סלטיק צפויה לספוג קנס כבד: "איך עבדה מסוגל להישאר במועדון כזה?"

play
אוהדי סלטיק | Craig Foy - SNS Group / Contributor
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.10 06:49

אופ"א צפויה להעניש את המועדון בעקבות מפגן התמיכה בפלסטינים, אבל גם ברנדן רוג'רס כבר שותק, ובסקוטלנד תוהים: "תארו לכם מה עובר לעבדה בראש"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

אוהדי סלטיק מאז ומתמיד נחשבו לפרו-פלסטינים, אבל התמיכה הבלתי מסויגת שלהם בעזתים מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, כבר הפכה לתופעה של ממש. אמש (רביעי) התופעה המכוערת הגיעה לשיאה כשהאוהדים בגלזגו הניפו אלפי דגלי פלסטין, במפגן תמיכה יוצא דופן לפני ובמהלך משחק ליגת האלופות מול אתלטיקו מדריד.

ארגון "הבריגדות הירוקות", ארגון האולטראס של אוהדי סלטיק שכבר הספיק לנהל בימים האחרונים מלחמה תקשורתית עם שחקן הקבוצה בעבר ניר ביטון, הכין תפאורה מיוחדת כחלק מהמפגן, כשיצר דגל פלסטין מפלקטים. אבל אלפי דגלי פלסטין שהונפו ביציעים הוכיחו שלא מדובר רק בקומץ קטן של אוהדים.

"תארו לכם מה עובר בראש לליאל עבדה", תהו אמש בסקוטלנד, למרות ששחקן הכנף הישראלי פצוע ולא יכלל בסגל בתקופה הקרובה. עבדה לא נכח אתמול באצטדיון, אבל תומכי ישראל ברשתות החברתיות כבר תוהים "איך הוא מסוגל להישאר במועדון כזה", וקוראים לו לעזוב.

קיוגו פורוהשי, שחקן סלטיק
קיוגו הקפיץ את הסלטיק פארק שהתמלא באלפי דגלי פלסטין | רויטרס
אוהדי סלטיק מניפים דגלי פלסטין
דגלים רבים הונפו בנוסף לתפאורה, בניגוד לבקשת המועדון. אוהדי סלטיק נגד אתלטיקו | רויטרס

אופ"א צפויה להעניש את סלטיק על התנהגות אוהדיה, למרות שהמועדון ניסה למנוע את המפגן פרו פלסטיני ביציעים, וקרא לאוהדים לא להניף דגלים. לפני שבע שנים נקנסה סלטיק בכ-8,000 ליש"ט על הנפת דגלי פלסטין במשחק נגד הפועל באר שבע, והפעם – מעריכים בסקוטלנד – הקנס יהיה גבוה בצורה משמעותית, בשל הנסיבות המיוחדות.

כך או כך, למרות ההתנהלות המקוממת של האוהדים, בסלטיק חוששים לגנות אותם באופן פומבי. מאמן הקבוצה ברנדן רוג'רס, שבשבוע שעבר עוד הביע תמיכה בליאל עבדה ומתח ביקורת מרומזת על הקהל כשאמר ש"כל אוהד אמיתי של סלטיק תומך בו", נשמע אתמול אחרת. בסיום הוא נשאל על החשש מהעונש שיספוג המועדון כתוצאה מהמפגן הפרו-פלסטיני, והתחמק ואמר: "אני דואג אך ורק מעניינים שקשורים לכדורגל". כשהמראיין לחץ ושאל על כך בפעם השנייה, רוג'רס שוב התחמק מתשובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי