בלם קלוז' בראיון: "זוכר שמכבי שיחקה באלופות כשהייתי ילד"

מייק ססטור
מייק ססטור | טוויטר

מייק ססטור, הרכש הטרי, דיבר עם ספורט1 לקראת המשחק נגד הצהובים (20:55, ספורט1) וסיפר על ההיכרות עם הכדורגל הישראלי, המסע שהחל בליגה הרביעית בצרפת ואף חשף: "שמעתי שמכבי חיפה התעניינה בי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תנסה לעשות הערב (רביעי ב-20:55, ספורט1) צעד ראשון במטרה לחזור לשלב הבתים של ליגת האלופות, כשתתארח באצטדיון קונסטנטין רדולסקו שבעיר קלוז'-נאפוקה, ותנסה לשוב עם מקדמה למפגש הגומלין בנתניה. מולה תעמוד קלוז', אלופת רומניה בשנתיים האחרונות.בלם הרכש של הרומנים מייק ססטור, שהגיע רגע לפני המפגש, התפנה לראיון מיוחד לספורט1 בו דיבר על זיכרון הילדות שלו מהצהובים, הסיפורים ששמע על הכדורגל הישראלי והמסע שהתחיל בליגה הרביעית בצרפת ואותו הוא רוצה לסיים במפעל היוקרתי באירופה.

סיפורו של ססטור בן ה-27, שנולד בבאניו, פרבר בפריז, הוא לא פחות מסיפור סינדרלה. למרות שהוא עצמו מצטנע כשמדברים איתו על הנושא. עד לפני שנתיים הוא עוד שיחק בקבוצת אפינל מהליגה הצרפתית הרביעית, כאשר עונה לפני כן הוא השלים שנה ללא כדורגל בעקבות פציעה.

קרש הקפיצה הגיעה מאסטרה ג'ורג'יו, איתה הגיע בעונה שעברה לחצי גמר הגביע הרומני והעפיל לפלייאוף העליון ביחד עם רומאריו פירס, אקס מכבי נתניה, מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה שאיתו שיתף פעולה החל מחודש ינואר: "הוא היה חבר טוב שלי. הוא מסוג הבחורים שהם גם אנשים בנוסף להיותם שחקנים טובים. כשהוא הגיע לאסטרה דיברנו הרבה", סיפר ססטור.

סיפר לססטור על ישראל. רומאריו פירס (מאור אלקסלסי)
סיפר לססטור על ישראל. רומאריו פירס (מאור אלקסלסי)

לפני כחודש ביצע הבלם התקדמות נוספת בקריירה כאשר חתם במדי קלוז', ובינתיים הוא הספיק לכבוש את שער הבכורה ביום שבת האחרון בניצחון 1:4 על אקדמיקה קילנצ'י במסגרת הליגה הרומנית.

"אני לא יודע אם אני סיפור סינדרלה. גם כשהייתי פצוע, האמנתי בעצמי וביכולות שלי. האמנתי שאחזור לשחק. המשפחה שלי הייתה מאחוריי ותמכה בי. יכול להיות שבלעדיהם, לא היה לי ביטחון בעצמי. אני חושב שפשוט לקח זמן עד שקיבלתי צ'אנסים. בשנים האחרונות הצבתי לעצמי בכל עונה מטרה אחרת ועמדתי במטרות מדי שנה. מה המטרה שלי לשנה הזו? לשחק בכל משחק של קלוז' ולהעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות. אם אשחק בשלב הבתים, אוכל להגיד שהחלום שלי התגשם. אני רוצה מאוד לשחק שם".

במידה מסוימת, ניתן לומר שססטור הוא "הגורם" לכך שהכדורגל הישראלי זכה לנציג בליגה הרומנית – דודי תירם. בלם מכבי נתניה בשנתיים האחרונות עבר לקבוצתו הקודמת של ססטור, אסטרה ג'ורג'יו, כדי להחליפו: "אני מכיר את דודי, יצא לנו לדבר קצת כאשר עשיתי שיחת וידאו עם חבריי לשעבר באסטרה והוא היה איתם בחדר באותו רגע".

החליף את ססטור באסטרה ג'ורג'יו. דודי תירם עם חבריו לקבוצה (אלבום פרטי)
החליף את ססטור באסטרה ג'ורג'יו. דודי תירם עם חבריו לקבוצה (אלבום פרטי)

עם כל הכבוד לקריירה של ססטור ולהגשמת המטרות האישיות שלו, מי שתעמוד בדרך היא אלופת ישראל. הצרפתי-קונגולזי הודה שהוא לא מכיר את הקבוצה הנוכחית של הצהובים, אך סיפק סיפור משעשע: "אני לא יודע עליהם הרבה, אבל אני זוכר שכשהייתי קטן הם שיחקו בשלב הבתים של ליגת האלופות. בנוסף, אני חובב גדול של המשחק "פוטבול מנג'ר" ואני מכיר אותם משם. כשאתה משחק במשחק הזה אתה קונה שחקנים צעירים, ואני קניתי את סולומון הקיצוני. הוא משחק היום בשחטאר. רומאריו סיפר לי על הכדורגל הישראלי. גם פרדי פלומיין ששיחק מולי כשהייתי באפינל והוא בסדאן, סיפר לי שהכדורגל בישראל טוב ושהוא נהנה בליגת העל, ככה שאני מבין שזו ליגה טובה".

"אני חושב שהסיכויים הם 50:50", הוא העריך את יחסי הכוחות בין הקבוצות, "אם ננצח אותם בבית, אז הסיכויים יהיו 40:60 לזכותנו. זה תלוי במשחק הראשון. יש לנו אצטדיון ביתי והתמיכה מצד הקהל היא טובה. צפויים לבוא הרבה אנשים ולעשות הרבה רעש וזה יכול ליצור אווירה טובה עבורנו. אנחנו רוצים לשמור השנה על תואר האליפות בו זכינו בשנתיים האחרונות, אבל בנוסף יש לנו מטרה והיא לשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות".

סיפור סינדרלה. ססטור במדי ווקינג האנגלית. (Bryn Lennon/Getty Images)
סיפור סינדרלה. ססטור במדי ווקינג האנגלית. (Bryn Lennon/Getty Images)

מי שלא ייכלל ככל הנראה בסגל הקבוצה הרומנית הוא אקס הפועל באר שבע, אובידיו הובאן, כאשר לססטור יש תהיות בנוגע לסיבת ההיעדרות: "אני לא יודע על כך שהוא פצוע. הוא שחקן טוב עם הרבה ניסיון, מסוג השחקנים שאתה צריך".

לסיום, ססטור סיפר על הקשר הנוסף שלו לכדורגל הישראלי: "בשנה שעברה סיפרו לי שמכבי חיפה התעניינה בי ושאלה עליי מספר שאלות, אבל אני חייב להודות שמעולם לא דיברו איתי מהמועדון. אלו היו רק דברים ששמעתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי