רונאלדו ישוב לברנבאו? הכל לקראת הגרלת שלב הבתים

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

אירופה מחסירה פעימה לקראת הגרלת ליגת האלופות, שעשויה לזמן לבלאנקוס מפגש עם CR7 כמו גם עם אלופת אירופה ליברפול בשלב מוקדם. צ'לסי חוזרת למפעל, ברצלונה מקווה למצוא את את עצמה במאי באיסטנבול

(גודל טקסט)

אחרי אחת העונות הגדולות ביותר שידע המפעל, עונה שבאמת היה בה הכל, ליגת האלופות מעלה מחר הילוך עם הגרלת שלב הבתים לעונת 2019-20 (חמישי, 19:00 שעוון ישראל) – וקשה שלא להתרגש.

תאריך אחד גדול סימנו כל הקבוצות ביומן: ה-30 במאי, איסטנבול – שם ייערך גמר ליגת האלופות. האם תהיה שם יובנטוס לראשונה מאז 1996? אולי ליאו מסי לאחר המתנה של ארבע שנים? פריז סן ז'רמן או מנצ'סטר סיטי לראשונה בהיסטוריה? מחר, כ-10 חודשים לפני כן, לפחות נגלה את תחילת הדרך שיהיה עליהן לעבור בשביל להגיע לטורקיה.

לאור שיטת הדירוג ישנן לא מעט הפתעות, כאשר ריאל מדריד – על אף שלוש הזכיות הרצופות בין 2016 ו-2018, תדורג רק בקבוצת האיכות השנייה, מה שעשוי לזמן לה הגרלת ענק, בזמן שאלופת רוסיה, זניט סנט פטרסבורג, מדורגת בקבוצת האיכות הראשונה. גם צ'לסי, שנעדרה מהמפעל אשתקד וכן בעונת 2016-17, מדורגת בקבוצת האיכות הראשונה בשל העובדה שזכתה בליגה האירופית.


ליברפול חוגגת את הזכייה. מי תהיה בגמר במאי 2020 באיסטנבול? (Gettyimages)

אייאקס, הדאבליסטית ההולנדית שהעפילה עד לחצי הגמר כשהדיחה בדרך את ריאל מדריד ויובנטוס, תדורג בקבוצת האיכות השנייה אחרי שעברה הערב את אפואל ניקוסיה, כשגם קלאב ברוז' חלפה היום על פני לאסק לינץ האוסטרית וסלביה פראג הכניעה את קלוז', מי שהדיחה את מכבי ת"א וסלטיק בסיבובי המוקדמות השני והשלישי בהתאמה.

אלה שלא יהיה חלק מהחגיגה הן מנצ'סטר יונייטד, כמובן, שסיימה רק במקום השישי בליגה האנגלית, פורטו שהודחה במוקדמות וכן סלטיק. קבוצה ישראלית גם כן לא תהיה, אבל נציג בהחלט יש – מנור סולומון שישחק עם שחטאר דונייצק, אלופת אוקראינה שתהיה בדרג השני. הסינדרלה החדשה שמצטרפת "לליגה של הגדולות" היא אטלאנטה האיטלקית, לאחר עונת שיא בה סיימה במקום השלישי. היא תשתתף במפעל לראשונה בתולדותיה ותהיה בקבוצת האיכות הרביעית.

כל הדרגים
דרג א': ליברפול, צ'לסי, ברצלונה, באיירן מינכן, יובנטוס, מנצ'סטר סיטי, פריז סן ז'רמן, זניט סנט פטרסבורג.

דרג ב': ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד, בורוסיה דורטמונד, נאפולי, שחטאר דונייצק, טוטנהאם, אייאקס, בנפיקה ליסבון.


דרג ג':
ליון, באייר לברקוזן, רד בול זלצבורג, אולימפיאקוס, קלאב ברוז', ולנסיה, אינטר, דינמו זאגרב.

דרג ד': לוקומוטיב מוסקבה, גנק, גלאטסראיי, לייפציג, סלביה פראג, הכוכב האדום בלגרד, אטלאנטה, ליל.

החוקים נותרו אותם חוקים, כמובן, כך שקבוצות מאותה המדינה לא יכולות להיפגש בשלב הבתים וכמובן גם לא כאלה מאותו הדירוג. בית מוות ענק יכול לכלול את אלופת אירופה ליברפול עם ריאל מדריד, בשחזור גמר 2018, יחד עם אינטר של אנטוניו קונטה שמעולם לא רשם הצלחה במפעל כמאמן, וכקינוח גם את גלטסראיי לדוגמה. אופציה נוספת מרתקת היא יובנטוס יחד עם ריאל מדריד, מה שיגרום לאוהדי הבלאנקוס להחסיר פעימה כאשר כריסטיאנו רונאלדו יחזור לסנטיאגו ברנבאו. אלופת איטליה גם יכולה לפגוש גם את אתלטיקו מדריד, בשחזור משחק שמינית הגמר. מן הצד השני של המתרס, בית די משעמם עשוי לכלול את זניט, טוטנהאם, באייר לברקוזן וגנק.


זידאן והבלאנקוס ינסו לשחזר את הזכיות הרצופות מהקדנציה הראשונה (Gettyimages)

מחזור הפתיחה ייערך ב-17-18 בספטמבר ושלב הבתים יינעל ב-11-12 בדצמבר. הגרלת שמינית הגמר תיערך ב-16 בדצמבר והמשחקים עצמם ב-18-19 או 25-26 בפברואר והגומלין ב-10-11 או 17-18 במרץ. רבע הגמר – ההגרלה ב-20 במרץ, המשחק הראשון ב-7-8 באפריל והגומלין כעבור שבוע. חצי הגמר ייערך ב-28-29 באפריל והגומלין כעבור שבוע ב-5-6 במאי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי