"זייך, פרומס וטאדיץ' מזעזעים כל הגנה". טן האח השתווה לוואן חאל ופפ

שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים | DENIS CHARLET/AFP via Getty Images

השלישייה ההתקפית של אייאקס זכתה למחמאות לאחר ה-0:2 על ליל, במיוחד המרוקאי שכבש ובישל: "מצליח בכל משימה, תמיד נשאר רגוע". המאמן בלתי מנוצח בשמונה משחקי חוץ במפעל: "בין הקבוצות עם הכושר הטוב ביבשת"

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

אחרי הקמפיין המופלא בעונה שעברה, המטרה של אייאקס העונה בליגת האלופות היא ללא ספק להבהיר שלא מדובר בהברקה חד פעמית ושהיא אכן אחת הקבוצות החזקות באירופה. אתמול (רביעי) עשתה אלופת מהולנד צעד נוסף בכיוון, עם ניצחון 0:2 קל על ליל שקירב אותה מאוד לשלב הבא. תיקו נגד ולנסיה באמסטרדם ארנה יספיק לה לשמינית הגמר, כשאפילו הפסד עשוי להספיק אם הצרפתים יפתיעו את צ'לסי במשחק המקביל.

התקשורת בצרפת שיבחה את אייאקס על המשחק המאורגן שלה ובעיקר את הכוכבים שהביאו לה את הניצחון. ב"פראנס פוטבול" כינו את חאקים זייך "ווינר", ונכתב עליו שהוא "עשה מה שהוא רוצה במגרש": "אם יש מישהו שמצליח בכל משימה שהוא לוקח, זה זייך", נאמר, "הטכניקה שלו מרשימה, והוא תמיד נשאר רגוע. הוא כבש ברגע שהיתה לו ההזדמנות ומאוחר יותר סיפק לפרומס את השער השני. יותר מזה, אלמלא ה-VAR הוא היה מסיים את הערב עם צמד. זייך, פרומס ודושאן טאדיץ' יכולים לזעזע כל הגנה בליגת האלופות".

גם המאמן אריק טן האח זכה לשבחים: "מי שחשב שהעונה שעברה היתה מקרה מזל חד פעמי ושאייאקס הסתמכה יותר מדי על דה יונג ודה ליכט, גילה שהוא טועה", נכתב ב"טלגארף" ההולנדי, "זאת ההוכחה שהקבוצה והמאמן שלה נמצאים ברמה הגבוהה ביותר. אייאקס היא בין הקבוצות עם הכושר הטוב באירופה".

טן האח.
טן האח. "מי שחשב שאייאקס הסתמכה על דה יונג ודה ליכט, טועה" (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

טן האח, אגב, הגיע לציון דרך מרשים: זה היה משחק החוץ השמיני שלו בליגת האלופות, והוא נותר בלתי מנוצח בכולם. רק שני מאמנים רשמו את הנתון הזה לפניו – לואיס ואן חאל ופפ גווארדיולה. אם יעבור את שלב הבתים הוא יערוך לפחות משחק חוץ אחד, ושם תהיה לו הזדמנות לשבור את השיא ולחרוט את שמו בין המאמנים הטובים בהיסטוריה של המפעל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי