ראפיניה לה קומדיה: שלושער לברזילאי, 1:4 לברצלונה על באיירן

הקטלאנים הפסידו שישה משחקים ברציפות לבווארים מאז 2014/15, למעשה מאז שהושפלו 8:2 ברבע הגמר ב-2020 אפילו לא כבשו מול הגרמנים. עם פליק על הקווים, לבנדובסקי שכבש ולא חגג ובעיקר ראפיניה שכיכב עם שלושער, הם אותתו שלקלאסיקו בשבת נגד ריאל הם מוכנים

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

מעט קבוצות נפגשו כל כך הרבה פעמים לאורך ההיסטוריה של ליגת האלופות כמו ברצלונה ובאיירן מינכן, ועוד יותר נדיר – בוודאי ברמות האלה – זה שקבוצה אחת שולטת ומנצחת משחק אחר משחק. הערב (רביעי), במשחק המרכזי של המחזור השלישי בליגת האלופות, ברצלונה נקמה על ששת ההפסדים הרצופים עם 1:4 מרשים, שמאותת לכל מועדוני הצמרת ובעיקר לריאל מדריד לקראת הקלאסיקו בשבת – אנחנו כאן, ואנחנו מוכנים לכל אתגר.

בכל המפגשים בין ברצלונה לבאיירן מינכן מאז חצי גמר ליגת האלופות ב-2014/15, ידה של באיירן מינכן הייתה על העליונה. עברו לא מעט שנים מאז הניצחון של הבווארים בחצי גמר המפעל ב-2015 ועד ה-2:8 הבלתי נשכח ברבע הגמר ב-2019/20 ומאז היו עוד ארבעה משחקים, שבהם ברצלונה אפילו לא הצליחה להבקיע והפסידה את כולם על האפס. כאמור, היום הרצף העגום של הקטלאנים הגיע לסיומו.

פרמין לופס עלה להופעת בכורה עונתית בהרכב לאחר שהחמיץ את תחילת העונה בשל פציעה והחזיר להאנזי פליק עם שני בישולים גדולים, הראשון עוד בדקה הראשונה של ההתמודדות לראפיניה. הברזילאי הוא גיבור המשחק, בו כבש שלושער והעלה את מאזנו העונה למעורבות ב-15 שערים ב-13 משחקים. נתון יוצא דופן בעונה גדולה. גם רוברט לבנדובסקי הלוהט העלה את מאזנו ל-15 שערים העונה וכבש לראשונה במדי ברצלונה מול האקסית, אבל לא חגג את השער. הארי קיין עוד איזן זמנית בדקה ה-18, עשר דקות אחרי ששער שלו נפסל ב-VAR בגלל נבדל, אבל מעבר לכך באיירן לא עשתה הרבה ונחלה הפסד שני באלופות אחרי ה-1:0 לאסטון וילה במחזור הקודם. ברצלונה, כזכור, נכנעה במחזור הראשון למונאקו ולאחר מכן מחצה 0:5 את יאנג בויז.

ראפיניה, קשר ברצלונה
הברזילאי מעורב ב-15 שערים ב-13 משחקים העונה | רויטרס
ראפיניה ברצלונה עוקף את מנואל נוייר שוער באיירן מינכן
ראפיניה עוקף את נוייר ומגלגל לרשת | GettyImages

מהלך המשחק

דקה 1: גול! איזו פתיחה! בדיוק דקה משריקת הפתיחה, 0:1 לברצלונה. פרמין לופס זיהה את ראפיניה מבצע תנועה חכמה לרחבה, מצא אותו בין הבלמים והברזילאי עקף את נוייר וגלגל לרשת.

דקה 10: מולר הרים כדור נפלא לקיין שנגח לפינה הרחוקה והכניע את פנייה, אבל הוא נתפס בנבדל קטן, צוות ה-VAR התערב והשער נפסל.

הארי קיין באיירן מינכן
שני שערים תוך 18 דקות, השני אושר. קיין | אימג'בנק GettyImages
שחקני באיירן מינכן חוגגים עם הארי קיין
קאמבק מהיר של הבווארים | אימג'בנק GettyImages

דקה 18: גול! הקצב המצוין בברצלונה נמשך. גנאברי העביר רוחב למרכז הרחבה, קיין שוב ניצב לבד מול פנייה, כבש בנגיעה והפעם השער אושר. 1:1 במונז'ואיק.

דקה 26: השוויון של הבווארים העיר את ברצלונה ולבנדובסקי כמעט מצא את הרשת אחרי מסירה מראפיניה, אבל הכדור חלף ליד הקורה ויצא.

רוברט לבנדובסקי, חלוץ ברצלונה
לבנדובסקי כובש, ולא חוגג לאחר מכן | רויטרס

דקה 36: גול! ברצלונה שבה ליתרון. פרמין לופס שוב אחראי על הבישול, הפעם אחרי שניצל שגיאה קשה של קים מין-ג'ה שניסה לנגוח לאחור, הקשר מסר ללבנדובסקי והחלוץ הלוהט בנגיעה מצא את הרשת החשופה ולא חגג את השער מול האקסית. שחקני באיירן מינכן דרשו עבירה על הבלם הדרום קוריאני, צוותי השיפוט חשבו אחרת.

דקה 45: גול! 1:3 לברצלונה, צמד לראפיניה. הברזילאי קיבל כדור באגף שמאל, יצא לדריבל מרהיב ובסופו של דבר בעט כדור בין הרגליים של אופמקאנו היישר לפינה הרחוקה של נוייר, שזינק ולא הצליח להדוף. הקטלאנים בטירוף והרצף העגום מול באיירן מתקרב לסיומו.

ראפיניה, קשר ברצלונה
משחק שיא לראפיניה | אימג'בנק GettyImages

דקה 50: אוליסה ניסה להבקיע מתוך הרחבה ונבלם, הכדור חזר אל פלהיניה שבעט החוצה.

דקה 56: שלושער לראפיניה! הברזילאי בלתי ניתן לעצירה. הפעם הוא קיבל כדור מלאמין ימאל ומקצה הרחבה בעט כדור שטוח לפינה הרחוקה, נוייר גם הפעם לא יכול היה להושיע וברצלונה ב-1:4.

דקה 75: פליק כבר עם הראש בקלאסיקו נגד ריאל מדריד בשבת. ראפיניה ירד לקול תשואות הקהל, דני אולמו נכנס במקומו.

דקה 82: כמעט החמישי של ברצלונה, אבל ללבנדובסקי חסרו סנטימטרים ספורים כדי לדחוק את הכדור המצוין שהכניס ימאל.

כאמור, בשבת ברצלונה תתמודד נגד ריאל מדריד באל הקלאסיקו הגדול בספרד. באיירן מינכן תנסה להתאושש מההפסד במשחק חוץ נגד בוכום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי