מסע הקסם נמשך: לייפציג ניצחה 1:2 את אתלטיקו בדרך לחצי הגמר

שחקני לייפציג חוגגים | Miguel A. Lopes/Pool via Getty Images

קבוצתו של יוליאן נגלסמן, שנוסדה רק לפני 11 שנים, הדיחה את הספרדים ועלתה לשלב ארבע האחרונות בליגת האלופות. אדאמס הכריע בשער דרמטי בדקה ה-87, אולמו כבש ראשון (51) ופליקס איזן זמנית (71)

(גודל טקסט)

עוד לא הספקנו להתאושש מהמהפך ההירואי של פריז סן ז'רמן אתמול ותוך 24 שעות קיבלנו דרמה גדולה נוספת: ר.ב. לייפציג גברה הערב (חמישי) 1:2 על אתלטיקו מדריד ועלתה לחצי גמר ליגת האלופות, בזכות שער ניצחון של טיילר אדאמס בדקה ה-87. שחקניו של יוליאן נגלסמן היו עדיפים למשך רוב המשחק וכמעט שנגררו להארכה, אך הדיחו בצדק את אחת הקבוצות הקשוחות שיש לכדורגל האירופי להציע וביום שלישי הקרוב הם יתמודדו מול אלופת צרפת על הכרטיס לגמר.

זה לא היה קל לגרמנים: למרות שליטה בקצב במחצית הראשונה, הסיומת הייתה חסרה בהתקפה ונראה שהיה שלייפציג מתגעגעת לטימו ורנר. אלא שאחרי ההפסקה הגיע שער היתרון של דני אולמו ובהמשך, למרות שהמומנטום החליף צד והם ספגו את השוויון, "השוורים האדומים" הראו אופי וקור רוח וידעו להכריע את ההתמודדות בדקות הסיום, בזכות האמריקני שהבקיע לראשונה העונה, בדרך להופעה ראשונה אי פעם בחצי גמר ליגת האלופות – הישג בלתי נתפס למועדון שנוסד רק לפני 11 שנים וב-2016 עוד שיחק בבונדסליגה השנייה.

מבחינת אתלטיקו מדריד, הסגנון האפרורי היה בעוכריה הערב. ה"קולצ'ונרוס" ניסו לכפות את הסגנון הפיזי האופייני להם בחלק הראשון של המשחק ומיעטו לתקוף. רק הכניסה של ז'ואאו פליקס הביאה שינוי מרענן והחזירה את דייגו סימאונה ושחקניו למשחק, אך גם שער השוויון של הפורטוגלי לא הושיע את הספרדים ותצוגת חסרת מעוף מבחינה התקפית לא הפסיקו על מנת להעפיל לשלב ארבע האחרונות. זה היה רחוק להיראות כמו אתלטיקו שרצה עד לגמר פעמיים בשנים האחרונות ואקורד הסיום בהחלט משקף את העונה שעברה על האדומים-לבנים, שיצטרכו לחשוב טוב בפגרה כיצד לחזור לגרסה הטובה ביותר שלהם.

הופעה ראשונה אי פעם בחצי גמר האלופות | Julian Finney – UEFA/UEFA via Getty Images
שחקני אתלטיקו מדריד מאוכזבים | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, קיירן טריפייר, חוסה מריה חימנס, סטפן סאביץ', רנאן לודי, הקטור הררה (ז'ואאו פליקס, 58), סאול, קוקה, יאניק קראסקו, מרקוס יורנטה, דייגו קוסטה (אלברו מוראטה, 72).

לייפציג: פטר גולאשי, לוקאס קלוסטרמן, דאיו אופאמקאנו, מרסל הלסטנברג, אנחליניו, קונרד ליימר (טיילר אדאמס, 72), מרסל סאביצר, דני אולמו (פטריק שיק, 83), קווין קאמפל, כריסטופר אנקונקו (אמאדו היידארה, 83), יוסוף פולסן.

הסגנון האפרורי לא הספיק הערב | LLUIS GENE/POOL/AFP via Getty Images
ניצחון משכנע גם על הקווים | MIGUEL A. LOPES/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

כבר בדקה הרביעית קיבל הלסטנברג הזדמנות לכבוש כאשר כדור קרן נפל לרגליו ברחבה, אך הבלם שלח אותו גבוה מעל המסגרת. בדקה ה-12 הגיע המצב הראשון של אתלטיקו – קראסקו ולודי שיתפו פעולה נהדר באגף שמאל והמגן השאיר לבלגי, שסחט מגולאשי הצלה לקרן. בדקה ה-35, סאביץ' והלסטנברג נפגעו בראשם כשעלו לקרב אווירי על הכדור. השניים היו שרועים דקות ארוכות על הדשא וקיבלו טיפול, אך לא נאלצו לרדת לספסל. המשחק התנהל ברובו בחצי המגרש של אתלטיקו, אבל לייפציג לא הצליחה למצוא את הרשת, גם כאשר אנקונקו עלה יפה לכדור קרן ונגח לידיים של אובלק.

בפתיחת המחצית השנייה, הגרמנים סוף סוף באו על שכרם: מהלך קבוצתי נפלא, שכלל 18 מסירות, השאיר את סאביצר לבד בצד ימין, האוסטרי הגביה מדויק לראשו של אולמו והספרדי נגח מצוין לרשת – 0:1 ללייפציג בדקה ה-51. סימאונה זרק למגרש את ז'ואאו פליקס והפורטוגלי הפך את המומנטום: בדקה ה-71 הוא פרץ לרחבה בדאבל פס עם קוסטה וסחט עבירה, השורק שרק לפנדל ופליקס כבש במו רגליו את ה-1:1. דווקא כשנראה היה שהמשחק בדרך להארכה, לייפציג יצאה למתפרצת בצד שמאל, אנחליניו העביר מסירת רוחב מצוינת לטיילר אדאמס, הקשר שחרר בעיטה מחוץ לרחבה והכדור פגע בסאביץ' בדרך אל הרשת – 1:2 דרמטי לגרמנים בדקה ה-87.

נגיחה יפה שלו העלתה את הגרמנים ליתרון | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images
הפורטוגלי החזיר את אתלטיקו למשחק | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images
אקורד סיום עגום לעונה מאכזבת | MIGUEL A. LOPES/POOL/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי