ניימאר כעס בסיום המשחק, בצרפת ביקרו את פ.ס.ז': "עדיין בטראומה מהדחות העבר"

תומאס טוכל
תומאס טוכל | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

הברזילאי לא אהב את אי שיתופו במשחקים הקודמים: "רציתי לשחק אך המועדון פחד ואני סבלתי". טוכל הגיב לביקורות על ההרכב: "לא מתחרט". וראטי ייעדר מהגומלין

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

האם פריז סן ז'רמן שוב בדרך לסיים את דרכה בשלב מוקדם של ליגת האלופות? אלופת צרפת שנכנעה אתמול (שלישי) 2:1 לבורוסיה דורטמונד צריכה לחשוש והרבה מהדחה רביעית ברציפות בשלב שמינית הגמר. על אף שער השוויון הנאה לאחר שיתוף פעולה מוצלח של צמד הכוכבים קיליאן אמבפה וניימאר (13 שערים ב-16 הופעות בליגת האלופות), אלופת צרפת לא היטיבה לשחק. עם זאת, 0:1 קטן בגומלין ב-11 במרץ יספיק לה. ואם כבר הגומלין, היא תצטרך להסתדר ללא מרקו וראטי, הקשר האיטלקי הנהדר שספג צהוב וייעדר, בדיוק כפי שקרה לו לפני שנתיים נגד ריאל מדריד. גם המגן הבלגי תומא מונייר לא יוכל לסייע. הצרפתים ינסו להתנחם בכך שהם כבשו לפחות שער אחד בכל 31 משחקיהם האחרונים בליגת האלופות. 

בצרפת כמובן מתחו ביקורת והתנחמו רק בתוצאה הסופית: "למרות הביצועים הגרועים מאוד, הכל עוד אפשרי. פריז סבלה במשחק בו לא עשתה אף פעולה מסוכנת במחצית הראשונה", נכתב ב"לאקיפ". ב"לה פריזיאן" היו ביקורתיים אף יותר: "זה תמיד אותו דבר, אותם ההפסדים. אמבפה היה מבודד בהתקפה. המחויבות של השחקנים עדיין רחוקה ממה שנדרש בליגת האלופות. פריז עדיין בטראומה מההדחות הרצופות בשמינית הגמר. לא פחות משמונה שחקנים בהרכב היו חלק מההדחות נגד ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד בשנים האחרונות.

ואם כל זה לא מספיק, ניימאר מתח ביקורת בסיום: "רציתי לשחק, הרגשתי טוב אבל המועדון פחד", אמר השחקן על זמן היעדרותו מהמגרשים. "קשה להישאר ארבעה משחקים ללא דקות. לצערי זו לא הייתה הבחירה שלי. זה היה משהו מהמועדון, הרופאים, הם קיבלו את ההחלטה. זה לא מצא חן בעיניי. המועדון פחד ואני סבלתי מכל הבחינות בסופו של דבר".


ניימאר חוגג עם אמבפה. הכוכב הברזילאי כעס (SASCHA SCHURMANN/AFP via Getty Images)

אחת השאלות הגדולות ערב ההתמודדות הייתה איך ימצא תומאס טוכל מקום לכל כוכבי ההתקפה שלו. הוא החליט לשחק בשלושה בלמים כאשר אידריסה גווייה שיחק ומרקיניוס צוות כבלם, מאורו איקרדי סופסל ואפילו לא שותף כמחליף. "אין לי חרטות על איך ששיחקנו", הבהיר תומאס טוכל. "אני זה שלוקח את ההחלטות לפני המשחק ואני לוקח אחריות על ההפסד. אף אחד לא יכול להגיד בדיעבד מה היה קורה אם היינו עולים בצורה אחרת. הצורה ששיחקנו בה הייתה אמורה לתת לנו את האופציה לשלוט במשחק ולתקוף גבוה".   נציין כי פ.ס.ז' הפסידה בשישה מ-24 משחקיה במערך שלושה בלמים, כמו מספר הפסדיה ב-71 המשחקים הנותרים בהם שיחקה במערך של ארבעה שחקני הגנה.

המאמן המשיך: "אני יודע שאם התוצאה לא מושלמת אז קל להגיד אחרי המשחק שזו הייתה טעות לבחור בהרכב כזה. גם קבוצות אחרות הפסידו באצטדיון של דורטמונד, זה יכול לקרות. היה חסר לנו סבלנות וטיימינג בהתקפה, לא הצלחנו ללחוץ כמו שתכננו ולהחזיק מספיק בכדור. הרגשתי שאנחנו משחקים עם קצת פחד, פחד לטעות". על הולאנד אמר: "יש לו נוכחות פיזית רצינית, הוא מהיר ותמיד מחפש ללכת לעומק ולכיוון השער. אני חושב שעשינו עליו הגנה טוב ברוב שלבי המשחק".

 
מרקיניוס הברזילאי הוסיף: "שלטנו במחצית הראשונה, אבל לא היינו מספיק אינטנסיביים עם הכדור ובלעדיו ולכן לא הגענו למצבים. עשינו הרבה דברים בצורה רעה ודורטמונד ניסתה לנצל את הטעויות שלנו. השער שהשגנו חשוב מאוד לגומלין וניתן הכל כדי לעבור".


מרקו וראטי מול אמרה צ'אן. האיטלקי ייעדר מהגומלין  (TOBIAS SCHWARZ/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי