קמה מהמתים: פ.ס.ז' בחצי הגמר אחרי 1:2 דרמטי על אטאלנטה

ניימאר, אריק צ'ופו-מוטינג | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

דרמת ענק בליגת האלופות: הצרפתים היו בפיגור עד הדקה ה-90 של המשחק בליסבון, אך שערים של מרקיניוס (90) וצ'ופו-מוטינג (92) השלימו מהפך. פסאליץ' (27) כבש לאיטלקים. פריז תפגוש את אתלטיקו או לייפציג בשלב הבא

(גודל טקסט)

רמונטדה של פריז סן ז'רמן. שלוש שנים אחרי שהודחה על ידי ברצלונה משערים בתוספת הזמן, אלופת צרפת עשתה זאת הערב (רביעי) נגד אטאלטה עם שני שערים על סף שריקת הסיום וניצחון 1:2 ברבע גמר ליגת האלופות. הקבוצה האיטלקית, בעונתה הראשונה במפעל היוקרתי של אירופה, הלכה הביתה אחרי שהובילה עד הדקה ה-90, אך שערים של מרקיניוס ואריק צ'ופו-מוטינג הפכו את הקערה על פיה, וקבעו לקבוצתם מפגש נגד אתלטיקו מדריד או לייפציג בשלב הבא.

רבות דובר לקראת המשחק שנערך באצטדיון האור בליסבון, במיוחד לאחר שנודע כי קיליאן אמבפה פצוע ועשוי לפתוח על הספסל. ההתמודדות הערב הייתה הראשונה בטורניר "הנוק-אאוט" שמתקיים בפורטוגל, וכל צד ידע שאין גומלין לתקן. כשעה לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות שהכוכב הגדול של פ.ס.ז' מחוץ להרכב של תומאס טוכל, מה שאומר שהקבוצה תקום ותיפול על היכולת של ניימאר, שהצליח להביא את עצמו בגדול בסיום.

היכולת של פריז כנראה לא הייתה מספיקה מול קבוצה מנוסה יותר. אטאלנטה של ג'אן פיירו גאספריני היא אולי מהקבוצות הטובות ביותר באירופה, אך הפערים בין הצדדים נראו בעיקר בסיום המשחק, כאשר הצרפתים דחפו כמה שיותר קדימה, בעוד הקבצה מברגאמו נפלה מהרגליים.

מרקיניוס חוגג | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

פתיחת המשחק הייתה שייכת לאטאלנטה בלבד. חוליית ההתקפה הייתה פעילה מאוד, קיילור נבאס עבד קשה מאוד, וחסרונו של יוסיפ איליצ'יץ' נשכח כמעט לגמרי. בדקה ה-23 זה גם התבטא בלוח התוצאות כאשר מריו פסאליץ', מחליפו של איליציץ', מצא את הרשת של נבאס ובצדק.

ניימאר החל לקחת את המשחק על גבו, הרבה שלא לשתף את חבריו בהתקפות, אך בכל פעם פספס את המסגרת והיה נראה מתוסכל מאוד. טוכל שלף מהספסל את אמבפה לחצי השעה האחרונה של המשחק ולמעשה שינה את המשחק.

לכוכב בן ה-21 לקח מעט זמן להיכנס למשחק, לאחר שלא שיחק כחודש מאז שנפצע בגמר הגביע נגד סט. אטיין. כשזה התחיל להתחבר, הוא עשה כל מה שהוא רצה על האגף שלו, וגרם לשחקני ההגנה היריבים בעיקר להתייעף. בדקה ה-90 הגיע הרגע הדרמטי של המשחק, כשניימאר הצליח להשתלט על כדור גובה ולבשל למרקיניוס את שער השוויון היקר.

ניימאר | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

כבר היה נראה שהמשחק הולך להארכה, אבל ניימאר חשב אחרת, ובדקה ה-92 מסר לאבמפה כדור נהדר על האגף והצרפתי מצא את צ'ופו-מוטינג בתוך תיבת החמש ומשם כבר לא היה לאטאלנטה סיכוי.

הרכבים

אטאלנטה: מרקו ספורטיילו, מתיה קלדארה, רפאל טוליו, בראט ג'ימסיטי (חוסה פלומינו, 60), הנס האטבור, מרטן דה רון, רמו פרולר, רובין גוסנס (טימותי קסטנייה, 82) , אלחנדרו גומס (רוסלן מלינובסקי, 59), דובאן ספאטה (ג'קופו דה ריבה, 82), מריו פאסליץ' (לואיס מוריאל, 70).

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס (סרחיו ריקו, 79), טילו קהרר, טיאגו סילבה, פרסנל קימפמבה, חואן ברנאט, מרקיניוס, אנדר הררה (יוליאן דרקסלר, 72), אידריסה גאנה גאיי (לאנדרו פארדס, 72), פבלו סראביה (קיליאן אמבפה, 60), ניימאר, מאורו איקרדי (אריק צ'ופו-מוטינג, 79).

מהלך המשחק

דקה 3, החמצה גדולה של ניימאר! לא הרבה פעמים רואים את הכוכב הברזילאי חודר לבדו עד לסף רחבת החמש, כשהוא חופשי לגמרי, ובועט מחוץ למסגרת כמו שקרה בפתיחת המשחק.

ניימאר | Rafael Marchante/Pool via Getty Images
ניימאר | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

דקה 11, הצלה אדירה של נבאס! גומס מצא את האטבור בתוך הרחבה של פ.ס.ז', ההולנדי בעט טוב לעבר השער של נבאס, אך השוער מקוסטה ריקה רשם זינוק מרשים ומנע שער.

דקה 27, אטאלנטה עלתה ל-0:1! אחרי רצף של החמצות, האיטלקים מצאו את הרשת לאחר שספאטה הצליח להעביר את הכדור לפסאליץ', שהפציץ את השער של נבאס.

מריו פסאליץ' | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images
ניימאר | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

דקה 45, שריקת הסיום של המחצית הראשונה: אטאלנטה ירדה להפסקה עם יתרון 0:1 על פריז סן ז'רמן.

דקה 74, החמצה של אמבפה!: הכוכב הצרפתי עלה מהספסל והצליח לייצר פריצה אופיינית באגף שלו, אך ספורטיאלו עצר את הבעיטה המסוכנת שלו.

דקה 90, פ.ס.ז' השוותה ל-1:1!: איזו דרמה – לקראת השריקה האחרונה, ניימאר השתלט על כדור גובה ומסר למרקיניוס שכבש שער קריטי עבור פ.ס.ז'.

מרקיניוס, טילו קהרר | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני אטאלנטה | David Ramos/Getty Images

דקה 92, פ.ס.ז' הפכה ל-1:2!: המהפך הושלם! ניימאר מסר לאמבפה על האגף השמאלי, הצרפתי מסר לצ'ופו-מוטינג שהיה חופשי על רחבת החמש האחרון גלגל לרשת.

קיליאן אמבפה, תומאס טוכל, אריק צ'ופו מוטינג | DAVID RAMOS/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי