מסתמן: לא יתקיימו משחקי גומלין מרבע הגמר בליגת האלופות

ליאו מסי, לורנצו אינסינייה
ליאו מסי, לורנצו אינסינייה | Francesco Pecoraro/Getty Images

ביום שלישי צפויות להתקבל הכרעות על עונת הכדורגל באירופה כולה, במוקד המפעלים האירופיים שעשויים להשתנות בשל לוח הזמנים הצפוף. גם בליגה האירופית לא ימשיכו בשיטה של בית וחוץ בשלב שמונה האחרונות

(גודל טקסט)

ביום שלישי הקרוב יתכנסו בכירי ענף הכדורגל באירופה, יותר נכון הם ייערכו שיחת וידיאו במטרה לדון בהמשך עונת הכדורגל, ואז גם צפויה להתקבל ההחלטה על דחיית אליפות אירופה בשנה. הסיבה? זה לא רק החשש שהתפשטות נגיף הקורונה לא תיעצר ותימנע את פתיחת היורו ביוני הקרוב, אלא שליגות רבות לא יצליחו להגיע לסיומן, בתקווה שהדבר יתאפשר כבר בחודש הבא, אם לא יידחה הטורניר.

אמש (שישי) פיפ"א כבר הודיעה כי היא ממליצה לבטל את פגרת הנבחרות בסוף חודש מרץ ולדחות את משחקי הנבחרות וקבעה כי מועדונים לא מחויבים לשחרר את השחקנים לנבחרות השונות ושגם השחקנים עצמם יכולים לסרב ולא ייפגעו מכך, אבל גם אם יידחו משחקי הנבחרות ומכאן שגם יורו 2020 ייערך רק שנה מאוחר יותר, יהיה עליהם למצוא פתרון לסיום המפעלים האירופיים.

באנגליה מוצאות את עצמן קבוצות כמו מנצ'סטר סיטי עם ארבעה משחקים חסרים להשלים, גם באיטליה נעשית עבודה קשה מאוד כדי למצוא פתרון שיאפשר את סיום העונה ואף הציעו פלייאוף שבמסגרתו ישחקו הקבוצות כל שלושה ימים, אבל העובדה שגם צריכים להיערך משחקי הגביע בכל מדינה ובעיקר המפעלים האירופיים שמצריכים משחקי בית וחוץ במדינות שונות, היא שמסבכת את המצב.

לכן, הבוקר (שבת) החלו דיווחים על כך שביום שלישי צפויה להתקבל ההחלטה שמשלב רבע הגמר יוכרעו המשחקים במתכונת של משחק אחד בלבד, כשהמארחת תיקבע על ידי הגרלה או שמלכתחילה כל המשחקים ייערכו באצטדיונים ניטרליים. כידוע, בליגה האירופית נערכו שישה משחקים בשלב שמינית הגמר ושם עוד יש צורך להשלים את מפגשי הגומלין וכן לקיים את המשחקים בין סביליה לרומא ובין אינטר לחטאפה ואילו בליגת האלופות יש לערוך את משחקי הגומלין בין באיירן מינכן לצ'לסי, ברצלונה לנאפולי, יובנטוס לליון ובין מנצ'סטר סיטי לריאל מדריד.


דה בריינה בברנבאו. משחק אחד בלבד מרבע הלאה ואילך? (David Ramos/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי