גורצקה: "לא כאב לי להשפיל את מסי, זה היה כיף"

לאון גורצקה חוגג עם סרג' גנאברי | Michael Regan - UEFA/UEFA via Getty Images

הקשר לא ריחם על כוכב ברצלונה לאחר ה-2:8 ההיסטורי, בבאיירן מנסים להישאר עם הרגליים על הקרקע. מולר, שהפך לשיאן ההופעות הגרמני בליגת האלופות: "בדרך כלל, אחרי הניצחונות הגדולים זה הופך להיות יותר קשה"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

תצוגת תכלית. אין דרך אחרת להגדיר את ההופעה של באיירן מינכן ב-2:8 על ברצלונה אמש (שישי), שהעלה את אלופת גרמניה לחצי גמר ליגת האלופות. העליונות שהבווארים הפגינו על פני הקטלונים הייתה מעבר לכל דמיון. הקלות שבה הבקיעו עוד שער ועוד שער הייתה בלתי נתפסת. המכונה של האנזי פליק נראתה משומנת מתמיד ואחרי ניצחון היסטורי שכזה, קשה שלא לראות אותה כפייבוריטית להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות בעוד שמונה ימים.

באיירן הפכה לקבוצה הראשונה שמבקיעה שמינייה בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות בפורמט הנוכחי שלה, כאשר ריאל מדריד הייתה האחרונה לעשות זאת בגביע אירופה לאלופות, אי שם בעונת 1990/91. בנוסף, הגרמנים היו לראשונים שכובשים שמונה שערים נגד ברצלונה, שלא ספגה כמות כזו מאז 1946. "זה היה ברוטאלי", אמר ג'ושוע קימיך לאחר הניצחון האדיר, "היינו כל כך מרוכזים מהדקה הראשונה. זו תוצאה בלתי נתפסת, אבל עדיין לא סיימנו את העבודה".

פליק נקט בגישה דומה לזו של המגן ולמרות ההופעה הבלתי נשכחת, ביקש מהשחקנים שלו להישאר מפוקסים לקראת חצי הגמר, בו הקבוצה שלו תפגוש את המנצחת בין מנצ'סטר סיטי לליון: "כמובן שאנחנו מתלהבים מהדרך שבה השגנו את ה-2:8 הזה. אבל כולנו יודעים, ואפשר היה להרגיש את זה בחדר ההלבשה, שעדיין יש לנו עבודה רבה לעשות ושיהיה קשה להגיע לאן שאנחנו רוצים".

כפי שהיה גם על כר הדשא, גם בעמדת הראיונות שחקני באיירן לא ריחמו על היריבה המושפלת. הקשר לאון גורצקה נשאל האם כאב לו להשפיל אליל ילדות כמו ליאו מסי והשיב: "לא, זה לא כאב. האמת שזה היה כיף. קשה לנסח את זה במילים מיד אחרי המשחק. אני חושב שיקח לנו יום-יומיים לעכל את התוצאה הזאת. אנחנו מלאי ביטחון, אבל כמו שאמרנו בחדר ההלבשה, עשינו רק את הצעד הראשון מתוך שלושה".

תומאס מולר, בנוסף לשער ובישול שרשם, שבר את שיא ההופעות לגרמני בליגת האלופות ועקף את חברו לשעבר בבאיירן ובנבחרת גרמניה, פיליפ לאם. שחקן ההתקפה נבחר לאיש המשחק ובמסיבת העיתונאים אמר: "קשה לנצח אותנו. נהנינו היום. לא חשוב מי עולה אצלנו, זו לא בעיה כשלוחצים אותנו. יש לנו כל כך הרבה כישרון בחלק הקדמי. הניצחון הזה הוא הצהרה גדולה, אבל המשחק הבא יתחיל מ-0:0. אחרי שנתעורר ונענה להודעות בטלפון, נצטרך לחזור לריכוז". מולר, שהיה שותף גם ל-1:7 ההיסטורי של גרמניה על ברזיל במונדיאל 2014, הדגיש: "אני מכיר את הסיטואציות האלה בטורנירים. בדרך כלל אחרי הניצחונות הגדולים זה הופך להיות יותר קשה".

עוד שחקן שזכה למחמאות היה הסקורר המוביל, רוברט לבנדובסקי. בטוויטר הרשמי של באיירן הזכירו את הנתונים המטורפים של הפולני, אשר כבש בכל משחק העונה בליגת האלופות והעלה את מאזנו ל-14 שערים בשמונה הופעות – "הטוב בעולם. זו עובדה", הכריזו הבווארים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי