ברנרדו סילבה חושש מליון: "ליגת האלופות לא צפויה"

ברנרדו סילבה | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images

קשר מנצ'סטר סיטי מוכן לקרב על הכרטיס לחצי הגמר בשבת: "רוצים ללכת עד הסוף". גווארדיולה ינסה 'לתקן את השם שלו', אגוארו ימשיך להיעדר. טוקו אקאמבי, חלוץ הצרפתים: "לא מגיעים כאנדרדוג"

(גודל טקסט)

רבע הגמר האחרון של ליגת האלופות ישוחק מחר (שבת) ב-22:00, כשמנצ'סטר סיטי תפגוש את ליון באצטדיון ז'וזה אלבלדה של ספורטינג ליסבון. המנצחת תפגוש בחצי הגמר את הקבוצה שתעפיל הערב בקרב הענק בין ברצלונה לבאיירן מינכן, כשחצי הגמר הראשון כבר ידוע לכולם – פריז סן ז'רמן תשחק מול לייפציג.

מנצ'סטר סיטי היא אמנם אחת הקבוצות הטובות בעולם, לאף אחד אין ספק בכך, אך ההיסטוריה שלה בליגת האלופות לא מרשימה במיוחד. אם תעפיל לחצי הגמר, זו תהיה הפעם השנייה בלבד בתולדות המועדון שהיא תגיע למעמד זה, כשהפעם האחרונה הייתה ב-2015/16, אז הודחה מול ריאל מדריד.

מן העבר השני, גם ליון הגיעה פעם אחת בתולדותיה לחצי הגמר, כשהודחה מול באיירן מינכן ב-2009/10. הקבוצה הצרפתית, בהדרכתו של רודי גרסיה, הדהימה בשלב הקודם את יובנטוס ומקווה לשחזר את הסנסציה ולהגיע לארבע האחרונות של המפעל. אגב, אמנם זה קצת מופרך, אבל הסיכוי היחיד של ליון לשחק בעונה הבאה בליגת האלופות היא לזכות העונה בתואר, שכן את העונה בליגה הצרפתית היא סיימה במקום השביעי (הליגה נעצרה אחרי 28 משחקים ולא חודשה אחרי פגרת הקורונה).

רודי גרסיה | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

למאמן הסיטיזנס, פפ גווארדיולה, יש צורך גדול 'לתקן את השם שלו' במפעל. הספרדי לא זכה בתואר היוקרתי מאז אימן את ברצלונה ב-2010/11. הוא לא עשה זאת בשנותיו בבאיירן, ועוד לא עשה זאת גם אצל התכולים. עבור המועדון זו הזדמנות לתקן עונה לא מוצלחת, שהסתיימה ללא שום תואר ובמרחק של 18 נקודות מאלופת הפרמיירליג, ליברפול. כמובן שהיא פייבוריטית ברורה למפגש, אך גם אם תעבור מחכה לה יריבה סופר קשוחה בשלב הבא. אגב, המאמן יחסר גם מחר את סרחיו אגוארו הפצוע.

קשר הקבוצה, ברנרדו סילבה, שכבש בהפסד 2:1 של סיטי לליון בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג בעונת 2018/19, לא מזלזל ביריבה: "ליגת האלופות תחרות מאוד לא צפויה, אבל אם נישאר ממוקדים, נשחק את המשחק שלנו ונבצע לחץ גבוה – אני מאמין שהכל ילך כשורה. שיחקתי שלוש עונות בליגה הצרפתית ואני יודע כמה הקבוצות שם פיזיות".

"אם ליון בשלב הזה – כנראה שמגיע לה", המשיך הפורטוגלי. "היא עברה קבוצות טובות מאוד, במיוחד בשלב האחרון כשעברה את יובנטוס, שהיא אחת הקבוצות הטובות בעולם. כולם ממוקדים והשאיפות שלנו הכי גבוהות".

פפ גווארדיולה | Victoria Haydn/Manchester City FC via Getty Images

"מעולם לא זכיתי בליגת האלופות, וכך גם מרבית חבריי לקבוצה. זו עשויה להיות הפעם הראשונה שלנו, ואישית עבורי לזכות בתואר הזה בעיר הולדתי (ליסבון) זה יהיה נהדר. חשוב לנו מאוד להצליח לזכות במפעל. זה התואר היחיד שמעולם לא זכינו בו. אנחנו רוצים ללכת עד הסוף", סיכם ברנרדו.

חלוץ ליון, קארל טוקו אקאמבי, דיבר גם הוא לפני ההתמודדות ואמר: "מנצ'סטר סיטי זה מועדון גדול מאוד, אבל יש לנו סיכוי. לא הייתי אומר שאנחנו מגיעים כאנדרדוג. אם אנחנו כאן, זה בגלל שאנחנו חלק משמונה הקבוצות המובילות באירופה".

קארל טוקו אקאמבי | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי