אתלטיקו זקוקה לכוכב: "הזמן של פליקס להיות כמו גריזמן"

ז'ואאו פליקס, כריסטיאנו רונאלדו
ז'ואאו פליקס, כריסטיאנו רונאלדו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הקולצ'ונרוס יארחו ברביעי את לוקומוטיב במשחק קריטי על העפלה לשלב הבא, בספרד הכריזו: "גמר ראשון כבר בדצמבר" וגם ערכו השוואה בין החודשים הראשונים של הפורטוגלי והצרפתי במועדון

(גודל טקסט)

לפני שנתיים הודחה אתלטיקו מדריד בשלב הבתים של ליגת האלופות. היא אמנם המשיכה לזכייה בליגה האירופית אך אף אחד במועדון לא רוצה לחשוב על תסריט כזה. מחר (רביעי) תארח אתלטיקו את לוקומוטיב מוסקבה בוונדה מטרופוליטנו במחזור הסיום כשהיא עדיין בסכנת הדחה ממשית. באייר לברקוזן, לה נקודה אחת פחות ממנה, תארח במקביל את יובנטוס. הקבוצה של דייגו סימאונה, שמתקשה לכבוש (22 שערים בלבד העונה) זקוקה לכוכב, והכוכב הזה הוא ז'ואאו פליקס. "הגמר הראשון כבר בדצמבר", נכתב על שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של אתלטיקו.

"זה הזמן של פליקס להיות כמו אנטואן גריזמן". ב"מארקה" הזכירו שגם החלוץ הצרפתי חווה קשיי הסתגלות כשהגיע בקיץ 2014 לאחר עזיבתם של דייגו קוסטה ודויד וייה. עבור הפורטוגלי בן ה-19 שזו עונתו הראשונה מחוץ למולדתו, יש אפילו נסיבות מקלות שכן הוא החמיץ שישה משחקים העונה בשל פציעה. ואולם, עם כמה שההשוואה לא הוגנת, "שק כבד של 127 מיליון יורו דוחף את האחריות, כאן ועכשיו". 

פליקס זקוק למשחק גדול אחד שישחרר את הכל, בדיוק כפי שקרה לגריזמן. החלוץ כבש שלושער נגד אתלטיק בילבאו פחות או יותר בנקודת הזמן הזו של העונה (חודש דצמבר) ומאז, לאחר שהסתגל לסגנון המשחק של סימאונה –  לא הביט לאחור, הצדיק ובגדול את 30 מיליון היורו ששילמו עליו וסיים את עונת הבכורה עם 25 שערים ב-53 משחקים.

בספרד השוו בין המספרים של שניהם. פליקס פתח בהרכב ב-13 מ-15 המשחקים בהם שותף ורשם 69.4 דקות בממוצע. גריזמן לעומת זאת החל כשחקן ספסל ופתח בהרכב רק ב-11 מ-22 משחקיו הראשונים בקבוצה (במחזור הסיום בשלב הבתים נגד יובנטוס כלל לא שותף) עם ממוצע דקות 49.8. עד אותה נקודת זמן, לגריזמן היו כבר חמישה שערים לעומת שלושה של הפורטוגלי. גריזמן נגע הרבה יותר בכדור ממנו ואיים יותר על השער. כעת, באתלטיקו מחכים שגם פליקס יתחיל לכתוב את האגדה שלו במועדון.

ב"אס" הזכירו את הבעיות בהתקפה של אתלטיקו לקראת המשחק. רק שבע קבוצות בצ'מפיונס מחזיקות במאזן גרוע משלה, ושלוש מהן כבר הודחו. הקולצ'ונרוס, שכבשו שישה שערים העונה במפעל, מוצאים את הרשת כל 12.16 הזדמנויות. בשלושת המשחקים האחרונים בכל המסגרות, אתלטיקו איימה 50 פעמים על השער ולא כבשה. מחר היא לא יכולה שזה יקרה לה שוב..


ז'ואאו פליקס עם דייגו סימאונה. אתלטיקו זקוקה לכוכב (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי