צפו בתקציר: מכבי תל אביב הודחה מליגת האלופות אחרי 2:2 נגד קלוז'

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

ניק בקלמן ויונתן כהן כבשו לזכות הצהובים, אבל הרומנים ניצלו ערב חלש של אנדראס יאניוטיס וקבעו 3:2 בצמד שני המפגשים. בשבוע הבא תארח הקבוצה הישראלית את סודובה הליטאית במוקדמות הליגה האירופית

(גודל טקסט)

בשלב מוקדם מהצפוי מכבי תל אביב סיימה כבר הערב (שלישי) את דרכה בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות. למרות שהייתה עדיפה לאורך כל המשחק והייתה דומיננטית יותר, מכבי תל אביב נפרדה בתיקו 2:2 נגד קלוז', שלא הספיק לה לעלות לשלב הבא, בשל ניצחון 0:1 רומני בסיבוב הראשון.

מכבי תל אביב פתחה את ההתמודדות בסערה ועלתה ליתרון כבר בדקה ה-15, לאחר שניק בלקמן ניצל חוסר סדר בהגנת קלוז' לאחר מצב נייח ודחק מעמדת נבדל את שער הבכורה בקדנציה השנייה בצהוב. אולם היתרון החזיק שלוש דקות בלבד, איתי שכטר גרם לפנדל גבולי על בורדיאנו ועמנואל קוליו דייק מהנקודה הלבנה.


איתי שכטר (דני מרון)

בדקה ה-42 קלוז' השלימה מהפך כוכב השער הראשון קוליו בעט כדור לא חזק מרחוק, יאניוטיס הדף בצורה רעה מאוד ורונדון ניצל את הטעות של היווני ודחק מקרוב. יונתן כהן שנכנס כמחליף קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-46 עם השער היפה בהתמודדות עם גול אדיר מחוץ לרחבה, אך לאחר מכן הרומנים הורידו את הקצב ומכבי תל אביב לא מצאה את הרשת וכאמור הודחה כבר בסיבוב השני.

בעקבות ההדחה מהסיבוב השני מכבי תל אביב ירדה אוטומטית לסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית וכבר ביום חמישי הבא היא תארח באצטדיון בנתניה את סודובה הליטאית שהביסה את טרה פנה 0:10 בסיכום צמד המפגשים.


ז'איר אמאדור מאוכזב (דני מרון)

הרכבים
מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל (אנדרה ג'ראלדש 59), ז'איר אמאדור, שחר פיבן, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, דור מיכה, אבי ריקן (יונתן כהו 46), ניק בלקמן (אלירן עטר 72), איתי שכטר.

קלוז': גידריוס ארלאוסקיס, פאולו ויניסיוס, מתאו סושיץ', מריו קאמורה, אנדריי בורקה, עמנואל קוליו, צ'יפריאן דאץ (אלכסנדרו פאון 46), דמיאן ג'וקוביץ', בילאל אומראני (ג'ורג'ה צוקודאן 86), מריו רונדון (אנדריי מורסאן 82), מיחאי בורדאנו.


מהלך המשחק
לאחר עשר דקות מנומנמות בשני המחנות, מכבי תל אביב יצאה להתקפה ראשונה. דור מיכה העביר כדור עומק מסוכן מחוץ לרחבה לדור פרץ, אך גידריוס ארלאוסקיס היה במקום ותפס את הכדור. כעבור שתי דקות בלבד, אנדראס יאניוטיס כמו במשחק הראשון, עשה טעות חמורה נוספת כאשר השמיט כדור פשוט ברחבה, למזלו חלוץ היריבה מריו רונדון החמיץ משני מטרים. מזל גדול למכבי תל אביב.

בדקה ה-15 מכבי תל אביב עלתה ליתרון מוקדם לאחר שניק בלקמן ניצל בלאגן ברחבת היריבה ודחק מקרוב. לאחר בדיקה בהילוכים החוזרים, נראה שהשער היה בנבדל בעת קבלת הכדור, אך אין שופטי VAR בשלב זה. 0:1 למכבי תל אביב. למרות השמחה הישראלית היתרון החזיק שלוש דקות בלבד, שכטר הכשיל בספק את בורדיאנו והשופט פסק לפנדל. עמנואל קוליו בעט גבוהה ואיזן את התוצאה, 1:1 בנתניה.


ניק בלקמן עם חגיגה זמנית (דני מרון)

מהלך נהדר למכבי תל אביב, בדקה ה-31 ניק בלקמן קיבל כדור ארוך לרחבת היריב וחילץ אותו לאיתי שכטר שהעביר לאבי ריקן, האחרון השתלט על הכדור בצורה מושלמת מהאוויר ובעט בוולה שעלה מעל המסגרת. הבליץ של מכבי תל אביב נמשך, בדקה ה-35 אבי קירן העביר כדור רוחב נפלא למרכז הרחבה, בלקמן פספס את הכדור הראשון, איתי שכטר ניסה לכבוש בעקב והחמיץ משני מטרים.

בדקה ה-42 קלוז' השלימה מהפך – כוכב השער הראשון קוליו בעט כדור לא חזק מרחוק, יאניוטיס הדף בצורה רעה מאוד ורונדון ניצל את הטעות של היווני ודחק מקרוב, 1:2 לקלוז כעת מכבי ת"א במרחק של שלושה שערים מעלייה. יונתן כהן ניסה את מזלו פעם נוספת בדקה ה-61 עם בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה שנעצרה על ידי השוער הרומני.


איתי שכטר מאוכזב (דני מרון)



עמנואל קוליו עם שער חוץ יקר מפנדל (דני מרון)

מכבי תל אביב הייתה זקוקה לשער מהיר במחצית השנייה והיא השיגה אותו בפחות מדקה. יונתן כהן שנכנס במקומו של אבי ריקן, ביצע דריבל נפלא על קצה הרחבה וסיים את המהלך עם בעיטה אדירה לחיבור, 2:2 שהכניס רוח חיים למחנה הצהוב. בדקה ה-73 אלירן עטר המחליף ניסה אחרי 25 שניות על המגרש להכניע את השוער היריבה עם כדור חלש מחוץ לרחבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי