ד"ש לזידאן: צמד אדיר לחכימי ב-0:2 של דורטמונד על סלביה פראג

אשרף חכימי
אשרף חכימי | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

מופע של איש אחד: צמד אדיר למגן המושאל מריאל מדריד, שכבש בדקה ה-36 לאחר מבצע אישי נפלא וקינח בדקה ה-89 מבישול של ברנדט. נאפולי וגנק נפרדו בתיקו 0:0 חלש

(גודל טקסט)
לאחר הערב המטורף אמש (שלישי), בו טוטנהאם הובסה 7:2 בידי באיירן מינכן, המחזור השני של שלב הבתים בליגת האלופות נמשך הערב עם צמד המשחקים המוקדמים. דורטמונד התארחה אצל סלאביה פראג והשיגה ניצחון חשוב נגד הצ'כים בזכות שער מדהים של אשרף חכימי. במשחק המקביל, נאפולי החמיצה ללא הפסקה ונפרדה בתיקו 0:0 עם גנק.



דורטמונד בפתיחת המשחק על רקע תצוגת הקהל של סלביה פראג (Sebastian Widmann/Getty Images)


סלביה פראג – דורטמונד 2:0

לאחר התיקו במחזור הראשון, דורטמונד הגיע לצ'כיה במטרה אחת: לקחת שלוש נקודות. רגע לפני שיריבותיה לבית המוות, ברצלונה ואינטר עלו על הדשא בקאמפ נואו, הגרמנים ידעו שכדי להעפיל לשמינית הגמר, הם יהיו חייבים לנצח משחק 'קל' יחסית נגד יריבה בדמות סלביה פראג.

 
 

למרות האווירה העוינת בצ'כיה, והכושר הרע בבונדסליגה, הצהובים התעלו הערב ובענק והשיגו ניצחון חשוב להמשך הדרך. אמנם היכולת לא הייתה מרשימה, אך ערב נפלא של אשרף חכימי קבע את תוצאת המשחק והעלה את דורטמונד באופן זמני לראשות הבית. 

 
 

בדקה ה-36 המגן כבש את השער הראשון לאחר מבצע אישי מופלא, ובדקה ה-89, רגע לפני שריקת הסיום, השלים צמד לאחר כדור נפלא של ברנדט, ושלח מסר ישיר לריאל מדריד, קבוצת האם שלו לקראת העונה הבאה. 




לוסיאן פאברה. ניצחון חשוב לחניכיו (AFP)


מהלך המשחק
הגרמנים פתחו חזק מהרגע הראשון, והגיעו לשלושה מצבים כבר בדקות הראשונות של המשחק. סאנצ'ו סיכן פעמיים את השער הצ'כי עם פעולות אישיות נהדרות. הקצב הגבוה נמשך, ובדקה ה-20, הצ'כים הגיעו להזדמנות ענק. כדור עומק מפתיע בין הבלמים השאיר את מאסופוסט מול בורקי, אך השוער סיפק הצלה גדולה והציל את הצהובים מפיגור מוקדם.


בדקה ה-36, אשרף חכימי סיפק רגע נהדר. המגן הימני פרץ נהדר מהאגף, חלף על פני שני שחקנים, הטעה את השוער ובריצה לאחור בעט כדור אדיר לחיבור. 0:1 לדורטמונד לאחר מבצע סולו מדהים של המושאל מריאל מדריד, היתרון נשמר עד למחצית.


דויד הוברקה ויוליאן ברנדט נאבקים על הכדור (Michal CIZEK / AFP)


מחצית שנייה
כבר בפתיחת המחצית השנייה, פספוס אדיר לגרמנים. ג'יידון סאנצ'ו קיבל כדור עומק נהדר ודהר כל הדרך לשער, אך מעד לפני הרחבה והצ'כים הצליחו להרחיק את הכדור. מנגד, בדקה ה-51 הצ'כים הגיעו למצב משלהם. כדור גובה נהדר השאיר את טצל פנוי מעל בורקי, עם בעיטה חזקה ושטוחה פגעה רק בקורה החיצונית. 


דורטמונד הורידה את הרגל מהגז והצ'כים החלו להשתלט על המשחק. בדקה ה-70, שבצ'יק ניסה להפתיע את ברקי מרחוק אך פספס את המסגרת. כובש שער היתרון המשיך לככב על הדשא וכמעט השלים צמד בדקה ה-80 לאחר פריצה נהדרת מהאגף, אך קולאר הגיב מצוין. 



ג'יידון סאנצ'ו. משחק נהדר לאנגלי הצעיר (Sebastian Widmann/Getty Images)


בדקה ה-88 אף אחד כבר לא עצר את איש המשחק, אשרף חכימי. המגן קיבל כדור עומק נהדר באגף השמאלי מברנדט, דהר כל הדרך אל השער והכניע את קולאר מקרוב עם בעיטה חזקה ושטוחה לפינה הרחוקה. 0:2 לדורטמונד, שמתקרבת לניצחון חשוב. מיד לאחר השער, איש המשחק הוחלף ע"י זגאדו. 0:2 לדורטמונד בסיום


הרכבים
סלביה פראג: אונדריי קולאר, ולדימיר קופאל, אונדריי קודלה, דויד הובורקה, יאן בוריל, תומאש סוצ'ק, פטר שבצ'יק, ניקולאה סטנצ'יו (מילאן סקודה), לוקאס מאסופוסט (ירוסלאב ז'לני), פיטר אוליינקה, סטניסלב טצל (מיק ואן ביורן).


דורטמונד: רומן בורקי, אשרף חכימי (דן אקסל זגאדו), מנואל אקנג'י, מאטס הומלס, לוקאש פישצ'ק, תומאס דלייני, אקסל ויטסל, ג'יידון סאנצ'ו (תורגן הזאר), רפאל גריירו, יוליאן בראנדט (מריו גצה), מרקו רויס.








גנק – נאפולי 0:0
משחק מעניין נערך הערב (שלישי) בלומינוס ארינה, כשגנק אירחה את נאפולי. לאחר הניצחון הגדול על ליברפול 0:2 במחזור הפתיחה, האיטלקים רצו להמשיך במומנטום החיובי מול הבלגים, שהובסו 6:2 מול רד בול זלצבורג לפני כשבועיים. שתי הקבוצות חיפשו את השער לאורך כל המשחק ורשמו 32 איומים, אך חוסר ריכוז של שחקני ההתקפה, שברוב המקרים לא מצאו את המסגרת (רק 4 פעמים), קבע חלוקת נקודות ללא שערים.





מאמן נאפולי, קרלו אנצ'לוטי הותיר את לורנצו אינסינייה מחוץ לסגל (מנוחה) ודריס מרטנס על הספסל, כשהאחרון זכה לקבל דקות, אבל לא הצליח להשפיע על המשחק. בהיעדרו של אינסינייה, פרננדו יורנטה וחוסה קאייחון לא מצאו את הרשת. בעקבות התיקו נאפולי העלתה את מאזנה לארבע נקודות ותתארח במחזור הבא אצל רד בול זלצבורג.


גנק מנגד, רשמה נקודה ראשונה במפעל והשיבה במעט את הכבוד שאבד לה עם התבוסה באוסטריה. היא שיחקה ללא רגשי נחיתות ואף פספסה הזדמנות לנצח את המשחק, עם החמצה גדולה של יאניס חאג'י בדקות הסיום. למרות זאת, היא יכולה להיות מעודדת מהיכולת שהפגינה מול הקבוצה מצמרת הסרייה א'.



לאחר התיקו 2:2 של קלאב ברוז' בסנטיאגו ברנבאו נגד ריאל מדריד, הכדורגל הבלגי יכול להרים את ראשו בגאווה, כשהוא מתמודד באופן שווה מול קבוצות מהמדינות הבחירות ביבשת. במחזור הבא מצפה לבלגים משחק בית נוסף, הפעם מול אלופת אירופה ליברפול.




מהלך המשחק
רבע שעה רגועה בבלגיה, נאפולי שולטת במשחק אך לא מצליחה להגיע למצבים, מנגד, גנק מתגוננת. בדקה ה-15 הגיע המצב המסוכן הראשון של האיטלקים. כדור רוחב מצוין הגיע לקייחון ששלח בעיטה חזק מהאוויר לקורה, מיליק עט על הריבאונד אך מעד ובעט ממטר למשקוף. הבלגים ניצלים הפעם.


בדקה ה-20, הבלגים הגיעו למצב הראשון שלהם במשחק. בעיטה מחוץ לרחבה פגעה באחד מהמגנים של נאפולי, הכדור שינה כיוון ופספס את הקורה בסנטימטרים ספורים. הבלגים לא נרתעים מהאיטלקים, ובדקה ה-40, תיאו בונגונדה ניסה את מזלו מחוץ לרחבה אך הכדור פספס את המסגרת. 



רואיז ואיטו. קצב טוב בבלגיה (JOHN THYS/AFP via Getty Images)


בדקה ה-25, עוד פספוס אדיר לאזורי. הרמה נהדרת של קייחון מהאגף מצאה שוב את מיליק, אך החלוץ נגח מקרוב למשקוף ומחוץ לשער. 0:0 במחצית.


מחצית שנייה
האיטלקים פתחו את המחצית השנייה בדיוק כפי שסיימו אותה, עם לחץ כבד, מיליק שוב נגח מעל השער. הבלגים תקפו מהצד השני, קוליבאלי הרחיק שתי בעיטות מחוץ לרחבה, הרושובסקי הרים כדור נהדר אך הנגיחה של בונגונדה הלכה הרחק מעל השער. 



ארקדיוש מיליק. לא מפסיק להחמיץ (JOHN THYS/AFP via Getty Images)


האיטלקים מתקרבים לשער, אך מחמיצים ללא הפסקה. כדור רוחב שטוח מצוין הגיע לחוסה קאייחון, אך הספרדי בעט חזק ופספס את המסגרת. בדקה ה-81, גנק כמעט הדהימה את נאפולי. טעות בהגנת נאפולי השאירה את יאניס חאג'י פנוי ברחבה, אך הקשר בעט חזק מדי מעל השער. 0:0 מאכזב בסיום.


הרכבים
גנק: גייטן קוקה, יואקים מיילה, קרלוס קואסטה, ג'ון לוקומי, יירה אורונן, יאניס חאג'י, סאנדר ברגה, פטריק הרושובסקי, תיאו בונגונדה, ג'וניה איטו, אמבוואנה סמאטה.


נאפולי: אלכס מרט, ג'ובאני די לורנצו, קאלידו קוליבאלי, קוסטאס מנולאס, מריו רוי (קווין מלקויט), אלאן, פביאן רואיס, פיוטר ז'יילינסקי, אליף אלמאס (דריס מרטנס) , חוסה קאייחון, ארקדיוש מיליק (פרננדו יורנטה), הירבינג לוסאנו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי