"אופ"א איבדה את השליטה": ביקורת על קבלת הערעור של סיטי

אופ"א
אופ"א | FABRICE COFFRINI/AFP via Getty Images

ההחלטה לבטל את עונש ההשעיה של התכולים התקבל בזעם רב על ידי לא מעט גורמים ובראשם נמצא נשיא לה ליגה חאבייר טבאס: "בית הדין הגבוה לספורט אינו עומד בסטנדרט"

(גודל טקסט)

בחודש פברואר הייתה תחושה שאופ"א סוף סוף מוכנה להילחם מול המועדונים הגדולים שעוברים על חוקי הפייר פליי עם השעייתה של מנצ'סטר סיטי מליגת האלופות בשתי העונות הבאות. אולם, היום בשעות הבוקר (שני) נודע לתכולים כי הערעור שלהם ל-CAS התקבל וכך בוטל לחלוטין עונש ההשעיה של סיטי ואפילו הקנס שעמד ל-30 מיליון יורו הופחת ל-10 בלבד.

בעקבות כך, ההתאחדות האירופית ובית הדין הגבוה לספורט חטפו מכה תדמיתית קשה, שגורמת לתהייה לגבי משמעותו של חוק הפייר פליי הפיננסי. הפרשן האנגלי המוערך גארי ליניקר צייץ: "קשה לראות כיצד חוקי הפייר פליי של אופ"א יכולים להמשיך לשרוד. למעשה איך אופ"א תשרוד את ההשלכות".

גם נשיא מנהלת הליגה הספרדית חאבייר טבאס לא נשאר חייב: "עלינו להעריך מחדש האם CAS הוא הגוף המתאים ביותר אליו ניתן לערער על החלטות כאלה. שוויץ היא מדינה עם היסטוריה גדולה של בוררויות ונראה שבית הדין הגבוה לספורט אינו עומד בסטנדרט".

פפ גווארדיולה | Julian Finney/Getty Images

אחד המומחים הגדולים בבריטניה בתחום הפיננסי בכדורגל קירן מגווייר, התייחס לסוגיה הבעייתית וכמו לא מעט אחרים, גם הוא מנבא שחורות לרגולציה הבעתית של אופ"א: "אני חושב שמעכשיו אופ"א איבדה סופית את השליטה שלה בנושא הכספי. אני מאמין שהפייר פליי הפיננסי ימשיך לעבוד במתכונת מסוימת, אך נראה שניסיונות לשוויון כבר לא נראים באופק. אופ"א איבדה סופית את האמינות שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי