מטח באלופות: 0:2 לארסנל על פ.ס.ז', 0:4 לאינטר על הכוכב האדום

play
קאי האברץ שחקן ארסנל חוגג שער | GettyImages, Julian Finney
תיקתקנו, 1.10 – סיכום אירועי היום בספורט 06:08

האברץ (20) וסאקה (35) העניקו לתותחנים ניצחון ראשון, גלזר ספג מכדור חופשי אדיר של צ'לחנוילו (11) וגם מארנאוטוביץ' (60), מרטינס (71) וטארמי (81 בפנדל). ברצלונה חגגה ב-0:5 על יאנג בויז ושיתפה את דה יונג, מנצ'סטר סיטי טיילה בברטיסלבה ושביעייה לדורטמונד

(גודל טקסט)

המחזור השני של ליגת האלופות נמשך הערב (שלישי) ואחרי שאוסקר גלוך ורד בול זלצבורג הושפלו גם נגד ברסט, הגיעה המנה העיקרית עם שבעה משחקים וחגיגת שערים.

במשחק המרכזי ארסנל גברה 0:2 על פריז סן ז'רמן, בזמן שברצלונה חגגה על יאנג בויז עם 0:5 וקיבלה את פרנקי דה יונג בחזרה, עומרי גלזר והכוכב האדום חטפו רביעייה בסן סירו מאינטר, מנצ'סטר סיטי טיילה ב-0:4 בסלובקיה על סלובן ברטיסלבה ובורוסיה דורטמונד כבשה שבעה שערים נגד סלטיק.

קאי האברץ שחקן ארסנל כובש נגד פריז סן ז'רמן
האברץ התרומם מצוין והכניע את דונארומה שתפס אוויר | אימג'בנק GettyImages
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל חוגג שער
סאקה הכפיל עוד לפני המחצית | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

ארסנל – פריז סן ז'רמן 0:2

התותחנים התקשו מאוד במחזור הפתיחה ואלמלא יכולת אדירה בין הקורות של דויד ראיה, זה היה קרוב להסתיים גם בניצחון של אטאלנטה. היום, אחרי הדרמה הגדולה נגד לסטר בשבת בפרמיירליג, סגנית אלופת אנגליה שוב נראתה במיטבה, העמידה הגנה חזקה וניצחה את פריז סן ז'רמן, עם קצת עזרה מהשוער ג'אנלואיג'י דונארומה – בדקה ה-20 השוער האיטלקי תפס האוויר וקאי האברץ הקדים אותו ונגח פנימה, כעבור רבע שעה בוקאיו סאקה הרים לרחבה כדור שטייל בין כולם ופגש את הרשת. התוצאה לא השתנתה וארסנל חגגה ניצחון ראשון העונה באלופות, בעוד פריז סן ז'רמן, אחרי ניצחון דחוק על ג'ירונה במחזור הראשון, עם מעידה ראשונה.

דקה 20: גול! 0:1 לארסנל. טרוסאר ליהטט על קו שמאל, הרים לרחבה ודונארומה שיצא לכדור תפס אוויר – האברץ הקדים אותו ונגח לרשת החשופה.

דקה 35: גול! 0:2 לארסנל! סאקה ניגש לכדור חופשי מצד ימין, הרים כדור מסוכן שעבר בין כולם ברחבה ופגש את הרשת של דונארומה, לו היה חלק גם הפעם בשער.

דקה 53: איזו החמצה של מרטינלי! הברזילאי נותר לבד מול דונארומה ובעט וולה מתוך הרחבה באחד על אחד, השוער סיפק הצלת ענק ומנע שער.

דקה 66: קאנג-אין הרים לרחבה כדור חופשי, ז'ואאו נבס מזווית קשה נגח ונעצר במשקוף.

רוברט לבנדובסקי עם לאמין ימאל שחקני ברצלונה חוגגים
שער קל ומהיר. לבנדובסקי וימאל חוגגים | אימג'בנק GettyImages, David Ramos
שחקן ברצלונה איניגו מרטינס
איניגו מרטינס חוגג שער בכורה בברצלונה | אימג'בנק GettyImages

ברצלונה – יאנג בויז 0:5

רצף הניצחונות של ברצלונה בליגה הספרדית נעצר על שבעה בעקבות ההפסד 4:2 לאוסאסונה בשבת, אבל היום מול אלופת שוויץ זה לא היה כוחות. האנזי פליק השיב ל-11 את ראפיניה ולאמין ימאל והחגיגה הקטאלנית החלה בשלב מוקדם. כבר בדקה השמינית רוברט לבנדובסקי דחק מקרוב, ראפיניה הכפיל בדקה ה-34 בחלוף שלוש דקות איניגו מרטינס נגח את שערו הראשון במדי בלאוגרנה. הבלם גם בישל במחצית השנייה את השני של לבנדובסקי ומוחמד עלי קמארה, אקס הפועל רעננה, הבקיע שער עצמי מביך שקבע 0:5 לברצלונה בסיום. פליק במהלך המשחק העלה מהספסל את אנסו פאטי ופרנקי דה יונג, שניים שחסרו מאוד לברצלונה – בוודאי הקשר ההולנדי שערך את הופעת הבכורה העונה.

דקה 8: גול! 0:1 לברצלונה. ראפיניה ספק ניסה לבעוט ספק הוציא רוחב, לבנדובסקי היה במקום הנכון ודחק מרחבת החמש את ה-0:1 של הקטלאנים.

דקה 34: גול! ראפיניה עם ה-0:2 של ברצלונה. פדרי עבר שחקן ומתוך הרחבה בעט כדור חזק, שפגע בשני שחקני הגנה של יאנג בויז והגיע אל ראפיניה שממש מקרוב הבקיע בקלות.

דקה 37: גול! ברצלונה מטיילת מול השוויצרים. פדרי הרים כדור חופשי, איניגו מרטינס בחופשיות ובעוצמה נגח את ה-0:3 וחגג את שערו הראשון במדי ברצלונה.

דקה 51: גול! צמד ללבנדובסקי, 0:4 לברצלונה. ראפיניה הרים קרן מימין, מרטינס עם הראש העביר לצד שני ולבנדובסקי שוב רק נגע בכדור בדרכו לרשת.

דקה 81: גול! 0:5 לברצלונה. קמארה, אקס הפועל רעננה, לא הגיע לכדור רוחב של באלדה והבקיע לשערו שלו.

פרנקי דה יונג שחקן ברצלונה
בכורה העונה. דה יונג נגד יאנג בויז | GettyImages, David Ramos
עומרי גלזר, שוער הכוכב האדום בלגרד
גלזר לא יכול היה להתמודד עם הכדור החופשי של הטורקי | אימג'בנק GettyImages

אינטר – הכוכב האדום בלגרד 0:4

שני מפגשים היו בין הקבוצות בעבר, אי שם ברבע גמר המפעל ב-1981. המשחק הראשון בסן סירו הסתיים בתיקו, אך בגומלין אינטר המשיכה לשלב חצי הגמר עם 0:1 קטן בבלגרד. הערב זה היה משחק במעמד צד אחד במילאנו, בו אינטר חגגה על עומרי גלזר וחבריו. השוער הישראלי ספג כבר אחרי 11 דקות מכדור חופשי של הקאן צ'לחנוילו הטורקי ולאחר מכן הוציא כדורים מהרשת גם ממרקו ארנאוטוביץ', לאוטרו מרטינס – לשניהם בישל מהדי טארמי – והאיראני התכבד בעצמו בכיבוש השער האחרון בפנדל בדקה ה-81.

דקה 5: ארנאוטוביץ' הכניע את גלזר בנגיחה, אבל היה בנבדל ברור והקוון מיד הניף את הדגל, כך שהשער נפסל בצדק.

דקה 11: גול! גלזר שוב ספג והפעם השער אושר. צ'לחנוילו בעט כדור חופשי אדיר מכ-20 מטר לפינה הרחוקה, הישראלי אולי לא סגר את הפינה מספיק טוב, אבל כך או אחרת הכדור פגע בקורה ונכנס וכנראה שלא היה לו סיכוי גם כך. 0:1 לאינטר.

דקה 60: גול! השני של אינטר. טארמי חטף כדור ברחבה והוציא רוחב לארנאוטוביץ', שנשאר לבד מול גלזר וכבש ללא קושי.

דקה 71: גול! לאוטרו מרטינס המחליף הבקיע גם כן. טארמי שוב חטף כדור בסמוך לרחבה, הפעם מסר לארגנטינאי שהכניע את הישראלי – גלזר נגע בכדור, שעבר בין רגליו ונכנס.

דקה 81: גול! טארמי שוב עם מסירה גדולה מצא את לאוטרו מרטינס, שהוכשל ברחבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. טארמי ניגש לבעיטה וגלזר ספג גם מרגלי האיראני.

פיל פודן שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער
חזר להרכב וכבש. פודן לא מסתיר את שמחתו | אימג'בנק GettyImages, Christian Bruna

סלובן ברטיסלבה – מנצ'סטר סיטי 4:0

האלופה הסלובקית לא הצליחה אפילו לדגדג את אלופת אנגליה. בלי רודרי, אוסקר בוב, נתן אקה וקווין דה בראונה, אבל עם ארלינג הולאנד, פיל פודן, ז'רמי דוקו וסאביניו בהרכב, זה נגמר בניצחון מוחץ. רבע שעה מהפתיחה האנגלים כבר הובילו בשני שערים, הולאנד כבש את הראשון שלו העונה במפעל במחצית השנייה וגם ג'יימס מקאטי מצא את הרשת.

דקה 8: גול! 0:1 למנצ'סטר סיטי. כדור חוזר ניתז אל גונדואן, שמכ-16 מטר בעט וולה מהאוויר, הכדור פגע בדרך בשחקן של ברטיסלבה וחדר פנימה.

דקה 15: גול! סיטי כבר ב-0:2. דוקו נכנס לרחבה וזיהה את פודן לבד, האחרון עצר את הכדור בחופשיות וירה לרשת.

דקה 58: גול! הולאנד עם שערו הראשון העונה בליגת האלופות. ריקו לואיס מצא אותו בכדור עומק, הוא רץ לבד לשער, עבר את השוער והבקיע.

דקה 74: גול! הרביעי של סיטי. הפעם פודן על תקן המבשל, עם צ'יפ גדול לג'יימס מאקטי.

ויקטור בוניפייס חלוץ לברקוזן
בונפייס הכריע | אימג'בנק GettyImages
חלוץ מילאן סמואל צ'וקווזה
מילאן עדיין ללא נקודות באלופות | אימג'בנק GettyImages

באייר לברקוזן – מילאן 0:1

הרוסונרי קיבלו הגרלה לא פשוטה עם שני משחקים ראשונים במפעל נגד שתיים מהטובות באירופה ואם במחזור הראשון הם נכנעו בביתם 3:1 לליברפול, הפעם הם התארחו אצל אלופת גרמניה. את השער היחיד בהתמודדות העיקשת כבש ויקטור בוניפייס, שבדקה ה-51 מקרוב השלים מהלך קבוצתי נפלא עם כדור ברשת וסידר לבאייר ניצחון שני אחרי 0:4 קליל על פיינורד במחזור הראשון.

דקה 51: גול! 0:1 לבאייר לברקוזן. התקפה משובחת של הגרמנים הובילה לשער היתרון מבעיטה של ויקטור בוניפייס, שלמעשה מרחבת החמש נותר לו רק להרעיד את הרשת.

קארים אדיימי בורוסיה דורטמונד
שלושער וסחיטת פנדל עוד לפני המחצית. אדיימי חוגג | אימג'בנק GettyImages

בורוסיה דורטמונד – סלטיק 1:7

שתי הקבוצות פתחו נהדר את העונה האירופית וקשה היה להאמין שזה יסתיים בשבעה שערים. זה היה משחק מטורף, בו הובקעו שלושה שערים כבר ב-11 הדקות הראשונות. סלטיק עוד השיבה במהרה לשער גרמני מהיר וחזרה ל-1:1 בדקה השביעית, אבל אז החלה ההצגה של קארים אדיימי, שהשלים שלושער עוד לפני המחצית וגם סחט פנדל שסרו גיראסי תרגם לשער בדרך ל-1:5 בהפסקה. מופע האימים של קספר שמייכל והגנת אלופת סקוטלנד נמשך וזה נגמר ב-7:1 משפיל במיוחד, אחרי שהם מחצו 1:5 את סלובן ברטיסלבה במחזור הראשון. דורטמונד עם מאזן מושלם, החלה את הקמפיין עם 0:3 בבלגיה על קלאב ברוז'.

דקה 7: גול! גיטנס עבר את שמייכל בקלות והוכשל על ידו, הדני ספג כרטיס צהוב ומיד לאחר מכן גם ספג את ה-1:0 מבעיטה מדויקת של אמרה ג'אן מ-11 מטר.

דקה 9: גול! סלטיק עם שוויון בזק. אנגלס השאיר מאחוריו את שחקני ההגנה בצהוב שחור ומצא את דאיזן מאדה מול השער. 1:1 מהיר.

דקה 11: גול! הקצב המטורף נמשך ושוב דורטמונד מובילה. כדור עומק של ברנדט מצא את אדיימי, שדהר לשער ובאחד על אחד הכניע את שמייכל. 1:2 לדורטמונד.

דקה 29: גול! דורטמונד כבר ב-1:3 וזהו שוב אדיימי, שהפעם מזווית קשה ירה לחיבורים הקרובים אחרי שזיהה ששמייכל לא סוגר את הפינה.

דקה 40: גול! החגיגה נמשכת והפעם זהו גיראסי שהצטרף אליה עם פנדל חזק ומדויק לפינה השמאלית. 1:4. אדיימי היה זה שהוכשל.

דקה 43: גול! 1:5 לדדורטמונד! אדיימי חטף כדור על סף הרחבה, מיד בעט לפינה הקרובה ושמייכל לא יכול היה להושיע. שלושער אדיר לאדיימי.

דקה 66: גול! ההשפלה של סלטיק נמשכת וזהו גיראסי עם השני שלו. הגנת סלטיק איבדה בשלומיאליות, שלוטרבק חטף, נכנס עם הכדור לרחבה והשאיר לגיראסי שעוד היתל בסקיילס לפני שכבש את ה-1:6.

דקה 79: גול! דורטמונד עם 1:7! פליקס מצ'ה כבש בבעיטה חדה ומדויקת לפינה הרחוקה, שמייכל רק הסתכל על הכדור טס לשער.

ירדי סחאוטן שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער
גיוקרס בינתיים לא מצא את הרשת, סחאוטן דווקא כן | אימג'בנק GettyImages, NICOLAS TUCAT/AFP

פ.ס.וו איינדהובן – ספורטינג ליסבון 1:1

בזירה המקומית האלופה ההולנדית עם מאזן מושלם של שבעה ניצחונות בשבעה משחקים, אך במחזור הפתיחה היא הפסידה ליובנטוס החזקה. הערב היא הייתה קרובה לניצחון הודות לשער מהיר של ירדי סחאוטן בדקה ה-15, אבל ספורטינג ליסבון הצליחה לחלץ נקודה יקרה אחרי שגברה על ליל במחזור הראשון. אמנם ויקטור גיוקרס לא הבקיע משחק שני ברציפות – אחרי שלפני כן כבש בכל המשחקים העונה בליגה ובליגת האלופות – אבל דניאל ברגאנסה קבע חלוקת נקודות דרמטית בדקה ה-83.

דקה 15: גול! 0:1 לפ.ס.וו. סחאוטן הניף את הרגל מחוץ לרחבה וכדור אדיר שלו פגש את הרשת.

דקה 83: גול! ההולנדים עם שוויון דרמטי. דניאל ברגאנסה ביצע תנועה נהדרת למרכז הרחבה ומהאוויר איזן.

משחקי יום רביעי בליגת האלופות

שחטאר דונייצק – אטאלנטה (19:45) ג'ירונה – פיינורד (19:45) בנפיקה – אתלטיקו מדריד (22:00) ליברפול – בולוניה (22:00) ר.ב. לייפציג – יובנטוס (22:00) ליל – ריאל מדריד (22:00) שטורם גראץ – קלאב ברוז' (22:00) אסטון וילה – באיירן מינכן (22:00) דינמו זאגרב – מונאקו (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי