צפו: דינמו זאגרב הביסה 0:4 את פרנצווארוש, שתפגוש את מכבי תל אביב?

שחקני דינמו זאגרב חוגגים
שחקני דינמו זאגרב חוגגים | האתר הרשמי

אלופת קרואטיה פירקה את ההונגרים, איביץ' צריך לנצח את סודובה כדי לפגוש אותם. מי שחזרה מפיגור 2:1 ביתי היא אפואל, שעברה את קרבאח עם 0:2 בחוץ. אייאקס את פאוק בקושי רב וקלוז' הדיחה את סלטיק בדרמה אדירה

קבוצות: סלטיק אייאקס
(גודל טקסט)

גומלין הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות נפתח היום (שלישי) עם 10 משחקים, ומחר תיסגר סופית תמונת הפלייאוף. הראשונה לעלות היתה אפואל ניקוסיה, שמחקה פיגור 2:1 ביתי מהמשחק הראשון לניצחון 0:2 על קרבאח האזרית. דינמו זאגרב הביסה 0:4 את פרנצווארוש, שנשרה לפלייאוף הליגה האירופית ותפגוש את מכבי ת"א או סודובה. אייאקס הזיעה אבל עלתה לאחר 2:3 על פאוק סלוניקי. סלטיק וקלוז' נפגשו לדרמה אדירה, שהסתיימה עם 3:4 רלומנים בחוץ והקבוצה של חאתם עאבד אלחמיד וניר ביטון – שלא שותף – הודחה מהמפעל.

קרבאח – אפואל ניקוסיה 2:0 (3:2 בסיכום שני המשחקים)
כמו מכבי תל אביב, גם הקבוצה הקפריסאית הפסידה את המשחק הראשון בבית, ואפילו באותה תוצאה – וגם היא צימקה לקראת הסיום אחרי פיגור כפול. איביץ' אולי ירצה לצפות במשחק הזה, כיוון שאפואל מילאה את המשימה הקשה ומחקה את הפיגור עם משהק נהדר באזרבייג'אן.

תומאס דה וינסנטי קיבל פנדל בדקה ה-34 וניצל אותו כדי להעלות את אפואל ליתרון, שלבדו לא הספיק לה. אז בדקה ה-68 אורוש מאטיץ', אח של נמניה ממנצ'סטר יונייטד, קיבל כדור מרומן בזיאק, הסתובב במקום ומקצה הרחבה שלח בעיטה נפלאה לפינה התחתונה וכבש שער ששווה פלייאוף. עם 2:3 בסיכום שני המשחקים, ותנסה להעפיל לשלב הבתים בפעם השנייה בשלוש שנים.

אנדריה פבלוביץ'. מכבי, תלמדי (האתר הרשמי)
אנדריה פבלוביץ'. מכבי, תלמדי (האתר הרשמי)

פרנצווארוש – דינמו זאגרב 4:0 (5:1 בסיכום שני המשחקים)
אחרי ה-1:1 בקרואטיה בשבוע שעבר, ההונגרים קיוו לשמור על שער ריק שייתן להם את הכרטיס לפלייאוף. אז הם קיוו. 16 דקות בדיוק החזיקה התקווה הזאת, לפני שדני אולמו הכניס כדור גאוני לאריאן אדמי שהמשיך נפלא לרשת. עם פתיחת המחצית השנייה ברונו פטקוביץ' הכפיל, ובדקה ה-55 אדמי החזיר לאולמו שקבע 0:3 חד משמעי.

פרנצווארוש ויתרה, ועוד לפני ה-0:4 מרגלי אמר גויאק בדקה ה-79 נכנס לשורות המארחת שם שכאן בארץ מכירים – מרסל הייסטר, אקס בית"ר. הוא כמובן לא עזר למנוע את התבוסה, אבל אולי הוא יחזור לביקור בישראל – אם, כמובן, מכבי ת"א תעשה רמונטדה נגד סודובה. הצהובים כבר פגשו את פרנצווארוש בשנה שעברה, במוקדמות הליגה האירופית, וניצחו 0:1 בנתניה לאחר 1:1 בהונגריה.

אייאקס – פאוק 2:3 (4:5 בסיכום שני המשחקים)
אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות, אייאקס שחררה קיטור עם 0:5 על אמן בשבת והגיעה לגומלין ברוח קרבית. למרות זאת, דווקא פאוק עלתה ליתרון חוץ מפתיע בדקה ה-23 משער של דייגו ביססואר. אגב, זהו השער הראשון שאייאקס סופגת מרגלי שחקן הולנדי במסגרת אירופית מאז 2004.

שחקני אייאקס חוגגים. יפגשו את אפואל בפלייאוף (Dean Mouhtaropoulos / Staff)
שחקני אייאקס חוגגים. יפגשו את אפואל בפלייאוף (Dean Mouhtaropoulos / Staff)

המצב לא השתפר כשדושאן טאדיץ' החמיץ פנדל בדקה ה-32. למזלו, הוא קיבל הזדמנות נוספת מהנקודה 11 דקות לאחר מכן והפעם לא בעט לידיו של השוער אלא לרשת, מוריד את הקבוצות להפסקה בשוויון שאם אייאקס תצליח לשמור עליו, היא תעלה בזכות שער החוץ בסלוניקי בשבוע שעבר.

אלופת הולנד לא רק שמרה עליו, אלא עלתה ליתרון כשחאקים זייך הגביה לראש של ניקולס טאגליאפיקו בדקה ה-79. למעשה, מאז ה-0:1 נעלמו הרומנים ואיפשרו לאייאקס לנהל את המשחק כרצונם, וכאמור החבורה של טן האח ניצלה את זה. טאדיץ' קיבל עוד פנדל וניצל אותו, קובע 1:3 בדקה ה-84. ביססואר עוד צימק בדקה ה-94, אך הוא כבר לא הצליח למנוע את ההעפלה של אייאקס לפלייאוף. בעונה שעברה הקבוצה ההולנדית עברה שלושה סיבובי מוקדמות והגיעה עד חצי הגמר, איפה היא תעצור הפעם?

סלטיק – קלוז' 4:3 (5:4 בסיכום שני המשחקים)
הרבה זמן לא זכור משחק שבו כל כמה דקות השתנתה לחלוטין לא רק התוצאה, אלא גם זהות המעפילה. הדרמה החלה במחצית הראשונה כשסלטיק ספגה בדקה ה-27 מרגלי צ'יפריאן דיאק. אלחמיד, שפתח, ראה את הכרטיס הצהוב בדקה ה-41, והתקשה להוציא את חבריו להתקפות. רק במחצית השנייה, כשג'יימס פורסט קיבל מסירה ממייקל ג'ונסטון ועם מהלך אומנותי התפנה וכבש.

עשר דקות עברו וסלטיק השלימה מהפך, כשכדור של ראיין כריסטי נכנס לתוך רחבת הרומנים, שאיבדו את הריכוז ומתוך הבלבול היה זה אודסון אדוארד שדחק פנימה. במצב הזה הקבוצה הסקוטית היתה אמורה לעלות, אלא שבדקה ה-74 בילאל עומראני השווה מהנקודה הלבנה. השוויון הזה החזיק שתי דקות, לפני שאדוארד החזיר לכריסטי בישול והקשר קבע 2:3.

סלטיק שוב התחילה לחגוג עלייה, ושוב חגגה מוקדם מדי. עומראני השלים צמד בסיומה של התקפת מעבר נהדרת עם שער בדקה ה-80, ובמצב זה קלוז' עולה. סלטיק ניצלה את הדקות האחרונות כדי לנסות ולהשיג שער דרמטי, וכמעט עשתה זאת בתוספת הזמן הארוכה, אבל הפקירה את ההגנה וג'ורג'ה צוקודאן עקץ עם שער בדקה ה-97 שכבר לא שינה את התוצאה. סלטיק בליגה האירופית, קלוז' הוסיפה גם את הענקית הסקוטית לרשימת הקורבנות שלה. הבאה בתור: סלאביה פראג.

תוצאות נוספות
רוזנבורג – מאריבור 1:3 (2:6 בסיכום שני המשחקים)

דינמו קייב – קלאב ברוז' 3:3 (4:3 בסיכום שני המשחקים)

לאסק – באזל 1:3 (2:5 בסיכום שני המשחקים)

אולימפיאקוס – בשאקשהיר 0:2 (0:3 בסיכום שני המשחקים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי