מרטנס עקף את מראדונה, בנורבגיה התמוגגו מהולאנד

דריס מרטנס חוגג
דריס מרטנס חוגג | STRINGER/KRUGFOTO/AFP via Getty Images

הבלגי דילג מעל אגדת העבר בטבלת כובשי נאפולי בכל הזמנים. חלוצה של זלצבורג עשה גם הוא היסטוריה, למרות ההפסד לתכולים. ב'דאגבלאדט' כתבו עליו: "יהלום לא מלוטש, כישרון חסר פחד וגבולות"

(גודל טקסט)
צמד השערים שכבש דריס מרטנס אתמול (רביעי) בניצחון של נאפולי 2:3 על רד בול זלצבורג העלה את החלוץ הבלגי למקום השני בטבלת הכובשים של המועדון מדרום איטליה בכל הזמנים, כשהוא עוקף בדרך לא פחות ולא יותר מאשר את דייגו מראדונה. 116 שערים כבש מרטנס לזכות התכולים, חמישה פחות מהקפטן לשעבר מארק המשיק. שני הגולים שהבקיע אתמול העלו את נאפולי פעמיים ליתרון זמני, לפני שלורנזו אינסינייה עלה מהספסל כדי לכבוש את שער הניצחון שהשאיר את הקבוצה במקום הראשון בבית ה' בליגת האלופות, עם נקודה יותר מליברפול.


המאמן קרלו אנצ'לוטי היה מרוצה לאחר המשחק: "זה היה ערב גדול עבור מרטנס, שעקף את מראדונה, אבל גם עבור כולנו. היה משחק מרתק ונשארנו מרוכזים למשך 90 דקות, זו תוצאה מעולה. התחלנו חזק, עלינו ליתרון, בהמשך התקשינו קצת אבל השתלטנו שוב על המשחק. אלה שעלו מהספסל סיפקו תרומה מצוינת".


אנצ'לוטי דיבר גם על אינסינייה, שכאמור נכנס כמחליף והכריע את ההתמודדות: "אמרתי לו לפני המשחק שהוא ישחק. לא ידעתי עם 10 דקות, 20 או 30, אבל אמרתי לו שהוא יעלה ויכריע את המשחק. אני לא קוסם – אבל אמרתי את זה!".




גם בצד של זלצבורג נרשמה היסטוריה, למרות ההפסד. ארלינג הולאנד בן ה-19 המשיך בכושרו המדהים, עם צמד שערים שהעלה את מאזנו לשישה בליגת האלופות והכניס אותו לספרי ההיסטוריה – הנורבגי הפך לשחקן הראשון אי פעם שרושם כמות כזו בשלוש ההופעות הראשונות שלו במפעל ועקף את דידייה דרוגבה, שכבש חמישה שערים בשלושת המשחקים הראשונים שלו עם צ'לסי במסגרת האירופית, בעונת 2003/04.


הולאנד הפך גם לבן העשרה השני בהיסטוריה שכובש בשלושת משחקיו הראשונים באלופות, מאז שקארים בנזמה עשה זאת בגיל 18 במדי ליון. "הוא שולט באירופה!", נכתב עליו ב'דאגבלאדט' הנורבגי, "מדובר במכונה פיזית עם מהירות, כוח מתפרץ ויכולת סיום מפותחת. יהלום לא מלוטש, כישרון חסר פחד וגבולות. בן עשרה שגורם לדברים קשים להיראות פשוטים". בעקבות התצוגות של האלנד עד כה, ברחבי אירופה כבר דנים באפשרות שיעבור למנצ'סטר יונייטד בעונה הבאה, כשגם ריאל מדריד, ברצלונה ונאפולי הוזכרו כמועמדות לצרפו.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי