רשמי: במקרה של ביטול הליגות, כרטיסים לאירופה יחולקו לפי ממוצע הנקודות

שון גולדברג , דולב חזיזה
שון גולדברג , דולב חזיזה | מאור אלקסלסי

אופ"א קבעה כי הגביעים לא יעניקו מקום במפעלים הבינלאומיים וההעפלה אליהם תהיה על פי הישגים ספורטיביים. המשמעות: מכבי חיפה, בית"ר ובאר שבע יעלו לליגה האירופית. וגם: יורו 2020 לא ישנה את שמו

(גודל טקסט)

חברי הדירקטוריון של אופ"א קיימו היום ועידה (חמישי) והודיעו כי אחת ההחלטות שהתקבלו היא שבמקרה של אי השלמת הליגות, הכרטיסים למפעלים האירופיים יחולקו לפי ממוצע הנקודות למשחק של כל קבוצה בליגות בהן אין שוויון בין כמות המשחקים של כל קבוצה עד לעצירת הפעילות, כאשר הגביעים לא יעניקו מקום בליגה האירופית.

המשמעות לגבי ליגת העל היא שמכבי תל אביב תשתתף במוקדמות ליגת האלופות, בעוד מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר שבע יהיו במוקדמות הליגה האירופית. מי שייפגעו מכך הן הפועל תל אביב, בני יהודה ומכבי פתח תקווה, שהעפילו לחצי גמר הגביע והייתה להן הזדמנות להשיג כרטיס לאירופה.

בכל מקרה, אופ"א מתכוונת לעשות הכל כדי להשלים את הליגות עד סוף חודש יולי, מה שישאיר מספיק זמן להכרעת ליגת האלופות והליגה האירופית באוגוסט, כאשר לפי הדיווחים האחרונים בנושא, ההתאחדות האירופית מתכננת לקיים את גמר הצ'מפיונס ליג ב-29 באוגוסט. ישנו גם המקרה של הליגה ההולנדית שאינה צפויה להתחדש, מה שעלול לגרוש עונש מצד אופ"א שכבר הודיעה כי ליגות שלא ישלימו את העונה לא יקבלו כרטיסים למפעלים הבינלאומיים.

בנושא אחר, עוד קבעה אופ"א כי למרות דחיית יורו 2020 בשנה, שמו לא ישתנה. הסיבות לכך הן שאופ"א רוצה לשמור על החזון שלה שהתכוונה לציין הקיץ 60 שנה לטורניר הראשון שהתקיים בצרפת ב-1960, וגם השם המקורי ישמש תזכורת לתקופה הקשה שנגמרה בעקבות נגיף הקורונה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי