גאספריני:"אני יכול רק להיות גאה", באיטליה בוכים עם אטאלנטה

גאספריני | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

המאמן כבר הריח את חצי הגמר אך הודה לאחר השערים הדרמטיים: "זה הצער הגדול, שהיינו כל כך קרובים". העונה הבאה: "ננסה להשתפר, לא בתוצאות כי יהיה קשה, אלא כקבוצה". ב"טוטוספורט" נכתב: "אנחנו גאים בכם"

קבוצות: אטאלנטה
(גודל טקסט)

בדקה ה-27 מריו פשאליץ' שלח בעיטה מסובבת נהדרת לרשת והעלה את אטאלנטה ליתרון. בשבעה מתשעת משחקיה העונה במפעל היא כבשה ראשונה – יותר מכל אחת אחרת. זה היה השער ה-120 שלה העונה בכל המסגרות (98 בליגה, 21 בליגת האלופות ואחד בגביא האיטלקי), אולי הקבוצה המלהיבה באירופה, ועד לדקה ה-90 היה נראה שהשער הזה, אותו כינה המאמן כשער שמזכיר היטב את יוסיפ אילצ'יץ' – ייקח את הקבוצה לחצי הגמר. הכל עבד לפי התוכניות עד לתוספת הזמן. העייפות עשתה את שלה וגם האיכות מן הצד השני. האיטלקים ספגו פעמיים והודחו בשברון לב לאחר הפסד 2:1 לפריז סן ז'רמן.

התחושות? עצב גדול וגאווה גדולה עוד יותר. "הגמר העצוב של אטאלנטה", נכתב ב"גאזטה דלה ספורט". "כמה זה כואב. פ.ס.ז' ביטלה את הכל. השחקנים בוכים אחרי תוצאה מדהימה, רק חבל שזה לא הפוך". אך בתקשורת האיטלקית לא היו יכולים שלא לפרגן – "אנחנו גאים בכם", נכתב ב"טוטוספורט" על רקע תמונה קבוצתית של חניכיו של גאספריני. ב"גאזטה" הוסיפו: "למרות ההפסד, השחקנים האלה יחזרו לברגמו עם ראש מורם מאוד!".

ג'אן פייר גאספריני ניסה לנתח: "הצער הגדול ביותר שהוא שהיינו כל כך קרובים וחשבנו שאנחנו יכולים להשיג את היעד העצום הזה. אנחנו שבעי רצון וגאים משום שהיה לנו קמפיין נהדר בליגת האלופות, השתפרנו ללא הפסקה נגד הקבוצות הטובות באירופה. אני רק יכול להודות לקבוצה על מה שעשתה העונה. אמבפה וניימאר הם השחקנים הטובים בעולם שבשלב מסוים הציתו בהם חיים חדשים. אם היינו סופגים מוקדם יותר זה היה פחות כואב. עשינו כל מה שיכולנו לעשות ובסוף היינו מותשים"

כותרות העיתונים באיטליה | צילום מסך: "גאזטה דלה ספורט", "טוטוספורט"

המפעל המיוחד: "ליגת האלופות היא מפעל מיוחד, מוריניו תמיד אמר שהכל מוכרע במפעל הזה בפרטים הקטנים, בטח במשחקים מאוזנים. למרות הכל הגענו לדקה ה-90 ביתרון. היה לנו הזדמנות אחת טובה וניסינו לצאת למתפרצות אבל לא הצלחנו לכבוש".

תוכנית המשחק: "זה לא שלא היינו חדיים, לפ.ס.ז' יש שחקנים ברמה גבוהה, משנים קצב כל כך מהר, לא רק אמבפה וניימאר. השער שכבשנו עם פאסליץ' הזכירה לי גולים של אילי'יצ'יץ'. נכון שלא תקפנו כמו בעבר, אבל איליצ'יץ' הוחלף בשחקנים עם מאפיינים שונים, שיכולים לבעוט מרחוק. ציפינו שלואיס מוריאל יעלה מהספסל וישנה את המשחק כפי שעשה פעמים רבות. תושבי ברגמו יחגגו בכל מקרה, הם חלק מאיתנו, הקבוצה נתנה הכל גם עבורם, זה מה שהם רצו. יש לנו הרבה תשוקה ורעיונות מודרניים, לאו דווקא כסף".

העונה הבאה: "זה בכל מקרה היה יוצא דופן להגיע לחצי הגמר, אנחנו רוצים להשתפר בעונה הבאה, לא בתוצאות כי זה יהיה קשה, אלא כקבוצה. במקום השלישי בסרייה א' זו שנה שלישית ברציפות, אבל יש קבוצות שהיו 10-12 נק' מאחורינו וזה לא יהיה שוב ככה. לעולם לא נכוון לסקודטו בתחילת העונה אבל אנחנו רוצים להשתפר. למעשה הנשיא תמיד אומר שאנחנו צריכים 40 נק' כדי להבטיח את ההישארות. הרמנו את הרף".

שחקני אטאלנטה. עצב וגאווה | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

פשאליץ' אמר: "זה היה מאכזב מאוד, לא היה יכול להיות יותר גרוע. יש לנו הרבה מאוד חרטות על כל המשחק הזה. פ.ס.ז' קבוצה מאוד איכותית והיא בהחלט מסוגלת לכבוש שני שערים בתוך זמן כל כך קצר. נתנו הכל ואנחנו שלמים עם המאמץ אבל לא עם התוצאה כמובן, הגיע לנו להיות בחצי הגמר. השתפרנו כקבוצה העונה, גדלנו, אנחנו מקווים שנהיה טובים לא פחות בעונה הבאה".

מרטן דה רון: "עשינו מחצית ראשונה טובה בה הקשנו מאוד על פ.ס.ז', הכנסנו אותם ללחץ כלשהו והיו לנו הזדמנויות נוספות. במחצית השנייה היינו צריכים להגן יותר, ועשינו את זה מצוין עד לרגע האחרון והמצער הזה. ברור שכרגע זה כואב, הכל טרי. מחר (היום) אהיה גאה בקבוצה ובמועדון שלנו, אבל כעת אני מרגיש אכזבה ענקית!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי