אייאקס גברה על אפואל ועלתה, גם ברוז' וסלביה פראג בשלב הבתים

דושאן טאדיץ'
דושאן טאדיץ' | Dean Mouhtaropoulos/Getty Images

מועדון הפאר ההולנדי חגג במשחקו ה-400 באירופה עם 0:2 על אלופת קפריסין, אלבארס שהגיע להחליף את דה ליכט וטאדיץ' כבשו באמסטרדם. אלופת צ'כיה העיפה את קלוז' לליגה האירופית, סגנית אלופת בלגיה גברה על לאסק

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)

זהו, הכל כבר מוכן להגרלת ליגת האלופות. הערב (רביעי) הושלמה תמונת שלב הבתים, לקראת ההגרלה מחר (חמישי, 19:00 שעון ישראל), כאשר שלושת המשחקים האחרונים של שלב המוקדמות נערכו ובסיומם הבטיחו את הכרטיסים הדאבליסטית ההולנדית אייאקס, שבעונה שעברה נעצרה רק בחצי הגמר, אלופת צ'כיה סלביה פראג וכן סגנית אלופת בלגיה, קלאב ברוז'.

אייאקס – אפואל ניקוסיה 0:2
בעונה שעברה רשמה אייאקס מסע מופלא, כמעט כזה שאפשר לומר עליו כנגד כל הסיכויים, שנעצר בתוספת הזמן של גומלין חצי הגמר נגד טוטנהאם. החבורה של אריק טן האח, למרות ההישג הכביר בעונת 2018/19, נאלצה לעשות את הדרך לשלב הבתים דרך המוקדמות, אבל למרות קשיים בדרך ובסגל חסר, ללא נוסייר מזראוי המורחק ובעיקר בלי דוני ואן דה ביק הפצוע, היא חגגה 400 הופעות באירופה עם ניצחון 0:2 על אלופת קפריסין והבטחת המקום בשלב הבתים, בו היא תהיה בדרג השני.

דושאן טאדיץ', עם סרט הקפטן על הזרוע, עדיין נראה חלוד לאחר הפגרה והתקשה למצוא את מסגרת השער הקפריסאי בהתחלה, אבל ככל שנקפו הדקות הלחץ גבר ובדקה ה-43 היה זה אדסון אלבארס, המקסיקני בן ה-21 שנרכש כדי להחליף את מתייס דה ליכט במרכז ההגנה, שבנגיחה עוצמתית הקפיץ את האמסטרדם ארנה. במחצית השנייה גם קלאס יאן הונלטלאר הוותיק מצא את הרשת, אבל בסיוע ה-VAR, בהחלטה מאוד גבולית, השער נפסל – שחקן שעמד על קו השער גרם לנבדל, שספק אם צריך היה להתקבל לאור הספק הגדול אם זה כלל השפיע על המהלך.

אותם הונטלאר וטאדיץ' היו אחראים על הבטחת הניצחון: חילופי מסירות בצד ימין הסתיימו בכדור מצד לצד של החלוץ, טאדיץ' עצר את הכדור, השתחרר מהשומר וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-80 בדרך להבטחת המקום בליגת האלופות.


הונטלאר נגד הקפריסאים. הסתפק בבישול בדרך לבתים (OLAF KRAAK/AFP/Getty Images)

סלביה פראג – קלוז' 0:1
אלופת רומניה,  מי שהדיחה את מכבי תל אביב ובסיבוב המוקדמות השלישי גם את סלטיק של חאתם עבד אלחמיד וניר ביטון, סיימה את דרכה והיא תיאלץ להסתפק בשלב הבתים של הליגה האירופית. אחרי הפסד 1:0 לאלופת צ'כיה בשבוע שעבר ברומניה, קלוז' נכנעה באותה התוצאה גם בפראג משער של שחקן ההגנה יאן בוריל בדקה ה-66. 

קלאב ברוז' – לאסק לינץ 1:2
במפגש האחרון במסגרת מסלול הלא-אלופות, סגנית אלופת בלגיה, קלאב ברוז', הבטיחה את מקומה בין 32 הקבוצות בשלב הבתים היוקרתי. אחרי 0:1 באוסטריה בשבוע שעבר ו-70 דקות מאופסות, הגיעו דקות שעוררו את המשחק כהוגן: בדקה ה-70 היה זה האנס ונאקן שהעלה את ברוז' ליתרון 0:1 וכעבור ארבע דקות בלבד הצליחה האורחת להשוות, אחרי שקלאוס הברזילאי דייק מ-11 מטר. לינץ ניסתה ככל שביכולתה להשיג את השער השני שיעלה אותה, אבל נותרה ב-10 שחקנים אחרי שעמנואל פוגטץ ספג כרטיס צהוב שני בדקה ה-81 והמשימה הפכה מבחינתה לבלתי אפשרית כאשר עמנואל דניס קבע 1:2 בדקה ה-89.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי