ניצחון מוחץ לכחול לבן: 0:2 לנאפולי על ליברפול במחזור הפתיחה של ליגת האלופות

דריס מרטנס
דריס מרטנס | ALBERTO PIZZOLI/AFP/Getty Images

האלופה המכהנת סיפקה משחק נהדר, אבל הרבתה להחמיץ והשחקנים של אנצ'לוטי ניצלו זאת: מרטנס (81 בפנדל) ויורנטה (92) נתנו תוצאה נהדרת לנציגה האיטלקית. ולנסיה הפתיעה את צ'לסי עם 0:1 בסטמפורד ברידג'

(גודל טקסט)

חיכינו שלושה וחצי חודשים לחזרת ליגת האלופות, והנה היא חזרה אלינו עם כל הדרמות, האקשן והסיפורים שאהבנו. ובאופן מפתיע, היא נפתחה עם הפסד של האלופה המכהנת – מה שלא קרה מאז 1985. נאפולי הכניעה את ליברפול עם 0:2 במשחק נהדר וקצבי, והשיגה נקמה קטנה על ההדחה במחזור האחרון של שלב הבתים בשנה שעברה.

וזה לא שליברפול לא שיחקה טוב. להפך, היא היתה השולטת, החזיקה בכדור והגיעה להרבה יותר מצבים. אלא מה, להגיע למצבים לא מספיק. צריך גם להבקיע. מאנה ניסה וניסה, אבל נתקל בחוסר מזל וביום נהדר של אלכס מרט בהופעת הבכורה שלו בליגת האלופות. גם לאדריאן היתה הופעת בכורה במפעל, וגם לו היו את רגעי הקסם שלו – במיוחד מול הזדמנות מסוכנת של מרטנס 20 דקות לסיום. אבל כשהבלגי ניצב מולו ובעט פנדל – בנפילה שנויה במחלוקת של קאייחון – הוא כבר נכנע ונתן לנאפולי לעלות ל-0:1.

אנצ'לוטי וקלופ. שניים מהמאמנים הטובים והמוערכים בעולם (ALBERTO PIZZOLI/AFP/Getty Images)
אנצ'לוטי וקלופ. שניים מהמאמנים הטובים והמוערכים בעולם (ALBERTO PIZZOLI/AFP/Getty Images)

ליברפול עוד קיוותה לחזור, וכל המחליפים יצאו קדימה בנישון להשיג שוויון דרמטי, אבל נפלו קורבן למחליף של אנצ'לוטי ולאירוניה: ההגנה נשארה פרוצה ופרננדו יורנטה, שהפסיד לה לפני שלושה חודשים במדי טוטנהאם בגמר ליגת האלופות, הכניע מקרוב את אדריאן וקבע 0:2 בדקה ה-92, משם כבר אף קבוצה לא יכולה לחזור. אפילו לא בליגת האלופות.

לליברפול יש בשבת מפגש נגד צ'לסי – שאגב, גם היא הפסידה היום ועוד בבית – ובעוד שבועיים היא תארח את זלצבורג שאת הופעת החזרה שלה לליגת האלופות (לראשונה מאז 1995/6) היא נתנה בענק עם שישה לרשת של גנק. בליגה אמנם אלופת אירופה מושלמת, אבל בליגת האלופות היא בינתיים עם אפס נקודות. ברור לכולם באיזה מהתארים היא תעדיף להחזיק במאי הבא, אבל מדובר בהחלט באכזבה. אצל נאפולי, לעומת זאת, חוגגים אבל זוכרים – גם בעונה שעברה הם ניצחו את ליברפול בסאן פאולו, ועדיין מצאו את עצמם מחוץ לשמינית הגמר.

הרכבים
נאפולי: אלכס מרט, ג'ובאני די לורנצו, קאלידו קוליבאלי, קוסטאס מנולאס, מריו רוי, אלאן, פביאן רואיס, חוסה קאייחון, הירבינג לוסאנו, לורנצו אינסינייה, דריס מרטנס.

ליברפול: אדריאן, טרנט אלכסנדר ארנולד, ג'ו גומס, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'יימס מילנר, פאביניו, ג'ורדן הנדרסון, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה.

פאביניו. ליברפול פתחה רשמית את המסע להגנה על התואר (ALBERTO PIZZOLI/AFP/Getty Images)
פאביניו. ליברפול פתחה רשמית את המסע להגנה על התואר (ALBERTO PIZZOLI/AFP/Getty Images)

מהלך המשחק
ליברפול פתחה טוב יותר, אבל נאפולי הגיעה להזדמנות האמיתית הראשונה: אינסינייה פרץ לתוך הרחבה ובעט חזק, אדריאן הדף חזרה אליו, הוא בעט שוב והשוער הדף פעם נוספת. הנגיחה של לוסאנו נכנסה, אבל המקסיקני עמד בנבדל. אינסינייה המשיך לתקוף, אבל לא קיבל עזרה מחבריו. בינתיים ליברפול יצאה להתקפה, ובדקה ה-20 מאנה קיבל מסירה נהדרת מסלאח וחתך לרחבה, אבל הבעיטה החזקה שלו נעצרה אצל מרט. שתי דקות לאחר מכן מאנה הוריד למילנר שניסה מרחוק ושלח כדור אל היציע.

עד המחצית המשחק נרגע, אבל בדקה ה-43 מאנה שוב מצא את עצמו בתוך הרחבה. הכדור השטוח שלו הורחק לקרן, שהסתיימה עם בעיטה חזקה לעבר המסגרת – ומרט הדף.

נאפולי פתחה את המחצית השנייה בסערה, אלאן הגביה כדור מצד שמאל ומרטנס הגיע אליו, אבל אדריאן מתח את האצבעות וסיפק הצלה ענקית בשנייה האחרונה. בצד השני, סאנה פתח מתפרצת כשסלאח רץ לצידו, אבל המסירה שלו למצרי היתה מאוחרת מדי וחזקה מדי. הקצב המשיך להיות מהיר, עם הזדמנויות בכל צד, אבל השוערים סיפקו הצלות מוצלחות אחת אחרי השנייה.

אדריאן. הצלת העונה בצ'מפיונס כבר במחזור הראשון (ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)(
אדריאן. הצלת העונה בצ'מפיונס כבר במחזור הראשון (ANDREAS SOLARO/AFP/Getty Images)

עד הדקה ה-80. רוברטסון הפיל את קאיחון ברחבה, השופט הלך ל-VAR ופסק לפנדל, ודריס מרטנס שלח כדור חזק שאדריאן עוד הצליח להגיע אליו לפני שחדר פנימה. משם זה כבר היה מאוחר מדי עבור ליברפול. קלופ שלח את כל מה שהוא יכול קדימה, אבל וירג'יל ואן דייק – דווקא ואן דייק, שחקן העונה שעברה שטענו שאי אפשר לעבור – ביצע טעות רשלנית ונתן לפרננדו יורנטה לעבור בדרך לשער שני שחתם את המשחק בדקה ה-92.

תוצאות נוספות
רד בול זלצבורג – גנק 2:6

אייאקס – ליל 0:3

בנפיקה – לייפציג 2:1

צ'לסי – ולנסיה 1:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי