צעירה אבל שולטת: הכירו את היריבה של מכבי ת"א

שחקני ריגה חוגגים | PressFocus/MB Media / Contributor

ריגה הוקמה בסך הכל לפני חמש שנים אך כבר הפכה לאימפריה מקומית עם שתי אליפויות רצופות ואולי תואר נוסף העונה. בשנה שעברה נעצרה ע"י קופנהאגן בפלייאוף הליגה האירופית

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לפני דקות אחדות הסתיימה הגרלת הסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות. אחרי שנתיים לא מוצלחות באירופה, האלופה מכבי תל אביב, עדיין ללא מאמן, הוגרלה נגד ריגה הלטבית.

ריגה אולי הקבוצה "הצעירה" מכולם. המועדון הוקם סופית בשנת 2015 אחרי איחוד של שתי קבוצות העיר – קראמבה ריגה ודינמו ריגה. ב-2016 הגיעה לליגה הבכירה ובשנתיים האחרונות (2018 ו-2019) זכתה בשתי אליפויות בזכות המאמן ויקטור סקריפניק. למעשה ב-2018 השלימה דאבל עם זכייה גם בגביע המקומי.

הקבוצה אפילו בדרך לאליפות שלישית ברציפות כאשר אחרי 13 מחזורים העונה היא מוליכה את הטבלה ביתרון חמש נקודות על השנייה בטבלה, במאזנה 12 ניצחונות מול הפסד בודד, שקרה אי שם במחזור השני. מאז 11 ניצחונות ליגה רצופים. קולה מבומבו (קונגו) כבש שבעה שערי ליגה ב-13 הופעות בלבד והוא המבקיע הבולט בינתיים בשורות הקבוצה בצוותא עם . במשחקי הבית היא מחזיקה במאזן מושלם.

מכבי תל אביב | ספורט1

בשנה שעברה רשמה התקדמות גם באירופה כשעברה שני סיבובים אך נעצרה בשלב פלייאוף הליגה האירופית על ידי קופנהאגן. בסיבוב השלישי ריגה חילצה 1:1 ביתי נגד הלסינקי כאשר החלוץ קמיל בילנסקי (כבר עזב את המועדון) השווה בדקה ה-81, ועברה בזכות שערי חוץ אחרי 2:2 בפינלנד. הקשר הימני רומן דבלקו כבש צמד ענק. כשפגשה את הדנים, היא נכנעה 3:1 בדנמרק וניצחון 0:1 בביתה לא הספיק לה.

האיש על הקווים הוא אולג קונונוב שאימן קודם לכן בין היתר בספרטק מוסקבה, וזכה באליפויות באוקראינה במדי סבסטופול (2013) והגיע עם קראסנודר למקום השלישי בליגה כעבור שנתיים. לרוב המאמן דוגל במערך 4:2:3:1 אם כי זה עשוי להשתנות נגד יריבה עדיפה.

בסגל הקבוצה לא פחות מארבעה ברזילאים. החלוץ דאריו והקשרים רוג'ר, סטניו ג'וניור ופיליפה בריסולה. הקשר אולגס לאזינס (33) חלק מהנבחרת המקומית, רשם את הופעתו המאה במועדון במהלך ה-0:3 על ילגבה לפני יומיים וקיבל אתמול (שבת) חולצה ממוסגרת מיוחדת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי