשולים האלה, אנחנו בגמר".


"הארי קיין הוא הליאו מסי שלנו" (Gettyimages)

וכל זה בלי הארי קיין: "הסתדרנו בלי הכוכב שלנו בארבעת המשחקים האחרונים. זה כמו שברצלונה תגיע לגמר ללא מסי. הארי קיין הוא המסי שלנו. אנחנו צריכים לתת ערך עצום למה שעשינו, וחבל שמדברים על מזל".

האם קיין ישחק בגמר או שתשלוף שפן נוסף? "יש לנו עוד זמן כדי להעריך ולהחליט אם הוא יפתח בהרכב או יעלה מהספסל. אנחנו זהירים אבל יודעים עד כמה הוא חשוב. הוא התאמן נהדר כל השבוע. כל הקבוצה הגיעה לגמר, לא רק ה-11 הראשונים. גם השחקן ה-12 או ה-13 יכול לנצח את הגמר. אני רואה בדמיון תמונה של קבוצה שלמה בגמר".

מה יהיה ביום שבת? "אנחנו מכירים אחד את השני היטב. הם ניצחו אותנו העונה. זה יהיה מעל הכל, קרב של רגשות, מי שיידע לשלוט ברגש. זה המפתח, מעל הטקטיקות והמצב הפיזי של השחקנים. אם אנחנו כאן זה מעל הכל מאמץ קבוצתי שאפשר לנו לתגבר על הפציעות, להגיע לאצטדיון החדש ולא לוותר. המשחקים שהיו לא חשובים כי מעולם לא פגשנו את ליברפול בגמר".


"המשחקים עד עכשיו נגד ליברפול לא היו חשובים כי לא פגשנו אותם בגמר" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי