שחקן פ.ס.ז' נדבק בקורונה, טוכל: "אמבפה יהיה בסגל מול אטאלנטה"

פריז סן ז'רמן | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

לאחר שכבר נחתה בליסבון, האלופה הצרפתית הודיעה כי שחקן נמצא חיובי לנגיף במתחם האימונים, על פי הדיווחים מדובר בשחקן קבוצת הנוער. הגרמני אמר לקראת המשחק: "ניימאר יהיה איש המפתח שלנו"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

חמישה חודשים שבפריז סן ז'רמן חיכו לרגע הזה. ב-11 במרץ אלופת צרפת הדיחה את בורוסיה דורטמונד עם 0:2 בגומלין שמינית הגמר. הליגה הופסקה אך הצרפתים זכו בשני גביעים מקומיים, ומחר (רביעי) היא תפגוש את אטלאנטה ברבע גמר ליגת האלופות. היום הודיעה הקבוצה על כף שאחד משחקניה נדבק בנגיף הקורונה, דבר אשר עשוי לדחות את המשחק מחר.

בהודעה רשמית פ.ס.ז' מסרה: "מבדיקות שנערכו במתחם האימונים של המועדון נמצא ששחקן נדבק בנגיף הקורונה. לפי הפרוטוקולים הבריאותיים, השחקן בודד משאר שחקני הקבוצה ובקרוב מאוד ייערכו מספר בדיקות נוספות".

לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים באירופה, מדובר בשחקן ממחלקת הנוער, המשחק בקבוצה עד גיל 19 של המועדון. שחקני הקבוצה הבוגרת נמצאים כעת בליסבון וטרם ידוע מה יהיו ההשלכות לגבי רבע גמר ליגת האלופות.

בחלק המקצועי, הקבוצה של תומאס טוכל רחוקה שלושה משחקים בלבד מזכייה ראשונה והיסטורית בגביע עם האוזניים הגדולות. אבל קודם, עליהם להעפיל לחצי הגמר לראשונה מאז 1994/95. בשעות הערב המאמן הגרמני ערך במסיבת עיתונאים ואישר כי הכוכב הגדול קיליאן אמבפה שנפצע בגמר הגביע, יהיה בסגל וצפוי לקבל דקות.

"אם יערוך אימון טוב ולא יקרה שום דבר יוצא דופן, הוא יהיה עם הקבוצה מחר", אמר טוכל. "אנחנו שמחים מאוד שהוא יבוא איתנו לליסבון ושתהיה לנו אפשרות לתת לו לשחק, בעיקר כי הוא וניימאר אוהבים לשחק ביחד. ניימאר תמיד מגיע למשחקים הגדולים ואני משוכנע שהוא יוכל להיות איש המפתח עבורנו, יש לו את האיכות הנחוצה למשחקים מהסוג הזה".

כנשאל על הקשר האיטלקי מרקו וראטי, שנמצא בספק גדול למשחק בשל פציעה באימון השיב טוכל בקצרה: "אין לנו הרבה זמן, אבל ננסה הכל על מנת שיהיה איתנו".  

פ.ס.ז' הודה בכל ארבעת הנסיונות האחרונים שלה – בין 2012 עד 2016, כשבפעם האחרונה אחרי תיקו 2:2 נגד מנצ'סטר סיטי בעונת 2015/16 – נכנעו 1:0 בגומלין באנגליה. פ.ס.ז' תצטרך להסתדר ללא אנחל די מריה המושעה ומרקו וראטי הפצוע, כשהאחרון הצטרף לקבוצה בליסבון על אף שלא יישחק. פאבלו סראביה ישחק בחלק הקדמי יחד עם ניימאר ומאורו איקרדי. אמבפה הגביר את קצב האימונים ביומיים האחרונים אך צפוי לפתוח רק על הספסל.

סראביה מחכה לרגע הגדול בקריירה שלו: "אני מרגיש טוב, הקבוצה לא שיחקה הרבה זמן עד לגמרי הגביע אבל החזרנו את הקצב וקיבלנו ביטחון עם הזכייה בתארים. זו ההזדמנות הגדולה שלי לשחק במשחק גדול, תמיד עשיתי כמיטב יכולתי. הרגשתי כאן בבית מהיום הראשון, קיבלו אותי באהבה גדולה. לא יכולתי לבקש יותר מארבעה תארים, אבל אנחנו רוצים את ליגת האלופות".

פאבלו סראביה. הזדמנות גדולה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

עם כל הכבוד לסראביה, ניימאר, שהשלים לא מזמן שלוש שנים בדיוק מאז הצטרף לעיר האורות, כמו תמיד יהיה באור הזרקורים. "זה עבורו משחק של עכשיו או לעולם לא", נכתב ב-"CNN", על הכוכב שמרוויח יותר מכל שחקני אטלאנטה ביחד (36 מיליון יורו לעומת 33 של כל השחקנים של היריבה). בתקשורת המקומית דנו ביכולת של ניימאר שמצד אחד סיפק 70 שערים וחילק עוד 39 בישולים ב-81 הופעות, ומצד שני תסכל רבים בתקופתו במועדון. "הוא אף פעם לא מתחבא במשחקים הגדולים", אמר העיתונאי הבכיר מרסלו קלר. בנימין דה סילבה אמר: "הוא משחק כמו שאנחנו משחקים בשכונה עם החברים שלנו, מזל שיש לנו אותו".

המאמן תומאס טוכל בוטח בקבוצתו על אף הפורמט החדש ואמר ממחנה האימונים: "אנחנו יודעים שלא תהיה הזדמנות לתקן, זה שונה ממה שהיה, אבל אנחנו מוכנים, התכוננו היטב בשני משחקי הגמר בצרפת, באחד מהם נקלע להארכה ופנדלים. אנחנו קבוצה חזקה מאוד, זכינו כבר בארבעה תארים וזו מתנה בשבילי להיות מאמן פ.ס.ז'".

למרות שהיא מזוהה עם חלק התקפי נפלא, פ.ס.ז' מציגה את ההגנה הטובה בצ'מפיונס העונה. המאמן פרגן לשוער קיילור נבאס: "אני לא אגלה מה התשובה, אבל אני חושב שקיילור הוא המפתח. יש לו ניסיון ואיכות, הוא רגוע מאוד". עוד אמר: "ההגנה תהיה חשובה מאוד, לאטלאנטה יש סגנון ייחודי. הם אוהבים לתקוף עם כל מי שאפשר והחלוצים שלהם רודפים תמיד אחרי הכדור". גם בספרד ובצרפת החמיאו לשוער. "הוא הקמע", נכתב על נבאס ב"מארקה". "נוכחותו מעניקה שקט לפ.ס.ז' שסבלה בשנים האחרונות מהשוערים שלה". השוער מקוסטה ריקה, כזכור, זכה שלוש פעמים ברציפות עם ריאל בצ'מפיונס ולא הפסיד אף פעם בנוק אאוט (טיבו קורטואה עמד בשער ריאל נגד אייאקס אשתקד).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי