פריז בטירוף אחרי הקאמבק. אל חאליפי: "ניימאר ואמבפה לא יעזבו לעולם"

שחקני פ.ס.ז' חוגגים | David Ramos/Getty Images

הצרפתים חגגו העפלה ראשונה לחצי הגמר בעידן הקטארי, בדיוק בציון 50 שנה להיווסדות המועדון, הנשיא סגר חשבון עם המבקרים, הברזילאי נתן את הפרס לצ'ופו מוטינג. נבאס ייעדר

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

שנים שהיא נחשבה ללוזרית הגדולה של המפעל, ועד לתוספת הזמן במשחק אתמול (רביעי), היה נראה ששוב זה קורה לפריז סן ז'רמן שהייתה חסרת אונים נגד אטאלנטה. ואז הגיעה תוספת הזמן. לא ניימאר או המחליף קיליאן אמבפה היו הגיבורים אלא דווקא מרקיניוס והחלוץ אריק צ'ופו מוטינג, שכבש בסך הכל את שערו התשיעי במועדון במשך שנתיים בדרך ל-1:2 מדהים על האיטלקים. פ.ס.ז' חוזרת למעמדת חצי הגמר לראשונה מזה 25 שנה, וכמובן שזו הפעם הראושנה שהיא בין ארבע האחרונות בעידן הקטארי.

צ'ופו מוטינג לא ישכח את הערב הזה לעולם. הוא בכלל סיים את חוזהו במועדון וחתם על הארכה עד אוגוסט. זה היה בסך הכל שערו התשיעי במדי הקבוצה במשך שנתיים. החלוץ הצטרף לרשימה מכובדת של ארבעה שחקנים שהבקיעו בתוספת הזמן כדי לקחת את קבוצתם לחצי הגמר, בין היתר מדובר בכריסטיאנו רונאלדו (נגד יובנטוס ב-2018) וג'ון דל תומאסון (במדי מילאן נגד אייאקס ב-2003). מעבר לכך, ניימאר, שנבחר למצטיין במשחק, החליט להעניק לו את גביע ה-MVP. אין ספק שהוא היה הגיבור הבלא צפוי.

לנשיא המועדון, נאסר אל חלאיפי, היו בשורות גדולות לאוהדים כשאמר: "קיליאן אמבפה וניימאר לא יעזבו לעולם. כולם אמרו שאנחנו לא מוכנים לליגת האלופות אך הראינו מנטליות נהדרת עם שחקנים נהדרים. אנחנו לא חושבים על הגמר עדיין למרות המטרה הגדולה. חבל שכולם מפקפקים בפ.ס.ז'. היינו צריכים את הניצחון הזה. זה ערב מיוחד לציון 50 שנה למועדון. אני באמת מאוד גאה, זה לא היה קל לאור סיום העונה".

קיליאן אמבפה וניימאר. לא הולכים לשום מקום | David Ramos/Getty Images

"פ.ס.ז' מבטלת את הכל!", נכתב ב"לאקיפ". "שני שערים ב-149 שניות, מי היה מאמין". על ניימאר נכתב: "מעולם, אולי מלבד המשחק נגד פ.ס.ז' עצמה במדי ברצלונה – הוא לא הציג את התכונות האלה. כדורגל מסנוור ומנהיגות אך עדיין לא מספיק יעילות". בפראנס פוטבול נכתב: "צ'ופו מוטינג הוא הגיבור. הוא שלח את פריז לחצי הגמר לאחר סיום מדהים. זה פשוט מטורף. נס ליסבון, אין מילה אחרת". עוד נכתב כי "הכדורגל – או שהוא משגע אותך משמחה או שהוא אכזרי.

תומאס טוכל התרגש: "היה קשה מאוד להכין את הקבוצה. לא היה לנו את הקצב הנדרש כי לא היו מספיק משחקים, אבל כן הרגשתי את הנחישות, ההתלהבות והמאמץ של הקבוצה, איכות האימונים והעבודה הקשה. זה היה ניצחון ראוי מאוד מבחינתי, אבל אני הראשון להודות בכך שהיינו צריכים גם מזל כדי להבקיע שערים כל כך מאוחרים".

האם מחסום ליגת האלופות הסתיים: "הייתה לי הרגשה שהשארנו מאחור את המחסום הרגשי הזה הזה בליגת האלופות במשחק נגד בורוסיה דורטמונד, ביטלנו את המחשבה שאנחנו לא מסוגלים להגיע לרבע הגמר כי היה לנו משחק ראשון רע והרבה חדשות רעות לקראת הגומלין כמו העדר הקהל".

שער "לאקיפ" – מטורף | צילום מסך: "לאקיפ"

עוד אמר: אנחנו שמחים להיות חלק מרגע גדול בתולדות המועדון. אנשים מבחוץ לא מבינים כמה קשה להגיע למטרות והיעדים האלה. גם אם זה נראה קל עם קבוצה איכותית כזו. זה מאמץ גדול שהשקענו וצעד חשוב עבור כולנו". דמיינו לכם איך הייתי חוגג אם הייתי יכול לרוץ עם שתי הרגליים. אולי הייתם רואים אותי רץ 40 מטר, אבל זה יום ההולדת של המועדון הזה, 50 שנה בדיוק, אנחנו לא נשכח את זה".

ניימאר היה מתוסכל לאורך כל המשחק. הוא הצליח לכדרר ולחלוף על פני כל שחקני ההגנה שהקיפו אותו, (16 דריבלים מוצלחים ליתר דיוק – הכי הרבה מאז ליאו מסי נגד מנצ'סטר יונייטד ב-2008), הגיע בקלות להזדמנויות אך החמיץ ממצבים קורצים. "אף אחד לא יצליח להזיז אותי מהמטרה – להגיע לגמר. נצטרך לתקן את מה שאנחנו יכולים ולעשות עוד משחק נהדר. אנחנו מאוד שמחים, חווינו רגעים נהדרים. אנחנו קבוצה אמיתית, משפחה, עם הגישה הזו אי אפשר להפיל אותנו. באף שלב במשחק לא חשבתי שמחר אני הולך הביתה. לעולם לא". החלוץ העלה פוסט קצר ברשתות החברתיות: "1% סיכוי, 99% אמונה. אלה שמאמינים תמיד משיגים את מה שהם רוצים".

קיליאן אמבפה כתב: "אל תדברו איתי על כאב. תודה גדולה לצוות הרפואי שהעמיד אותי על הרגליים לקראת המשחק, אף אחד לא האמין בזה חוץ מאיתנו. מזל טוב ענק לקבוצה, באנו כדי לנצח. ניפגש בחצי הגמר".

אנדר הררה שהציג משחק חלש והוחלף במחצית השנייה, היה מאושר כמובן בסיום: "אתה לא יכול לנצח משחק כזה אם אין לך קבוצה אמיתית. צריך לתת כבוד לצ'ופו מוטינג שהחוזה שלו עם המעודון מגיע לסיומו והוא עושה את המקסימום כדי להיות הכי טוב שאפשר. כבר זכינו בארבעה גביעים, אז אנחנו עובדים קשה. אטאלנטה קבוצה חזקה מאוד אבל שיחקנו מעולה".

החדשות הרעות הגיעו מכיוונו של השוער קיילור נבאס שנפצע במחצית השנייה ולא היה יכול להחליף. השוער מקוסטה ריקה הציג יכולת טובה במחצית הראושנה אך בצרפת מעריכים שלא ישחק בחצי הגמר נגד אתלטיקו מדריד ביום שלישי, בעוד קיליאן אמבפה שנראה טוב כשעלה מהספסל צפוי לחזור ל-11 כמו גם אנחל די מריה ומרקו וראטי שחסרו. מאורו איקרדי שספג ביקורות קשות על משחקו צפוי לרדת לספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי