הולאנד עדיין רעב: "מרגיש שאני יכול להיות טוב יותר". וגם: כל השיאים

ארלינג הולאנד חוגג
ארלינג הולאנד חוגג | Alex Grimm/Bongarts/Getty Images

מכונת השערים בן ה-19 של דורטמונד לא הסתפק בצמד ב-1:2 נגד פ.ס.ז', כל הנתונים המדהימים שלו בפנים. פאברה: "יכולים לשחק איתו בכל מיני סגנונות". ציון דרך לפישצ'ק, וגם: המבצר בצהוב-שחור

(גודל טקסט)

בורוסיה דורטמונד חוותה ערב קסום בסיגנל אידונה פארק אמש (שלישי), כשגברה 1:2 על פריז סן ז'רמן במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות. מדובר בתוצאה מאוד שבירה, שכן אם הצרפתים ישיגו בביתם 0:1 הם ימשיכו לשלב הבא, אבל הם עדיין לא חושבים על כך. זה היה עוד מופע של הקהל בצהוב-שחור שפוצץ את היציעים. שימו לב למספרים המפלצתיים של דורטמונד בביתה העונה: לא הפסידה בכל 17 משחקיה (13 ניצחונות), כבשה 51 שערים, ובליגת האלופות רשמה שלושה ניצחונות ותיקו (0:0 נגד ברצלונה). מי שכיכב אצל הצהובים-שחורים היה כמובן ארלינג הולאנד בן ה-19, שכבש צמד ופשוט לא מפסיק לחורר רשתות.

הנה לכם כמה מהנתונים המטורפים שלו: הולאנד הוא השחקן החמישי בלבד בהיסטוריה שכובש 10 שערים ויותר בעונה הראשונה בה הוא משתתף בטורניר אירופי. קדמו לו ג'אסט פונטיין בעונת 58/59, קלאודיו סולסר ב-78/79 וסאדיו מאנה ורוברטו פירמינו, שעשו זאת ב-17/18. בנוסף, הוא השחקן השני מתחת לגיל 20 שכובש מעל עשרה שערים ומעלה בליגת האלופות –  רק קיליאן אמבפה קדם לו. וזה לא הסוף. הנורבגי הוא הראשון אי פעם לכבוש עשרה שערים בקמפיין בודד של ליגת האלופות מתחת לגיל 20. 

כמו כן, הוא השחקן שכבש הכי מהר עשרה שערים בליגת האלופות. החלוץ האימתני עשה זאת בשבעה משחקים בלבד, שהם ארבע משחקים פחות מהכמות המשחקים המהירה ביותר שעשו זאת לפניו. רוצים עוד שיא? הוא השחקן הראשון בתולדות דורטמונד שכובש שער בהופעות הבכורה גם בבונדסליגה, גם בגביע הגרמני וגם בליגת האלופות.  למכונת השערים הזו יש כבר 40 שערים העונה ב-34 הופעות בלבד.
 


הולאנד חוגג עם שחקני דורטמונד (Stuart Franklin/Bongarts/Getty Images)

הכוכב הצעיר עצמו שהראה את כל האיכויות שלו, נבחר כמובן לאיש המשחק. הולאנד אמר:  "אני שמח שנבחרתי לאיש המשחק, אבל אני מרגיש שאני עדיין יכול להיות הרבה יותר טוב. אני צריך לשחק טוב יותר ברמה הגבוהה של ליגת האלופות. יש לנו עוד עבודה קשה כי התוצאה שעשינו היא מסוכנת ולפ.ס.ז' יש קבוצה חזקה מאוד שעדיין יכולה לעבור".

ומה היה למאמן לוסיאן פאברה להגיד? "אנחנו חייבים להישאר חיוביים למרות שספגנו שער מיותר. הגבנו בצורה טובה מאוד אחרי שספגנו את השוויון, השחקנים חיפשו את השער השני והשיגו אותו. המפתח עבורנו הוא הגנה טובה, כי אנחנו יודעים שבהתקפה תמיד יש לנו פתרונות. מה שחשוב זה לא להתגונן בחכמה". "הולאנד עבד קשה גם מבחינה הגנתית", שיבח המאמן את הכוכב שלו. "הוא עזר לנו מאוד. איתו אנחנו יכולים לשחק במספר סגנונות. החתמת אמרה צ'אן? הוא הציג יכולת טובה".

הקפטן, לוקאש פישצ'ק, הוסיף: "זה היה ניצחון פנטסטי. אנחנו יודעים שמחכה לנו עבודה לא קלה בפריז, אבל יש לנו נקודת פתיחה טובה. מעל הכל, אני גאה בהצגה שהאוהדים שלנו שוב סיפקו". פישצ'ק, שתיפקד היטב במערך שלושת הבלמים, רשם ציון דרך מרגש עם משחקו ה-350 במדי דורטמונד. מעבר לכך הוא השחקן הראשון שלה שמגיע ל-50 הופעות בליגת האלופות.


פאברה חוגג עם ג'יידון סאנצ'ו (ODD ANDERSEN/AFP via Getty Images)

 
"הוא שוב יורה. הכוכב הראשי של דורטמונד כבש צמד, היה כה קר רוח בשער השני ולא ויתר על תנועת היוגה המפורסמת שלו. שתי דקות בלבד אחרי השוויון של הצרפתים הוא שוב הגיע. הולאנד משגע את דורטמונד!" נכתב ב"בילד". "הרגע הגדול הבא של הולאנד שלח את דורטמונד לעמדה טובה לקראת הגומלין", סיכמו ב"קיקר" שם שיבחו את המאמן על כך שחזר על ה-11 מהניצחון האחרון וכן את יכולת המסירה של אשרף חכימי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי