מוריניו: "להביא את זלאטן? אין סיכוי". קיין כשיר לאולימפיאקוס

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images

כוכב טוטנהאם יפתח כרגיל בליגת האלופות, ניצחון של התרנגולים יבטיח להם את שמינית הגמר. המאמן הטרי: "כבר יש לנו את החלוץ הטוב באנגליה. גמר? רק תנו לי זמן". במקביל: באיירן יצאה לבלגרד

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חוזרת לחיינו, ובין כל המשחקים המסקרנים מחר (שלישי) במפעל היוקרתי ביבשת, יערוך מאמן אחד את הקאמבק המסוקר שלו לצ'מפיונס: ז'וז'ה מוריניו יוביל את טוטנהאם בבית נגד אולימפיאקוס, כשניצחון יבטיח לתרנגולים את המקום בשמינית הגמר. למעשה, אלא אם תהיה הפתעה במשחק המקביל בין הכוכב האדום לבאיירן מינכן, טוטנהאם תעפיל בכל מקרה בסיום המחזור הקרוב.

מוריניו פתח את הקדנציה שלו בטוטנהאם ברגל ימין, עם ניצחון חוץ על ווסטהאם, וכעת את ההופעה הראשונה שלו על הקווים באצטדיון החדש של המועדון הוא יעשה בליגת האלופות ויקווה לרשום בכורה מוצלחת גם בבית. הוא יחסר שלושה פצועים – השוער הוגו לוריס, הקשר אריק לאמלה והמגן בן דיוויס, ואילו הכוכב הגדול ביותר שלו הארי קיין, שנפצע נגד הפטישים, חזר להתאמן וככל הנראה יהיה כשיר למשחק.

במפגש הקודם בין שתי הקבוצות היוונים חזרו מפיגור כפול לשוויון 2:2, שהקשה מעט על טוטנהאם, אבל כעת מדובר בסיפור אחר. קודם לכן נפגשו שני המועדונים רק פעם אחת, במשחק קדם-עונה ב-2009, וטוטנהאם ניצחה אז 0:3.

מוריניו.
מוריניו. "לא מפחדים מאף אחד" (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

מוריניו סיפר: "אני אוהב את ליגת האלופות כמו כל אחד, זה משהו שכולם חולמים לזכות בו. יש לנו שני משחקים עד ההעפלה ואנחנו צריכים להתרכז קודם כל במשחקים האלה".

יכול לחזור על העונה שעברה ולהגיע עד הגמר: "קודם כל נתרכז בלהעפיל מהבית, אנחנו שמים דגש על זה. תנו לי זמן, תנו לי זמן לפתח את הרעיונות שלי ולא תהיה לנו בעיה לשחק נגד כל קבוצה באירופה. אנחנו לא מפחדים מאף אחד".

הבכורה שלו באצטדיון הביתי: "לנצח במשחק הראשון בבית זה חשוב מאוד. יש לנו את האצטדיון הטוב ביותר בעולם ויש לנו אוהדים נהדרים, אז אנחנו ננסה לעשות תוצאה טובה כדי להבטיח עלייה".

קיין. יוביל את התרנגולים לשמינית הגמר? (Stephen Pond/Getty Images)
קיין. יוביל את התרנגולים לשמינית הגמר? (Stephen Pond/Getty Images)

מוריניו התייחס לשמועות כי הוא רוצה לצרף את זלאטן איברהימוביץ' לטוטנהאם: "אין סיכוי. יש לנו את החלוץ בטוב ביותר באנגליה, בין השניים או השלושה הטובים בעולם".

הכוכב האדום בלגרד – באיירן מינכן
הבווארים, תחת המאמן החדש האנזי פליק, כבר הבטיחו את המקום בשמינית הגמר וגם הבטיחו מעשית את המקום הראשון בבית, אבל הם לא יתנגדו לסיים את השלב בצורה חלקה. מאז נכנס פליק לתפקיד במקום ניקו קובאץ' באיירן ניצחה בשלושת משחקיה, עם הפרש שערים כולל של 0:10, ונראה שהמאמן הזמני הסתדר היטב בתפקיד.

לרשותו של פליק עומד סגל מלא, מלבד דויד אלאבה שנותר במינכן בשל ההיריון המתקדם בו נמצאת בת זוגו. לבנדובסקי וגנאברי הלוהטים צפויים לפתוח בהתקפה כרגיל, ובגרמניה טוענים כי מלבד שניהם פליק צפוי לתת מנוחה לשחקנים קבועים כגון קינגסלי קומאן וטיאגו אלקנטרה.

פליק. מרגיש בנוח בתקפיד המאמן הראשי (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)
פליק. מרגיש בנוח בתקפיד המאמן הראשי (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)

המאזן בין הקבוצות עומד, באופן מפתיע, על שני ניצחונות לגרמנים, במחזור הראשון ובגביא אופ"א ב-2007, תיקו אחד וניצחון של הסרבים – שניהם אי שם ב-1991. באיירן מתרכזת בימים אלה בליגה הגרמנית הצפופה, והמארחת תנסה לנצל את זה על מנת להפתיע ולהבטיח לעצמה את הכרטיס לליגה האירופית – ואולי, אם מוריניו ייכשל מול אולימפיאקוס, לחזור לתמונת שמינית הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי